Opties om FLAC af te spelen...

 
 
 
 
 
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 08.04.2019 - 10:15  ·  #31
Quote door Walterj

Daar is een isolator voor, de zogenaamde ground-loop isolator ^_^ daarmee ontkoppel je de signaal massa van de voedingsmassa en is de brom weg.
Wat je zou kunnen proberen is alle voedingspanningen op het zelfde punt bij elkaar aansluiten, maar is geen garantie dat het weg is.


klopt ... maar niet iets wat tussen de connectoren van de yatour past :(
dus enkel op de 3.5mm te zetten (zoals hier) - daarmee isoleer je de bluetooth niet (en heb je dus nog ruis bij streamen via BT). Om de GLI te gebruiken heb je dan een apparaat nodig dat via de aux in gaat (zoals vizion70 zijn HD wiifi streamer)

Quote door vizionv70

Ik heb dit ding achter mijn Yatour hangen

https://www.broditcenter.nl/gp…X4QAvD_BwE

Wel heb ik last van de hierboven genoemde ground loop. De audio vanuit de Nexus wordt via een 3,5mm Jack naar de Yatour gestuurd en deze zit op de cd wisselaaringang op de HU-803. Tov het Bluetooth geluid van de Yatour is dit een wereld van verschil. Nu alleen die loop nog 🙄

vizionv70 : connecteert je telefoon vanzelf met dit ding (zoals bij bluetooth) - of moet je dit steeds opnieuw doen? ik zou streamen met een iphone
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 08.04.2019 - 17:32  ·  #32
Je kunt ook een DC/DC converter gebruiken. Die zijn er in allerlei soorten. Als je een 12/12 v neemt dan is het 12v er in en er komt weer 12 v uit, maar er is wel een galvanische scheiding, oftewel je massa is onderbroken. Dus die zet je in de voedingsdraad vd yatour.
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 09.04.2019 - 15:19  ·  #33
Quote door Walterj

Je kunt ook een DC/DC converter gebruiken. Die zijn er in allerlei soorten. Als je een 12/12 v neemt dan is het 12v er in en er komt weer 12 v uit, maar er is wel een galvanische scheiding, oftewel je massa is onderbroken. Dus die zet je in de voedingsdraad vd yatour.


probleem is dat de voeding van de yatour gebeurd door een losse + (die ik in mijn geval aan de achterkant van de cigarettenaansluiting heb gehangen) en een -/ground (die in de DIN-stekker zit die de chassis van de radio als 0V gebruikt).
dus zo eenvoudig is het niet om die yatour een propere voeding (galvanisch gescheiden) te geven
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 09.04.2019 - 20:44  ·  #34
Je zou kunnen proberen of het scheelt als je de +12v van de yatour op de +12v van de radio aansluit. Ik neem toch aan dat in de beschrijving er van duidelijk staat hoe hij aangesloten moet worden.
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 10.04.2019 - 08:37  ·  #35
Quote door Walterj

Je zou kunnen proberen of het scheelt als je de +12v van de yatour op de +12v van de radio aansluit. Ik neem toch aan dat in de beschrijving er van duidelijk staat hoe hij aangesloten moet worden.


chinezen en een duidelijke handleiding :):) ?
waar kan ik die 12V dan halen achterop de stereo?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 10.04.2019 - 20:58  ·  #36
Quote door Doeke Dobma

Ik krijg eind van de week een nieuw product binnen, een Bluetooth audio verbinding voor aan de originele radio. Heel simpel, klinkt goed (uiteraard goed getest). Geen carkit, geen aux, geen USB, enkel Bluetooth audio streaming. Komt gewoon op je wisselaar aansluiting. Geen losse voedingsdraad nodig. Zie de bijlage voor een plaatje bij het praatje.
Ik heb deze nog niet getest met flac(het gaat meestal om spotify en mp3 etc), maar dit zal ik uiteraard gaan proberen. Prijs blijft in ieder geval ruim onder de 100 euro.


Units zijn binnen, vanmiddag even getest, FLAC bestanden worden probleemloos afgespeelt :)
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 11.04.2019 - 10:22  ·  #37
Quote door Doeke Dobma

Quote door Doeke Dobma

Ik krijg eind van de week een nieuw product binnen, een Bluetooth audio verbinding voor aan de originele radio. Heel simpel, klinkt goed (uiteraard goed getest). Geen carkit, geen aux, geen USB, enkel Bluetooth audio streaming. Komt gewoon op je wisselaar aansluiting. Geen losse voedingsdraad nodig. Zie de bijlage voor een plaatje bij het praatje.
Ik heb deze nog niet getest met flac(het gaat meestal om spotify en mp3 etc), maar dit zal ik uiteraard gaan proberen. Prijs blijft in ieder geval ruim onder de 100 euro.


Units zijn binnen, vanmiddag even getest, FLAC bestanden worden probleemloos afgespeelt :)


top !
dus streamen naar je HU-unit. geen extra voedingskabel nodig - dus ook geen kans op voedingsproblemen (ground loops, vervuiling door andere bronnen, ... )
nu nog: wat kost het?
en hoe kan ik dan bellen? als ik mijn iphone met jou kabeltje verbind, kan ik streamen - en als men belt kan ik hen horen spreken via de speakers.
als ik dan bijkomend een bluetooth mic installeer (en mn iphone wil met de 2 tegelijk verbinden) dan kan ik zo bellen?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 12.04.2019 - 10:17  ·  #38
Hier bied ik de Bluetooth adaptor aan: topic.php?p=309952#real309952

Je kunt er met geen mogelijkheid mee bellen. Je kunt er alleen audio naartoe sturen. Zodra je gebeld wordt gaat het geluid van het gesprek gewoon over de telefoon.
Werkt prima als je ernaast bijv een Parrot gebruikt voor het bellen. Je telefoon maakt voor de audio verbinding met de bt audio adaptor en voor het bellen verbinding met de Parrot (of ander merk carkit).
VolvoBart
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: België
Leeftijd: 38
Berichten: 220
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 12.04.2019 - 10:41  ·  #39
Quote door Doeke Dobma

Hier bied ik de Bluetooth adaptor aan: topic.php?p=309952#real309952

Je kunt er met geen mogelijkheid mee bellen. Je kunt er alleen audio naartoe sturen. Zodra je gebeld wordt gaat het geluid van het gesprek gewoon over de telefoon.
Werkt prima als je ernaast bijv een Parrot gebruikt voor het bellen. Je telefoon maakt voor de audio verbinding met de bt audio adaptor en voor het bellen verbinding met de Parrot (of ander merk carkit).

als ik dit lees begrijp ik dat jij een parrot hebt? en hoe zit die dan op de HU aangesloten?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 12.04.2019 - 10:43  ·  #40
Met een Kram iso to car verloop kabel kun je een parrot aansluiten op de HU-autoradios.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 12.04.2019 - 10:55  ·  #41
Waarschijnlijk op de originele parrot manier, met mutebox en een verloop kabelboompje.
De unit van Doeke moet je daar echt los van zien. Dat is gewoon iets wat een originele Cd wisselaar simuleert

Edit:
Reply van walterj niet gezien ;)
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 12.08.2019 - 12:10  ·  #42
Ff een oud draadje afstoffen... Zijn er ervaringen met de GROM USB3 en zo ja, wat zijn deze? Ik heb 'm op het oog om een USB stick met mp3/flac aan te koppelen en daar vanaf de muziek af te spelen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 12.08.2019 - 13:34  ·  #43
Gaat prima, geluidskwaliteit is ook perfect.
Ik heb hem in gebruik voor de USB functie, in het verleden een bluetooth uitbreiding maar die is inmiddels vervangen voor een Volvo cesky Bluetooth module voor de originele telefoon.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 12.08.2019 - 17:48  ·  #44
Speelt idd probleemloos FLAC af.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Opties om FLAC af te spelen...

 · 
Posted: 12.08.2019 - 18:21  ·  #45
Ok, dan weet ik voldoende, moet ik vast wel een Y kabel erbij hebben iovm de RTI. (of kan ie ipv de RTI, ik gebruik dat ding toch niet)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0