Raar geluid

Motorsteun ?

 
 
 
 
 
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Raar geluid

 · 
Posted: 24.11.2015 - 22:29  ·  #1
Hallo allemaal, na veel lezen hier toch besloten mijn vraag te posten.

Ik ben sinds 6 maanden de (on)gelukkige bezitter van mijn 3e v70 bouwjaar 2005 type 2 (nieuwe motor) met de vorige v70's heb ik nooit problemen gehad maar deze tsja t zit niet mee.

Het begon toen ik hem kocht er zat een raar geluid vlak na het schakelen andre torsiestang erop en nieuwe bovenste en onderste motorsteun geluid soort bonkje sktbonk was niet weg geen garantie dus even zo gelaten.

Opeens geen rem meer rembekrachtigingscylider lek door volvo dealer vervangen wie schetst mijn verbazing rare geluid ook weg na schakelen, nu 18.000 km verder is dat rot geluid weer terug.

Nu heb ik begrepen dat er 2 motorsteunen zijn die iets met vacuum te maken hebben is dat zo ?

het geluid is er ook wel eens als ik langzaam rijd in lage toeren en ineens gas geef.

Iemand ideen ? ik hoor het graag

groeten
Alex

p.s dit is mijn eerste post dus ik hoop dat ik hem op de goede plek heb gezet ..
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Raar geluid

 · 
Posted: 24.11.2015 - 22:40  ·  #2
Hoe staat het met het niveau van de remvloeistof ?
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Raar geluid

 · 
Posted: 24.11.2015 - 22:56  ·  #3
Quote door Bigdog

Hoe staat het met het niveau van de remvloeistof ?



Keurig op niveau, net even gekeken, neem aan dat die vernieuwd is door de dealer bij het plaatsen van de rembekrachtigingscylinder.

Het geluid was echt helemaal weg nadat die cylinder was vervangen dan zou je toch denken dat het daar mee te maken heeft
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Raar geluid

 · 
Posted: 24.11.2015 - 23:44  ·  #4
kun je proberen zo precies mogelijk te omschrijven wanneer het geluid optreedt? mooiste is natuurlijk fimlpje of zo maar das lastig als het rijdend moet <_<
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Raar geluid

 · 
Posted: 25.11.2015 - 00:13  ·  #5
Quote door GRUNNS60

kun je proberen zo precies mogelijk te omschrijven wanneer het geluid optreedt? mooiste is natuurlijk fimlpje of zo maar das lastig als het rijdend moet <_<


Het geluid treedt voornamelijk op als ik schakel van de 1 naar de 2 en 2 naar 3 bij laag toerental schakelen voor 2000 toeren, lijkt iets aan te tikken tskk is geen bonk maar zachter. duidelijk meachnisch geluid. Het lijkt links voor vandaan te komen bij voorzichtig op laten komen van de koppeling hoor je het niet heeft dus waarschijnlijk met beweging van motor of aandrijflijn te maken.

Het bizarre is dat het een hele tijd weg is geweest na de reparatie van de rembekrachtiger dit zwarte ding hoofdremcilinder-volvo-v70-s70-97-2000-148854975.html deze was lek en is vervangen daarna was het geluid bij het schakelen ook weg en nu 18000 km later is het weer terug het is exact hetzelfde geluid.

Er is dus van alles los geweest wat tevens het rare geluidsprobleem tijdelijk heeft verholpen Ik verdenk nog steeds een motorsteun o.i.d. De steunen ondervoor en boven zijn reeds vervangen zijn er motorsteunen die iets met het vacuum te maken hebben ?

hoop zo voldoende info gegeven te hebben
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Raar geluid

 · 
Posted: 25.11.2015 - 11:01  ·  #6
Ja er zijn twee onderste motorsteunen die aangesloten zijn op het vacuum systeem. dus mogelijk is er nu ergens anders een lek in je vacuum denk je. merk je ook verschil bij je remmen. als je motor uitzet is het rempedaal dan heel snel al weer hard? alsof je tegen een plank aan trapt. normaliter is het rem pedaal eerst en tijd nog "normaal "zacht.
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Raar geluid

 · 
Posted: 25.11.2015 - 11:18  ·  #7
Quote door GRUNNS60

Ja er zijn twee onderste motorsteunen die aangesloten zijn op het vacuum systeem. dus mogelijk is er nu ergens anders een lek in je vacuum denk je. merk je ook verschil bij je remmen. als je motor uitzet is het rempedaal dan heel snel al weer hard? alsof je tegen een plank aan trapt. normaliter is het rem pedaal eerst en tijd nog "normaal "zacht.


Niet zo op gelet volgens mij is hij vrij snel weer hard maar hoe lang moet hij minimaal zacht blijven na het uitzetten van de motor? En hoe test je het vacuum systeem op lekkage?
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Raar geluid

 · 
Posted: 25.11.2015 - 13:30  ·  #8
Quote door Alex67"]
[quote="GRUNNS60

Ja er zijn twee onderste motorsteunen die aangesloten zijn op het vacuum systeem. dus mogelijk is er nu ergens anders een lek in je vacuum denk je. merk je ook verschil bij je remmen. als je motor uitzet is het rempedaal dan heel snel al weer hard? alsof je tegen een plank aan trapt. normaliter is het rem pedaal eerst en tijd nog "normaal "zacht.


Pedaal is na 5 min keihard duidelijk vacuumlek.

motorsteun op vacuum gebraacht, blijft paar seconden op vacuum daalt dan met kleine schokjes naar 0 hoort dit zo ? of is de steun dan stuk.

2e belangrijke vraag kan vacuumverlies hier bij de steun de keiharde rempdeaal verklaren of is dat systeem volledig gescheiden?

3e vraag waar koop ik goedkoop die motorsteunen voor het geval ze lek zijn heb gebeld met volvo roelfsema 122 euro per stuk ex weet iemand iets goedkopers ?
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Raar geluid

 · 
Posted: 03.12.2015 - 21:24  ·  #9
Alex rij is langs een Volvo dealer met deze vragen, de monteurs kunnen vraag 1 en 2 wel beantwoorden.

groet René
 
Selected quotes for multi-quoting:   0