remwerking voor niet gelijk

 
 
 
 
 
cjgeurkink
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 14
Geregistreerd: 01 / 2017
Subject:

remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 05.01.2017 - 13:20  ·  #1
beste volvo leden

ik ben in het rijke bezit van een volvo v70 2004 benzine (maar ook lpg) met 396000 km op de klok.
maar nu is er een lastig probleem.
de auto trek bij flink remmen ernstig naar links.
op de remmen testbank bleek dat de rem rechts niet voldoende mee remt.

na veel gepruts een nieuwe remklauw gemonteerd.
hielp helemaal niets, probleem blijft.

na verder onderzoek blijkt dat er heel weinig remvloeistof in de remtang komt.
de remslang zit niet verstopt.

wie-o-wie heeft goede raad ?

alvast bedankt
chris
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lieren
Leeftijd: 49
Berichten: 598
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 05.01.2017 - 13:54  ·  #2
Wellicht is er toch wat lucht in het remsysteem achtergebleven. Remvloeistof doorpompen met het pedaal gaat soms lastig wanneer er ergens een luchtbel zit. Veel bedrijven hebben een drukapparaat wat de remvloeistof vanaf het reservoir doorpompt, dan werkt het beter.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 05.01.2017 - 13:55  ·  #3
Ik heb ooit een kapotte hoofdremcilinder gehad met zelfde fenomeen.
Wel ander merk
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 06.01.2017 - 01:21  ·  #4
Remslangetjes ook vervangen? Als de remklauw niet goed meer liep zit het remslangetje ook vaak dicht. En systeem inderdaad goed doorspoelen met verse remolie en ontluchten. Dat laatste komt nogal precies!
Musicus
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ulvenhout
Leeftijd: 42
Berichten: 1479
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 06.01.2017 - 12:51  ·  #5
Kleine kans, maar heb je alleen de remklauw vervangen of ook de brackets?
Als de blokken en geleidepennen niet goed gangbaar zijn kan dit ook de reden zijn van een beperkte remkracht.
cjgeurkink
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 14
Geregistreerd: 01 / 2017
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 08.01.2017 - 12:59  ·  #6
nog even wat info

komplete remklauw vervangen,

leiding voor de rubber slang losgedraaid
met ontluchtingsapparaat druk dmv remvloeistof gezet

het druppelt er maar een beetje uit
geen echte straal
dus geen remdruk op de remklauw
dus slecht rechts remmen
dus naar links trekken

wie-o-wie heeft nog goede raad

groet
chris
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 08.01.2017 - 13:17  ·  #7
Misschien toch wat Herman zegt? De remcilinder?

Er lijkt te idd te weinig vloeistof bij de blokken te komen.. geen druk, dus worden ze niet samengeperst op de schijf.
Zie je hem wel naar buiten komen als je iemand laat remmen? (dus met de klauw eraf?) Dat heb ik afgelopen week ook met Jack even getest in Amsterdam.. het was wel wat roestig van binnen maar niet spectaculair genoeg voor vervanging.

Het zou ook misschien de slang kunnen zijn?
Bij mijn vorige auto (Peugeot) ging ie plotseling ook sterk naar een kant trekken -rechts- na vervanging van blokken oid... het was enkele jaren geleden ik weet het niet zo exact meer. Bij hard remmen kwam de auto bv in een andere rijbaan terecht; gevaarlijk rijgedrag.

De garage kwam er eerst niet uit maar heeft na een tip van een specialist de remslang aan die kant vervangen ook al zagen ze er nog prima uit.. daarna was het probleem weg.

Het is waarschijnlijk goedkoper om daarmee te beginnen, daarna de mastercylinder?
het is maar een tip.. :-)

DJ
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 08.01.2017 - 14:27  ·  #8
De remslang zou ik eerst is vervangen , gebeurt vaker dat de slang inwendig kapot is , soms lijkt het open als je hem doorblaast , maar zodra de veel hogere druk van remsysteem erop wordt gezet klapt de binnen voering dicht .
Een beetje garage zou dit toch moeten weten .
Aangezien een slang ook niet veel kost zou ik daar niet eens over nadenken maar vervangen .
cjgeurkink
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 14
Geregistreerd: 01 / 2017
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 10.01.2017 - 12:33  ·  #9
beste mensen

wellicht ten overvloede, maar volgens mij zit t zo:

eerst metalen leiding van hoofdremcilinder naar flexibele rubberleiding naar remklauw

in mijn vorige mail staat dat ik VOOR de flexibele rubber leiding al de leiding los heb gehad,

en dat zelfs uit die metalen leiding (die van de hoofdremcilinder komt) de remolie (onder druk) maar wat druppelde.

dus mijns inziens kan het niet de flexibele rubberen leiding zijn.
(want ik heb al ervoor het systeem los gehaald)

dus ik dacht abs systeem of hoofdremcilinder ???

wie-o-wie heeft raad ????

groet
chris
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 10.01.2017 - 12:58  ·  #10
van wanneer is de auto? benzine LPG 140 of 170 pk versie?
cjgeurkink
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 14
Geregistreerd: 01 / 2017
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 10.01.2017 - 23:40  ·  #11
beste mensen

het is een V70 uit 2004 met 140 pk op lpg, nu bijna 400 dkm gelopen, vanaf 170 dkm in mijn bezit, eigenlijk nooit problemen gehad, tot voor kort.

Ik wil dit probleem (en nog een ander probleem dat ik beschreven heb bij het onderwerp
"onderstel") graag oplossen om mijn grote voorkeur voor Volvo ook aan anderen te kunnen overbrengen.

groet

chris
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 11.01.2017 - 00:07  ·  #12
even wat leesvoer:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 11.01.2017 - 10:41  ·  #13
dus ik dacht abs systeem of hoofdremcilinder ???

wie-o-wie heeft raad ????

groet
chris
[/quote]
Een leiding of een slang die dicht is gaan zitten zie ik niet zitten.
Ik denk ook dat je het moet zoeken bij de ABS pomp of hoofremcilinder . Neem de leiding van de niet functionerende klauw bij het ABS blok en draai die eens los en zet eens druk op de leiding dan weet je zeker dat de leiding naar de klauw goed is.
Als ik mij goed herinner van vroeger, loopt het remsysteem kruislinks.
Dit om de voorkomen dat bij een leidingbreuk de auto naar 1 kant trekt.
Hoe werkt de klauw die kruislinks van de slechtwerkende klauw onder de auto zit?
Een ABS pomp lijkt mij niet het geval. Ik denk eerder aan de hoofdremcilinder.
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 11.01.2017 - 14:17  ·  #14
Ga er maar vanuit dat het de ABS unit is (en niet het electrisch gedeelte / de pompmotor). Begin hier maar eens met lezen, jouw ABS unit zit iets nders in elkaar, maar de werking is gelijk:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,83343.0.html
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: remwerking voor niet gelijk

 · 
Posted: 11.01.2017 - 15:45  ·  #15
 
Selected quotes for multi-quoting:   0