Piep of sjirp bij vertrekken/gas geven

 
 
 
 
 
ReVolvoR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 95
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Piep of sjirp bij vertrekken/gas geven

 · 
Posted: 14.05.2018 - 13:55  ·  #1
Sinds vorige week hoor ik een metaalachtige piep of sjirp als ik vertrek, maar ook als ik tijdens rijden gas geef na even gas te lossen, dus ook bij opschakelen. Bij rijden en gewoon wat meer gas geven hoor ik niets.Gas lossen en bijgeven weer wel.
Motorsteun boven, baksteun en die aan distributiezijde zijn vervangen. Veerpootrubbers zijn gescheurd en ook aan vervanging toe.
Nu sta ik wel op voor een afspraak om koppeling en vliegwiel te vervangen bij Dennis omdat de koppeling meer en meer doorslipt. Zou dit hier mee te maken kunnen hebben? Bij koude start vermoed ik ook het vliegwiel wat te horen...
ReVolvoR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 95
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Piep of sjirp bij vertrekken/gas geven

 · 
Posted: 14.05.2018 - 21:59  ·  #2
Ik weet dat het nogal moeilijk is om via een beschrijving de oorzaak van een geluid te weten te komen....
Wat opviel is dat het geluid minder hard aanwezig is na vervanging van bovengenoemde motorsteunen, maar het is er nog.
ReVolvoR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 95
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Piep of sjirp bij vertrekken/gas geven

 · 
Posted: 19.05.2018 - 22:29  ·  #3
Blijkt toch van koppeling/vliegwiel te komen. Nu hoor ik het geluid ook al ik m in de 1ste versnelling zet.
Ook hoor ik nu duidelijk het vliegwiel rammelen bij koude start terwijl dat enige tijd geleden niet zo was. Bij indrukken koppeling is het rammelen weg. Ik hoop dat hij het nog 2 weken uithoud en dat ik tot bij Dennis geraak....
ReVolvoR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 95
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Piep of sjirp bij vertrekken/gas geven

 · 
Posted: 01.06.2018 - 21:03  ·  #4
Probleem opgelost. Koppeling en vliegwiel zijn vervangen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0