Ik heb mijn v70 tot grote tevredenheid in onderhoud bij een volvo specialist (geen dealer).
Onlangs was de auto daar voor onderhoud. De monteur zei dat de koppeling niet heel lang meer mee gaat. Nu heb ik alle vertrouwen in zijn kundigheid. Toch zit ik er tegenaan te hikken. Het is (samen met vliegwiel ) toch een reparatie van ongeveer € 1600.-. Als het moet dan moet het, ik wil de V70 nog een tijdje houden.
Maar.. ik vind de koppeling helemaal niet heel slecht. Zo slipt hij in geen enkele versnelling. Hij grijpt wel wat hoog/laat aan.
Ook de ‘koppeling versleten test’ (op laten komen in de 2, als hij afslaat zou hij nog goed moeten zijn?) doorstaat hij glansrijk.
Maw: wat zijn de risico’s van doorrijden met een matige koppeling?
V70 heeft nu ongeveer 3 ton gelopen en ik rij weinig stadsverkeer.
Onlangs was de auto daar voor onderhoud. De monteur zei dat de koppeling niet heel lang meer mee gaat. Nu heb ik alle vertrouwen in zijn kundigheid. Toch zit ik er tegenaan te hikken. Het is (samen met vliegwiel ) toch een reparatie van ongeveer € 1600.-. Als het moet dan moet het, ik wil de V70 nog een tijdje houden.
Maar.. ik vind de koppeling helemaal niet heel slecht. Zo slipt hij in geen enkele versnelling. Hij grijpt wel wat hoog/laat aan.
Ook de ‘koppeling versleten test’ (op laten komen in de 2, als hij afslaat zou hij nog goed moeten zijn?) doorstaat hij glansrijk.
Maw: wat zijn de risico’s van doorrijden met een matige koppeling?
V70 heeft nu ongeveer 3 ton gelopen en ik rij weinig stadsverkeer.
Kan natuurlijk ook verkeerd zijn gemonteerd toen er in 2014 onder garantie een nieuwe bak in is gekomen. Hij slipt in ieder geval nu nog niet. Maar oprijden tot 'ie ergens in het buitenland heuvelop de kar achter de auto niet meer trekt, dat vind ik niet echt een leuke gedachte...