schokkend (trillend) rempedaal

 
 
 
 
 
j.z
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 52
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

schokkend (trillend) rempedaal

 · 
Posted: 11.02.2017 - 15:38  ·  #1
Vraagje, sinds kort , wanneer ik rem met mijn v70 2.5 20v`99, voel ik soms een trilling in de slag van het rempedaal .
Voelt eigenlijk net als een ABS inwerking , alleen dan in lichtere mate.
Wanneer ik verder doordruk, rem ik het gevoel weer weg.
Ik heb het idee dat het met koud weer erger is.
De vacuumslang van rembekrachtiging heb ik gecontroleerd....en heb de olie van de remmen maar ververst.
De schijven en remblokken zijn goed . Heeft iemand een vermoeden ?
Moet ik het probleem zoeken in de hoofdcilinder of toch de rembekrachtiger....
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: schokkend (trillend) rempedaal

 · 
Posted: 11.02.2017 - 15:56  ·  #2
als het niet je ABS-unit zelf is? (vaak wel) maar misschien moet je voor de gein eens kijken op het volvo 850 forum (je rijdt tenslotte in een 875 ;):
pulserend remgevoel (meer door de hele auto, niet alleen in het pedaal) komt door kantelende achterremblokjes (en dat komt doordat ze te "kort" uitgevoerd zijn, denk ik.
hiervoor zijn "halve" anti-trilplaatjes voor tussen je zuigers en blokken te krijgen om dit op te heffen maar na verloop van tijd komt het weer terug en moet je ze andersom monteren.
ik moet hier ook nog steeds eens naar kijken (paar oude plaatjes halveren of de blokken gewoon een stukje schuin afschuren).
j.z
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 52
Berichten: 7
Geregistreerd: 01 / 2012
Subject:

Re: schokkend (trillend) rempedaal

 · 
Posted: 12.02.2017 - 08:11  ·  #3
Bedankt voor je snelle reactie Ivo , de trilling zit echter alleen in het pedaal. Misschien idd toch abs ? Ik zal ook eens een blik werpen op de 850 forum. :thumb:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0