S60 T3 1,5l 2018

Tuning Ervaring

 
 
 
 
 
ed-oorklep
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 248
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 22.06.2023 - 19:16  ·  #46
En, is ie er inmiddels?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 25.06.2023 - 11:38  ·  #47
Quote door ed-oorklep

En, is ie er inmiddels?


Leuk dat je het vraagt, ik ben even stil gebleven erom omdat van de week het lijntje even helemaal brak bij me. Het is voor mij één grote teleurstelling geworden.

De S60 is er, woensdag opgehaald. Rijden doet die goed. Zelfs zonder tuning vindt ik hem al pittig genoeg. Hij is nu al zuiniger dan de oude S60 dus ik heb nu al lol met tanken. Qua binnen werk is die helemaal zoals ik hem graag wou zien. Vooral met de stoelen ben ik tevrede. Ik, met mijn 2m zit als een vorst op de ledere stoeltjes en heb alle ruimte.

Maar dan, het buiten werk. Zoals verteld zou de bumper gespoten worden net zoals de spoiler die gemonteerd zou worden. Zo ook zou die gepolijst worden voor de paar krasjes die ik had gezien.

Woensdag het grote moment, na 4,5 week eindelijk ophalen. Nu is wachten geen probleem als alles dan ook gedaan was en helemaal geleverd zou zijn als afgesproken.

3 punten die ze zouden doen van de aantal die ik had aangegeven waren niet gedaan. Maar oke, ik zou hem nog een dag brengen voor de laatste puntjes en zou een leen auto krijgen. Punten zijn dan ook zeik puntjes om het zomaar tezeggen. Sunblinds waren er nog niet en de stoel heeft een euvel. Niks schokkends wat de lol zou verpesten.

De woensdag van ophalen was een wat grauwerige dag toen ik hem ging ophalen. Veel bewolking etc dus de auto stond buiten en zag er top uit......... althans daar.

Savonds bij aankomst bij me werk moest ik de auto nog binnen zetten aangezien de parkeervergunning er nog niet opzat. Daar stond die vol in de zon toen brak me lijntje.

Spuitwerk heeft vlekken, op bumper en spoiler, auto is niet gepolijst met de machine en heb nog vele andere krassen gevonden. Auto is mij toegezegt dat het een Top auto zou worden en alles aangepakt zou worden.

Het resultaat en de weg er naar toe is voor mij dus een teleurstelling en een groot leergeld geweest.

Op dit moment loopt dit verhaal en ga ik maandag horen hoe dit opgelost gaat worden. Wat gladde pakken man en collega wel hebben laten doorschemeren is dat de auto nooit afgeleverd had mogen worden in deze staat.......
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 25.06.2023 - 12:20  ·  #48
Mixed feelings dus.. Maar even hopen dat ze morgen wat fatsoenlijks voor je gaan regelen!
ed-oorklep
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 248
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 25.06.2023 - 18:56  ·  #49
Wat een gedoe zeg, succes met de afhandeling in ieder geval. Hoop voor je dat er een oplossing komt waar je tevreden mee bent.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39847
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 25.06.2023 - 19:08  ·  #50
Quote door ed-oorklep

Wat een gedoe zeg, succes met de afhandeling in ieder geval. Hoop voor je dat er een oplossing komt waar je tevreden mee bent.


Eens, alvast heel veel succes en hopelijk lossen ze het goed op,
Volvo Nederland bellen zou ook nog een optie kunnen zijn, als ze het niet goed oplossen.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 65
Berichten: 2448
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 26.06.2023 - 11:25  ·  #51
Wat vervelend dat alles zo tegenvalt, eerst de afspraken en dan nu weer de aflevering. Laten we hopen op een goede oplossing en dat je dan ongestoord kunt gaan genieten. Als ik het goed begrijp heb je de auto bij de Volvodealer gekocht. Erg vreemd dat die een auto in zo’n staat afleveren.

Ondanks waarschuwingen van een aantal leden hier die me waarschuwde voor mijn aankoop van de XC70 bij Hennes is mijn ervaring over de aflevering en garantie bij hen helemaal top.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 28.06.2023 - 21:31  ·  #52
Laatste update.

Na toch wel even aangegeven tehebben dat mijn lol er compleet vanaf was en ik er geen traan om zou laten als die plat gereden zou worden is het toch opgepakt. De gladde verkoper wist niet zo goed wat die er mee aanmoest. Gaf die eerlijk aan. Hebben we toch wat bereikt bij hem. Heb ik de auto dinsdags laten zien bij de spuiter. Qua spuit fout spoiler gaf die eerlijk toe. Bumper kon die niet zien....... maar als het zo is, dan is dat zo. Moet opgelost worden. Kwal van een vent maar oke, hij was bereid om nog eens tekijken. Vandaag ben ik opgebeld door de manager van de dealer waar ik hem heb gekocht en die heeft me aan gehoord en aangegeven dat het rijden in de Volvo een goed iets moet zijn. Niet het gevoel wat ik heb. Uitkomst, eind volgende maand als alle partijen tijd hebben mag ik hem neer zetten en krijg ik een andere Volvo mee en gaan ze alles over doen. Spuitwerk, polijsten (externe partij) en dingen die niet of nog gedaan moesten worden. Ik moest vooral aangeven wat nog niet oke was. Ook wat nu nog niet bekend is en dat werd aangepakt. Hij gaf aan omdat ik meedenken was en reël was dat het een occasion is en dat er dan een kras op zou kunnen zitten (niet de hoeveelheid die er nu opzit maar wat logisch is) was hij ook bereid willend om zich in tezetten voor een goed resultaat. Wat ook logisch is. Maar hij had vol gas kunnen tegen werken. Wel één voordeel. De twee plekken op het dak worden ook gedaan. Zijn klein en kon ik mee leven maar die gaan ze gelijk meenemen. Mijn lijntje is weer meer een lijntje die niet gebroken is. Maar de uitkomst moet laten blijken of hij echt doet wat die heeft gezegt.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1697
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 28.06.2023 - 21:49  ·  #53
Ben blij voor je kerel!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39847
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 28.06.2023 - 22:24  ·  #54
Jouw boodschap is goed overgekomen.
Denk dat het nu wel goed komt.
We beginnen maar eens met duimen…….
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 02.07.2023 - 15:33  ·  #55
Nog een paar dagen en een aantal kilometers kan ik wel zeggen dat t rijde goed tedoen is. Daar geen klagen over. Hij komt goed van zijn plek af. Al staat me een echte beleving nog niet bij. Wanneer moet die eigenlijk inkicken. Kom eigenlijk nooit boven de 2000 toeren uit.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39847
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 02.07.2023 - 17:32  ·  #56
Alles gaat veel geleidelijker, waardoor je de indruk krijgt dat het allemaal niet zo snel gaat.
Echter, wel blijven opletten, want de snelheidsmeter daarentegen liegt niet.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 02.07.2023 - 22:10  ·  #57
Quote door Bigdog

Alles gaat veel geleidelijker, waardoor je de indruk krijgt dat het allemaal niet zo snel gaat.
Echter, wel blijven opletten, want de snelheidsmeter daarentegen liegt niet.


Gelezen, meegekregen en genoteerd! Hoe jij het omschrijft strookt met mijn belevenis. Ik voel geen kick of iets dergelijks. Hij gaat gewoon in 1 mooie lijn omhoog qua snelheid en rap ook. Had ik niet verwacht eigenlijk. 😄
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 09.07.2023 - 19:49  ·  #58
Langzamerhand begint de S60 behoorlijk tegen testaan. Afgelopen week met een accu tekomen testaan die uitgeput was. Bij meetingen komt uit dat die tever ontladen is geweest en de dynamo maar 12,38v levert op sommige momenten met uitschieters tot 14,5v. 80% van de tijd levert die maar 13,1v.
Roberto
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 195
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 09.07.2023 - 20:04  ·  #59
Hoe vervelend ook, een accu kan kapot gaan. Als ik me niet vergis, heb je nog garantie?
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 36
Berichten: 1681
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: S60 T3 1,5l 2018

 · 
Posted: 09.07.2023 - 20:11  ·  #60
Een accu, fair enough. Die heb ik uit eigenzak betaald en als t daar bij bleef was het voor mij oke. Maar dat de dynamo ook niet goed bij laad en ik dus na 2,5 week alweer met het volgende bij de dealer moet gaan lopen leuren vindt ik wel iets te ver gaan. Hij zou compleet nagekeken worden. Hadden ze dit ook wel mogen checken. De 31ste gaan die terug om alles opnieuw tedoen wat bij aflevering fout gegaan is. Lees..... bijna alles. Maar nog 3 weken zo door rijden lijkt me niet wenselijk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0