De OebeSetenta total loss

 
 
 
 
 
limoenman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Stiens
Leeftijd: 54
Berichten: 91
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 27.02.2019 - 22:12  ·  #166
Mooie auto, succes met de bezichtiging. Mijn vrouw en ik vinden het wel een errug mooie kleur. !!
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 28.02.2019 - 07:15  ·  #167
Quote door Bolbo

Ik heb ja gezegd onder voorbehoud van bezichtiging. Vrijdag 8 uur durende busrit, je moet wat over hebben voor een Volvo...


Pff 8 uur.
Het Volvo virus is sterk bij jou. :happy:

Gaat er geen trein of binnenlandse vlucht?
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 28.02.2019 - 13:25  ·  #168
Kijk voor de gein eens op Google maps, bereken de route van Oviedo naar Cáceres. Vliegvelden liggen er niet in de buurt. Treinen rijden misschien een paar keer per dag, en dwingen je onherroepelijk via Madrid te reizen. De expresbus is wat dat betreft zo gek nog niet, die volgt de Autovía Ruta de la Plata (A-66), de snelweg die deze onder andere deze twee steden verbindt. Ik heb even gekeken op de website van de busmaatschappij (alsa.es), het kost Bart nog geen 4 tientjes om zich 8 uur lang te verheugen op een terugrit van ruim 500 km met de nieuwe aanwinst. Die bus rijdt zelfs 's nachts, maar ik heb zo het idee dat Bart liever niet om half vijf 's ochtends al op de plaats van bestemming wil zijn :lol:
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 28.02.2019 - 13:28  ·  #169
Succes met de reis en de aankoop! Hoop dat het is wat je ervan verwacht en straks met een grote smile de terugreis in NN maakt. En wat betreft de kleur, bij nader inzien inderdaad een unieke kleur en ik zou er ook best aan kunnen wennen! Gewoon een hele strakke auto. Hoop dat de stoelen helemaal leer zijn, die lichte kleur stof wordt zo ontzettend snel vies.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 28.02.2019 - 13:55  ·  #170
@Brinkie: dat heb je goed gezien, zo is het inderdaad. En de bussen hier zijn zo slecht nog niet. De supra is zelfs gewoon érg relaxed reizen, al heb ik die keuze niet morgen.
Ik heb het geluk een nachtje te kunnen overnachten bij schoonfamilie in het nabijgelegen Trujillo, ook een mooie stad, evenals Cáceres en Lerida (met Romeins amfitheater etc). De regio is zeker het bezoeken waard, maar niet in de zomer gaan met temperaturen boven de 40 graden. Voorjaar is het mooist, dan is het relatief groen.

Ik heb een goed gevoel bij deze auto. Toch ook een kleine knoop in mijn maag, want we hebben hier al een week smogalarm met snelheidsbeperking op de snelweg, en dan toch weer een Euro4 diesel kopen...
Nu ga ik wat vieze woorden roepen, maar ik heb ook een (hier) unieke Toyota Prius met nieuwe accu én lpg met klepsmering gezien... en beter dan dat wordt het niet qua uitstoot en kosten per km.
Maar ja, dan kom ik (soms) wat ruimte tekort...
Het oog en de merkliefde wil ook wat, al kan ik best leven met die 3e generatie Prius.
Een betere wereld begint bij jezelf hè. Ik wil nu geen oeverloze milieudiscussie starten over batterijen etc, maar ik sta er wel bij stil nu ik onverwacht voor de keuze sta voor een andere auto. Al met al zal het toch wel de V70 worden want ik heb al stappen in die richting gezet, maar helemaal onbezorgd of onbezonnen dieselen doe ik toch ook niet meer. Ik probeer iig in de stad de fiets, benenwagen of bus te pakken. Woon-werk is 25km enkeltje snelweg dus dat is nog ok voor de diesel vind ik.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 28.02.2019 - 14:51  ·  #171
Met 25 km enkele reis is het in NL niet eens interessant om diesel te gaan rijden.

Om je cognitieve dissonantie een handje te helpen, een Prius, ga er eens mee rijden en beleef het zelf. De mindset van een Prius staat bijna diametraal op dat van een Volvo en dat geldt ook voor de mensen die er in rijden. Een Prius is een auto voor mensen die niet van autorijden houden, maar het wel moeten, en daar zo min mogelijk gedoe mee willen hebben. Het zijn vrij krappe maar door de batterijen best zware auto's, die vooral ontworpen zijn om je tegen zo laag mogelijke kosten (brandstof, onderhoud en fiscaal) van A naar B en weer terug te brengen, het liefst rechtdoor want van bochten houden ze niet. De techniek tussen de bestuurder en het wegdek zorgt ervoor dat de rijbeleving volkomen is ontkoppeld. Het dashboard lijkt zo te zijn weggelopen uit de Wondere Wereld van wijlen Chriet Titulaer, dat is dan ook de enige frivoliteit.
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 28.02.2019 - 16:15  ·  #172
haha - ik ben al even aan het meelezen en heb me die bedenking ook al gemaakt (ik rijd een euro3 !) - en dan kijk ik ook steeds naar een prius. En dan denk ik:

Quote
ach, die €'s extra belasting voor de volvo zijn voor die heerlijke zetels, dat lekkere koppel, en de cocooning-sfeer. Zo een kale, grijze prius zal het wel goedkoper doen, maar niet met een glimlach bij mij.


heb al vaker aan een prius gedacht (inderdaad ivm milieu) - maar als ik mijn S60 haar kontje zie :😍:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 28.02.2019 - 17:14  ·  #173
Mooi beschreven Brinkie. Die moet op een tegeltje!
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 28.02.2019 - 17:18  ·  #174
Oh. Nog een laatste duwtje voor die mooie V70nn te gaan halen.
Smog is vooral fijn stof. Hetgeen met een euro4/dpf zeer weinig is.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 28.02.2019 - 20:51  ·  #175
Twijfel zelf ook weleens tussen een modernere en zuinigere (lease)bak, maar zolang de v70 onder aan de streep voordeliger is (of hetzelfde kost) en zeer weinig bijtelling heeft, blijf ik er lekker in doortuffen. En t blijft lekker die grom bij t starten. Dat heb je vast niet bij een prius.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 28.02.2019 - 22:13  ·  #176
Ik kijk regelmatig naar alternatieven die goedkoper zijn, maar als ik de iets lagere wegenbelasting en iets gunstiger verbruik uitreken, dan scheelt het uiteindelijk niet zo veel. En ik moet dan een stap omlaag doen in klasse. Bijvoorbeeld een v50, dat scheelt dan in mijn geval €30 per maand aan wb en benzine, en dan heb ik de aanschaf en de afschrijving niet meegerekend, dan valt het minder gunstig uit. Plus dat ik liever in een 5 cylinder V70 rij dan een 4 cylinder V50.
rvberloo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 124
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 01.03.2019 - 12:04  ·  #177
Omdat ik met een stuk of wat collegas carpool naar het werk (120km enkele reis) zit ik regelmatig in andere autos dan mijn eigen V70. Ook in een prius. Qua beenruimte achter heel royaal maar verder wordt ik er niet erg enthousiast van. Rijdt ook vrij schokkerig met het afremmen op de electromotor, maar wel 1:20 ongeveer op benzine. Optrekken duurt lang en gaat met heel veel toeren en kabaal. Bedenk wel dat je er niks mee mag trekken. Andere auto waar ik vaak inzit is een ford focus. op zich prima maar achter vrij krap en veel te druk dashbord voor mij.
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 01.03.2019 - 12:29  ·  #178
Quote door rvberloo

Omdat ik met een stuk of wat collegas carpool naar het werk (120km enkele reis) zit ik regelmatig in andere autos dan mijn eigen V70. Ook in een prius. Qua beenruimte achter heel royaal maar verder wordt ik er niet erg enthousiast van. Rijdt ook vrij schokkerig met het afremmen op de electromotor, maar wel 1:20 ongeveer op benzine. Optrekken duurt lang en gaat met heel veel toeren en kabaal. Bedenk wel dat je er niks mee mag trekken. Andere auto waar ik vaak inzit is een ford focus. op zich prima maar achter vrij krap en veel te druk dashbord voor mij.


en wat zeggen de collega's over je V dan ?
rvberloo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 124
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 01.03.2019 - 12:35  ·  #179
Quote door VolvoBart

Quote door rvberloo

Omdat ik met een stuk of wat collegas carpool naar het werk (120km enkele reis) zit ik regelmatig in andere autos dan mijn eigen V70. Ook in een prius. Qua beenruimte achter heel royaal maar verder wordt ik er niet erg enthousiast van. Rijdt ook vrij schokkerig met het afremmen op de electromotor, maar wel 1:20 ongeveer op benzine. Optrekken duurt lang en gaat met heel veel toeren en kabaal. Bedenk wel dat je er niks mee mag trekken. Andere auto waar ik vaak inzit is een ford focus. op zich prima maar achter vrij krap en veel te druk dashbord voor mij.


en wat zeggen de collega's over je V dan ?


Geen klachten :) meesten doen een tukje onderweg.. Stoelverwarming van bijrijdersplek wordt ook gewaardeerd. met 5 volwassenen is ook de V70 krap trouwens, dan is een C4 GrandPicasso weer beter..
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: De OebeSetenta total loss

 · 
Posted: 01.03.2019 - 12:54  ·  #180
Quote door VolvoBart

Quote door rvberloo

Omdat ik met een stuk of wat collegas carpool naar het werk (120km enkele reis) zit ik regelmatig in andere autos dan mijn eigen V70. Ook in een prius. Qua beenruimte achter heel royaal maar verder wordt ik er niet erg enthousiast van. Rijdt ook vrij schokkerig met het afremmen op de electromotor, maar wel 1:20 ongeveer op benzine. Optrekken duurt lang en gaat met heel veel toeren en kabaal. Bedenk wel dat je er niks mee mag trekken. Andere auto waar ik vaak inzit is een ford focus. op zich prima maar achter vrij krap en veel te druk dashbord voor mij.


en wat zeggen de collega's over je V dan ?


In mijn geval zijn mijn collega's uitermate tevreden met mijn V70.

Van de 9 leidinggevenden bij ons rijden er dan ook 4 in een V70 dus dat zegt genoeg
 
Selected quotes for multi-quoting:   0