Preventieve oliedrukherstel reparatie l

Dit is een echte sluipmodenaar !

 
 
 
 
 
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 21.05.2019 - 08:02  ·  #586
setje o ringen kosten geloof ik rond de 40/50 euro pakking tube voor carterpan is geloof ik wel wat duurder 80 euro voor de tube meen ik ? orgineel volvo pakking ( andere word afgeraden ! ) en het werk denk 2 uurtjes ongeveer
Ik heb die van mij eerst een flush gegeven met wat atf olie erbij te doen ongeveer halve liter heb ik er toen bij gedaan en dan ff 10min 15 min laten lopen
Niet mee gaan rijden met atf erbij !!
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 21.05.2019 - 08:28  ·  #587
O-ring setje kost rond de 20/25 euro origineel Volvo. Loctite 510 is dezelfde pakking als de originele Volvo pakking, die heb ik gekocht voor 17 euro voor 25ml (en daar heb je meer dan voldoende aan!)
Jasper79
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Kedichem
Leeftijd: 44
Homepage: dutch-rc.nl
Berichten: 493
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 21.05.2019 - 09:10  ·  #588
Oké dus zelf goed te doen of beter laten doen.

Zal wel prijzig zijn als het 2 uur arbeid is.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 21.05.2019 - 09:51  ·  #589
Op de brug is het prima zelf te doen. Meeste tijd ging bij mij zitten in het schoonmaken van de carterpan (had helaas geen mooie koudontvetterbak tot beschikking) en het goed schoonmaken van het kanaal van de carterontluchting.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 21.05.2019 - 11:17  ·  #590
Quote door [-Tom-]

O-ring setje kost rond de 20/25 euro origineel Volvo. Loctite 510 is dezelfde pakking als de originele Volvo pakking, die heb ik gekocht voor 17 euro voor 25ml (en daar heb je meer dan voldoende aan!)


Hoe kom je aan €25 voor de hele set? Alleen al de 2 warmtewisselaar ringen kosten €30.25,-

Buis kost €70.18
patberk5
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Maassluis
Homepage: volvov70forum.com/
Berichten: 61
Geregistreerd: 02 / 2019
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 21.05.2019 - 11:28  ·  #591
Heb ook wel eens gehoord dat 0,5 liter hoogwaardige TSL olie als toevoeging de motor schoon en soepel houdt.
(bij een schoon blok dan; vnl. Porsche rijders passen dit toe)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 21.05.2019 - 12:19  ·  #592
Quote door Blade

Quote door [-Tom-]

O-ring setje kost rond de 20/25 euro origineel Volvo. Loctite 510 is dezelfde pakking als de originele Volvo pakking, die heb ik gekocht voor 17 euro voor 25ml (en daar heb je meer dan voldoende aan!)


Hoe kom je aan €25 voor de hele set? Alleen al de 2 warmtewisselaar ringen kosten €30.25,-

Buis kost €70.18

Ik was in de war, ik heb 43€ betaald, 30750783. Daar zaten trouwens die van de warmtewisselaar idd niet bij, kwam ik later achter (die heb ik dus moeten hergebruiken). Buis was bij mij al van het nieuwe type
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 21.05.2019 - 12:47  ·  #593
Dit soort klussen kosten volgens mij altijd meer dan wat je her en der leest, aan onderdelen. Tevens valt het aan te raden om alle ringen en rubbers te vervangen, als je toch alles los hebt.
Zo'n klus accepteert geen foutmarge, 1 rubber niet goed is motor in de soep of in ieder geval de klus opnieuw uitvoeren. Vooral het terugplaatsen van de pan vereist veel precisie, omdat je het niet goed kunt zien.
Ik heb en zou het laten doen. Kost wat meer, maar je vergeeft het jezelf nooit als je een fout maakt waardoor de motor in de soep loopt.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 21.05.2019 - 14:45  ·  #594
Quote door patberk5

Heb ook wel eens gehoord dat 0,5 liter hoogwaardige TSL olie als toevoeging de motor schoon en soepel houdt.
(bij een schoon blok dan; vnl. Porsche rijders passen dit toe)


Niet alleen Porsche rijders ;)
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 08.07.2019 - 22:56  ·  #595
Nadat afgelopen dagen de nieuwe (nou ja, nieuw!) automaat aan de motor had bevestigd kreeg ik plotsklaps een goed idee. Waarom niet even het oliecarter er af halen en de preventieve reparatie oliedrukherstel uitvoeren? En gelijk even de B4 Servo reparatie? Vandaag oliecarter er af gehaald en de eerste verbazing is achter de rug. Eén ring hangt half in een oliekanaal en de ander is nergens te bekennen.
Bij het opzoeken van de artikelnummers kwam ik er achter dat ik geen olliepeilsensor heb, waarom niet?
Zie foto's:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 08.07.2019 - 23:23  ·  #596
Mooi op tijd dus.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 08.07.2019 - 23:38  ·  #597
Als ik die dikke zwarte laag (ooit vloeibare) pakking zo zie begin ik te twijfelen of het niet al ooit los is geweest, door een ontzettende beunhaas.

Daar de O-ring niet knikt, maar weggedrukt lijkt te zijn door de overdadige hoeveelheid vloeibarepakking, daarbij lijkt het niet qua dikte op de originele ringen.

Iets wat heel vaak gebeurd bij zelf-sleutelaars en aftermarket garages, het te dik aanbrengen van vloeibare pakking en zo de O-ring weg persen.
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 09.07.2019 - 18:59  ·  #598
Quote door V70R^2

Als ik die dikke zwarte laag (ooit vloeibare) pakking zo zie begin ik te twijfelen of het niet al ooit los is geweest, door een ontzettende beunhaas.

Daar de O-ring niet knikt, maar weggedrukt lijkt te zijn door de overdadige hoeveelheid vloeibarepakking, daarbij lijkt het niet qua dikte op de originele ringen.

Iets wat heel vaak gebeurd bij zelf-sleutelaars en aftermarket garages, het te dik aanbrengen van vloeibare pakking en zo de O-ring weg persen.


Ik heb niet de indruk dat er te veel is aangebracht, wat er naar buiten toe uitgeperst was dat was niet meer dan wat er aan mijn bak aan de naden hangt en wat Toyota heeft gedaan. Wat mij meer heeft verbaast is het ontbreken van de andere O-ring en het feit dat hij zonder O-ring NIET heeft gelekt. Het carter was aan alle kanten kurkdroog. Ik weet niet met welke kleur vloeibare pakking het carter aan het blok is gemonteerd af fabriek en of hij al open is geweest.
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 09.07.2019 - 19:10  ·  #599
Vandaag het buisje van het filter naar de oliekoeler losgehaald en trof daar 2 mooie soepele ringen aan, alsof ze een half jaar geleden waren gemonteerd.
Ik had vanmorgen de bestelde ringen opgehaald maar trof daartussen niet de vervangers voor bovengenoemde ringen aan. De enigste die enigszins van dezelfde maat waren die waren nogal hard en bovendien had ik er daar 4 van. Ik heb het idee dat deze zijn bedoeld voor de leidingen naar de turbo. Zo dadelijk eens kijken in Vida.


Hoe krijg ik verkeerde foto's weg?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Preventieve oliedrukherstel reparatie l

 · 
Posted: 09.07.2019 - 19:35  ·  #600
Het bewijs maar weer dat silicone kit ECHT NIET KAN. Mocht je carter ooit met die kit zijn gedaan zou ik het op zeker nogmaals los halen en overnieuw doen met de juiste kit. Ik ben er inmiddels ook al een aantal tegen gekomen. Vervang je ook de aanzuigbuis en ring?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0