De opvolger, maar welke.....

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 03.12.2019 - 18:55  ·  #136
Nou ja dat had ik met die mazda 2.0. Zelfde blok als in jouw auto. Alleen heeft de mazda 6 versnellingen, dus hij gaat er iets vlotter door heen. Het rijdt prima, en het versnelt, maar bij mijn 2.4T en de mazda 2.5 krijg ik een dikke slime als het gas er op gaat.

En de jaguar X ziet er van buiten wel goed uit, maar van binnen echt vreselijk! En dan word ik ook onterfd, want volgens mijn broer en jaguar rijder is de X gewoon een mondeo en geen jag.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2210
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 03.12.2019 - 23:38  ·  #137
Ha! Dan gaat je broer je beslist onterven als je een V70 van de derde generatie gaat rijden, want da's onderhuids ook een Mondeo :lol:

De Mazda's vanaf 2011 hebben trouwens een SkyActiv motor, dat is een ander blok dan de L-motor welke je proefgereden hebt. De SkyActiv motoren zijn zuiniger en sterker zonder dat er een turbo aan te pas komt.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 04.12.2019 - 18:10  ·  #138
Ik heb met een M6 van 2013 gereden, het nieuwe model met de skyactiv 2.0 motor. Dat is inderdaad best een fijne motor. Maar die auto klopte verder niet qua onderstel, en de koppeling was ver heen en ging heel zwaar. Mogelijk was het exemplarisch, maar ik vind de oudere M6 fijner rijden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 08.12.2019 - 13:32  ·  #139
ik heb weer eens wat proefgereden, ook eens uit "out of the box" geprobeerd; een alfa romeo GT. Wat een genot om daarna weer in mijn eigen Volvo te stappen! Die GT is best leuk - als je niks anders gewend bent - maar dat is bij mij niet het geval. Wat me het ergste tegen valt is wat men wil geven aan inruil. Als ik dat verreken met 'korting bij geen inruil' komt het uit op tussen de nul euro en €500. Ik ben gekke gerrit niet! Dat gaat niet gebeuren. Ik weet inmiddels wel aardig wat ik wil, en het blijkt weer dat alle waar naar zn geld is, en een auto van 1000 kilo is ook echt veel minder auto dan eentje van 1400 kilo. Ik ga voorlopig eerst de winter door met mijn eigen volvo en dan gaat ie na de winter maar een voorzichtig in de partikuliere verkoop, ondanks dat ik daar geen zin in heb, maar weggeven doe ik ook niet.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3775
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 08.12.2019 - 16:32  ·  #140
Dat had je denk ik toch ook wel kunnen verwachten :P een auto met een paar ton op de teller is niks waard voor de handel :P
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 13.12.2019 - 14:37  ·  #141
Proefrit gedaan met een V70NN 2.5T, wat een genot! Fijne auto, fijne motor, fijne stoelen. Dus ik moet me nmaar eens goed gaan bedenken of ik wil gaan besparen met het rijden van een nieuwere auto of wil genieten ?!
De prijs van deze was goed, alleen de kleur kon ik niks mee, vaag blauwig-grijs, of grijzig-blauw. Er zat high-performance audio in, dat is echt heel fatsoenlijk, klein subje er bij en het is af.
Wat ik me wel afvroeg: ik deed een usb stick in de kabel in het vakje in de midden, en de nummers werden meteen herkend en afgespeeld en weergegeven op het display. Alleen hoe kun je met verschillende mappen werken? Alles op een grote hoop gooien op de stick is niet handig.
En er zat een kabel met de oude 40-pins ipod aansluiting bij, als je hier een verloop naar 8-pin apple op doet en je telefoon er aan hangt, kun je dan (de op de telefoon opgeslagen) muziek afspelen? En evt ook streamen vanaf spotify?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4118
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 13.12.2019 - 15:52  ·  #142
De radio van de NN leest ook mp3 cd's, mocht je die nog hebben liggen. Als je zo'n CD geladen hebt en je drukt op de CD knop, worden de mappen weergegeven en daar kan je dan doorheen scrollen met de knoppen op de radio en het stuur. Om de USB te selecteren moet je volgens mij op mode drukken, dus wellicht werkt de mappen dan ook via die knop. Of via de Enter knop om een 'laag dieper' te gaan / 'in' de USB te gaan. Zal wellicht ook wel in het boekje staan, maar dat heb ik nu niet bij de hand. Dat is wel op internet te vinden dacht ik.

Tav telefoon vraag: ik zou denken van wel, ik neem aan dat de telefoon dan herkend wordt als iPod. Elke verloopstekker neemt mogelijk wel iets van geluidskwaliteit weg.

Ik heb ook NN high performance en ben er blij mee. Het kan niet helemaal tippen aan de V70n, maar zit er dichtbij. Soms denk ik wel eens aan iets betere tweeters zoals VolvoSweden dat heeft gedaan op YouTube, maar eerlijk gezegd is me dat teveel gedoe / risico dat er iets mis gaat - het is zo ook goed genoeg. En niet teveel zooi in je deurbakken want dat gaat makkelijk meetrillen.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1690
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 13.12.2019 - 16:32  ·  #143
Quote door Bolbo

dus wellicht werkt de mappen dan ook via die knop.


Ik zie de mappen gewoon en je kunt er met de stuur input door heen scrollen.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2210
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 13.12.2019 - 16:39  ·  #144
Exact zo'n auto stond er destijds bij de plaatselijke dealer toen we op zoek waren naar een V70, 2.5T handbak MY2008 in iets vaag blauw-grijs, net het pak van een CMG consultant. Mijn vrouw vond de kleur niet mooi, de auto was ouder dan de auto die we in wilden ruilen, plus de prijs was best stevig (18k). Maar ik herinner me ook die iPod aansluiting, daar heb je verloopkabels voor naar Lightning dus dat zou moeten werken.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 13.12.2019 - 17:51  ·  #145
Dit is de potentiele kandidaat, in een nietszeggende kleur. Maar wel alle opties die ik wil en staat er technisch netjes bij.
Ik zat te denken hoe de saaie look wat op te frissen, en met zilveren dakrails en zilveren accent rond de mistlichten wordt het al een stuk leuker. (Zie andere foto van R-design.)
En ik zou de onderste rand van de deuren (die iets naar buiten steekt) ook zilver kunnen wrappen, of zou dat te veel zijn.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39729
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 13.12.2019 - 18:07  ·  #146
Over de kleur kun je twisten, maar ik vind er niets mis mee.
Een beetje leuk pimpen en je kent hem niet weer.
Zo te lezen is de basis goed en dat is lang niet altijd het geval.
Ik zou het, denk ik, wel weten.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 13.12.2019 - 18:11  ·  #147
Oja en er moet wel een spoiler op, dat maakt t af. Wielen vind ik prima, en zitten ook vrij nieuwe primacy 4 banden op.
Mees
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 594
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 13.12.2019 - 18:56  ·  #148
Mooie auto in een prachtige kleur, vind ik dan hè. Wat je zegt, paar accenten aanbrengen en een spoiler.

Groet,

Alex
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5023
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 14.12.2019 - 20:15  ·  #149
Quote door Walterj

Oja en er moet wel een spoiler op, dat maakt t af. Wielen vind ik prima, en zitten ook vrij nieuwe primacy 4 banden op.


Spoiler in kleur kost bij de dealer 275 euro.
Dus dat valt mee.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: De opvolger, maar welke.....

 · 
Posted: 21.12.2019 - 21:21  ·  #150
Nou, we zijn er uit, er is een auto uitgezocht! Werd misschien een langdurig verhaal hier, maar er is nu witte rook.
Het is onderstaande 118 geworden. Is iets heel anders dan een V70, maar het is wel een bewust beslis-proces geweest. Voornaamste is dat ik de ruimte niet zo nodig heb, omdat er ook een andere fatsoenlijke auto op de oprit staat. Dus dan blijft over dat het wel iets leuks moet zijn en niet een vervoermiddel. Dit rijdt echt goed, is relatief goedkoop in lasten en ook waardevast. Ik heb met allerlei praktische stations gereden, ook met saaie sedans en wat leukere hatchbacks, en dan scoort de 1 serie erg goed. We hebben ooit een 118d gehad, en die heeft het tot 450000 km probleemloos gedaan. Nu is deze een benzine versie met het beruchte n43 blok, maar ook vele andere merken zijn niet probleemvrij. En een leuke kleine probleemloze auto is bv een civic, maar de 1 serie is echt meer auto. Er zit gelukkig uitgebreide garantie op, die ik hoop niet nodig te hebben. We hadden ooit al eens een cabrio, en het is toch wel erg leuk en een heerlijk vrij gevoel, lijkt wel op motorrijden! Mijn volvo gaat naar een liefhebber, krijg er uiteraard te weinig voor, maar daar moet ik maar gauw overheen stappen. Dus mijn tijd hier op het forum zal helaas ook minder worden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0