Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 
 
 
 
 
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 13.02.2018 - 20:00  ·  #61
Quote door Bolbo

Quote door Doeke Dobma

Maar waarom de ene HU850 dan wel verlichting heeft en de andere niet... 🤔


Lampie kapot? :-)


Daar zat ik ook aan te denken. Je hebt 2 HU's. Zet t frontje over of enkel het lampje en vergeet dat reloaden
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3740
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 13.02.2018 - 20:17  ·  #62
Volgens mij heb ik al 2 keer gezegd dat ik dat allang geprobeerd heb... er zitten trouwens meerdere lampjes achter hè, lijkt me niet aannemelijk dat ze allemaal stuk zijn.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 14.02.2018 - 12:41  ·  #63
Quote door Doeke Dobma

Voor wat ik ervan heb begrepen is het jaartal wél een issue bij pre-facelift modellen, maar géén issue bij faceliftmodellen.

Maar waarom de ene HU850 dan wel verlichting heeft en de andere niet... 🤔


Dat is ook mijn ervaring.
Moet er wel bij vermelden dat ik de kwaliteit van de HU-850 duidelijk minder vind dan zijn voorgangers.
Als je alleen al kijkt hoeveel tuners er uitvallen door een slechte koeling, waardoor er “koude lassen” ontstaan, dan zou het me niet verbazen dat dit ook voor de verlichting geldt.
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 15.02.2018 - 19:57  ·  #64
Achteraf een HU803 inbouwen? Is dat niks dan als deze zoveel beter is?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3740
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 15.02.2018 - 20:14  ·  #65
Dat is niet echt mogelijk, vanuit praktisch oogpunt gezien. Het past namelijk niet. De auto herkent hem ook niet dus de stuurwielbediening en verlichting zullen zeker niet werken. Daarnaast zul je dan ook een oud-model CCM nodig hebben en je raadt het al, die krijg je niet werkend.

Het is geen oplossing. Los daarvan is de 803 ook niet zaligmakend; Dolby Pro Logic loopt achter op de Dolby Pro Logic II van de 850 en dat is een serieus verschil (al luister ik nooit in surround). Grootste (en serieus) probleem van de 803 is de interne wisselaar die, vroeg of laat, hoe dan ook stuk gaat. Tevens heeft de x01 e x03 serie meer last van dode pixels etc in het display van de x50 serie.

Als je beide Premium sets naast elkaar zet, dus 803 vs 850, dan klinkt de laatste beter.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 22.03.2018 - 09:04  ·  #66
Even resume, een software reload/upgrade bij een HU603/803 is niet nodig (alleen bij de fase 2, HU850/HU650?)? Dit vraag ik omdat ik ook regelmatig interessante Volvo's voorbij zie komen zonder een HU80x of waar het onbekend is of er HP audio in zit (in combinatie met een HU60x). Omdat ik erg verwend ben geraakt bij mijn ex-S80 (HU801 met HP audio), is minimaal HP audio wel echt een eis.
Nu viel mij op dat de prijzen voor een radio + versterker (PA200) eigenlijk best wel meevallen, dus zelf inbouwen is opzich ook niet zo spannend (voor mij). Het moet na inbouw alleen wél werken uiteraard.
Ik heb b.v. een erg fraaie XC70 gezien, amar die is uitgerust met een 'normale' 1DIN radio, en mist ook de stuurwielbediening. Ombouw naar HP is dus een must voor mij ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 22.03.2018 - 17:50  ·  #67
In theorie heb je software bij alle modellen nodig, anders krijg je een foutmelding in Vida.
Echter, vanaf de fase2 is het echt nodig, want dan is het ook hoorbaar.
Zou ik een fase 1 hebben, dan zou ik zelf geen software laten laden, omdat de instellingen van het toestel nog via een verborgen menu zijn te benaderen en dit kan bij een fase 2 helaas niet meer.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 22.03.2018 - 18:34  ·  #68
Quote door Bigdog

In theorie heb je software bij alle modellen nodig, anders krijg je een foutmelding in Vida.
Echter, vanaf de fase2 is het echt nodig, want dan is het ook hoorbaar.
Zou ik een fase 1 hebben, dan zou ik zelf geen software laten laden, omdat de instellingen van het toestel nog via een verborgen menu zijn te benaderen en dit kan bij een fase 2 helaas niet meer.

Tnx, hier heb ik wat aan. Dat verborgen menu ken ik nog wel uit de HU801 van mijn oude S80.
Dan is de harde eis van minimaal HP audio opzich ook geen belemmering meer, aangezien de versterkers (en luidsprekers) vaak voor niet eens zo heel veel geld worden aangeboden.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3740
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 22.03.2018 - 19:05  ·  #69
Quote door [-Tom-]

...aangezien de versterkers (en luidsprekers) vaak voor niet eens zo heel veel geld worden aangeboden.


Het begint inmiddels wat op reclame te lijken, maar ik heb een diversiteit aan speakers en versterkers liggen, dus wellicht kan ik je ergens mee helpen :)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 22.03.2018 - 19:34  ·  #70
Quote door Doeke Dobma

Quote door [-Tom-]

...aangezien de versterkers (en luidsprekers) vaak voor niet eens zo heel veel geld worden aangeboden.


Het begint inmiddels wat op reclame te lijken, maar ik heb een diversiteit aan speakers en versterkers liggen, dus wellicht kan ik je ergens mee helpen :)


Haha, ik had het al gezien ;) Moet alleen eerst nog een Volvo hebben om de boel in te bouwen :P
NickGR
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 54
Berichten: 294
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 22.03.2018 - 19:36  ·  #71
Quote door Doeke Dobma

Het begint inmiddels wat op reclame te lijken


Ik kan deze verkoper aanbevelen, mooie speakers van hem overgenomen en die krengen doen het prima.

(gaarne korting op de volgende set) :P




;-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 22.03.2018 - 19:49  ·  #72
Hey, nieuwe sponsor ?😮
Froggy
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Brussel
Berichten: 53
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Nog maar eens een vraag in deze eeuwig lijkende draad over wel of niet laden van software.

 · 
Posted: 08.04.2019 - 17:00  ·  #73
Momenteel heb ik een premium-installatie met HU-803. Allemaal achteraf geplaatst, zonder software aanpassing.
Klinkt enorm goed, maar uit de (premium) speakers in de hoedenplank trekt het geluid op niets. Er komen ook nauwelijks/geen bas-tonen uit. Het zijn de voorste speakers die al het werk doen.
Het wordt zeer duidelijk wanneer ik de middelste draaiknop (fader/bal) naar links draai. Over de (premium) speakers in de achterdeuren is het moeilijker vast te stellen in welke mate ze bijdragen aan het geheel.

Ik heb zitten prutsen in het verborgen menu van de HU-803, en allerlei aanbevolen equalizer instellingen geprobeerd, maar dit heeft slechts een beetje verbetering opgeleverd.

De eeuwige vraag: heeft dit nu te maken omdat de juiste software-modules niet zijn geladen?
Er wordt vooral gesproken over de HU-850 waar dit nodig is (wegens ontbreken equalizer menu). Heeft dit nut bij een HU-803?
En hoe zit het met de versterker (in mijn geval een PA-300)? Afgaande hierop zou het dus wel nodig zijn?
Quote door OttoV

Nee, er zat geen versterker in. Maar inderdaad, de software voor de PA300 heeft een eigen onderdeelnummer en wijkt dus af van de software voor een PA200.

Het gaat om een S60 I (2001).
Is het waarschijnlijk dat het aankopen en laden van volgende "onderdelen" (=software-modules) een merkbaar verschil zal geven? :
8637282 Remove non AUM Radio (AEM)
30677014 Upgrade AUM
8633572 Amplifier Application Software (PA-300)
9488840 (8633562) Premium Sound System, HU-803 (EU)
8645436 AUM Reload

En zijn al deze modules nodig? Of is bijv. enkel de PA-300 software voldoende?

Ik kan de ervaring van andere bevestigen dat geen enkele officiële Volvo dealer waar ik tot nu toe geweest ben weet waar het over gaat. Sommigen ontkennen zelfs hardnekkig dat dit bestaat. Ziet er naar uit dat ik stap voor stap hun handje zal moeten vasthouden (en alsnog tegen de 200 euro zal moeten afdokken).
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 08.04.2019 - 18:38  ·  #74
Toevoeging van de premium in de hoedenplank gaf bij mij wel een flink merkbare verbetering (zonder een software update). Ook ik heb de pa-300.
Toch laat ik de boel wel een keer updaten, maar niet voor €200,-
De dealer rekent gewoon een standaard bedrag per module en ja, dan kan het in de papieren lopen, terwijl ze gewoon alles in 1 keer kunnen updaten.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Premium in V70 flink minder dan High Perf. in S60

 · 
Posted: 08.04.2019 - 20:52  ·  #75
@ Froggy: zat er al een versterker in, (dus heb je high performance omgebouwd naar premium) of niet? Als er geen versterker in zat, kan ik me inderdaad voorstellen dat ook in jouw geval een software-update nodig is.

Waarom? Als je van high performance afkomt, is je auto softwarematig al voorbereid op een versterker en zal deze hoe dan ook worden aangestuurd, of 't nou een PA200 of een PA300 is (enige verschil is vermogen). Ik denk dat dit ook de reden is dat mensen die alleen een andere versterker plaatsen (bijna) niets merken van een software-update van PA200 naar PA300. Zat er geen versterker in, wordt die niet of niet goed aangestuurd en heb je beroerd geluid. Dit was bij mijn auto ook zo.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0