Rem probleem?

Noodstop en toen,

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Rem probleem?

 · 
Posted: 23.10.2019 - 15:25  ·  #76
De ATE schijven stoffen ook als een malle!
Velgen zijn black chrome, dan valt de remstof wat minder op, maar zou t niet erg vinden als ze wat langer schoon zouden blijven..

Maar belangrijkste geen trillingen meer :D
Of de kromme schijven nou door de schijven zelf kwamen of door de velgen durf ik niet te zeggen. Met de ate schijven zijn snel daarna nieuwe (andere dan) velgen gemonteerd. Wel met dezelfde banden.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Rem probleem?

 · 
Posted: 23.10.2019 - 18:16  ·  #77
Ik heb ook een korte tijd trillingen gehad bij het remmen. Dat is uiteindelijk vanzelf weer verdwenen.
De manier van remmen is m.i. zeker van invloed.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Rem probleem?

 · 
Posted: 24.10.2019 - 16:52  ·  #78
Paar keer flink remmen en dan zou ie minder moeten trillen. (merk ik in elk geval, ik rem nauwelijks en dan trilt ie, tot ik een keer flink geremd heb, dan is het weer even over)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Rem probleem?

 · 
Posted: 24.10.2019 - 18:08  ·  #79
Als er vuil op het pasvlak van de naaf en schijf zit, zal de rem meteen bij het eerste gebruik trillen omdat de schijf slingert. Wat je vaak hoort is dat het remmen met nieuw spul de eerste ongeveer 1000 km probleemloos gaat en daarna komt het trillen er in. Ik heb me laten vertellen dat het afzetting is van een bepaald materiaal wat in de blokken zit en een ongelijkmatige laag op de schijven geeft. Daardoor is de frichtie niet overal hetzelfde. Als je de schijf afschuurt gaat het weer 1000 km goed en begint het trillen weer. Opnieuw inremmen zou een oplossing moeten zijn.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0