In mijn V70III 2,4D met een 6 traps automaat van 2009 heb ik sinds een aantal weken een lichte trilling tussen de +/- 70 en 95 kmh. Echter werd het de laatste week erger. Ik weet dat er een ashoes kapot is en die wordt a.s. dinsdag vervangen door een originele ashoes. De aftermarkt ashoezen houden het blijkbaar niet lang uit. Toen ik de auto 2 maanden terug kocht, hebben ze de ashoes ook al vervangen. Ik bracht die trilling in verband met de kapotte ashoes. de laatste week begint de auto echt te schudden, maar alleen als ik gas geef. Als ik de auto laat rollen merkt ik niets. Boven de 100kmh is het schudden weer weg. Het schudden is op dit moment zo extreem dat je zelfs enige angst krijgt om door te rijden. Ik ben zelf redelijk technisch en probeer te redeneren waar dit vandaan zou kunnen komen. de winterbanden zijn gebalanceerd, de lagers hebben geen merkbare speling en de stuurstangen hebben ook geen merkbare speling als de auto op de brug staat. tevens merk is een raar gevoel bij het sturen. ik heb in andere forum topics gelezen dat dit weer te maken kan hebben met een vervuilt stuurhuis. Ik was toch al van plan een powerflush en stuurhuisflush uit te laten voeren. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Gr. Maarten
Gr. Maarten
. De binnen en buiten koppeling waren inderdaad kapot en hadden veel speling. Tevens werd duidelijk dat het geen as van hun was. De as bij de Dealer kwam neer op een levertijd van meer dan een week en een prijs van boven de 1000 euro
. Gelukkig is mijn werkplaats niet voor 1 gat te vangen en via via hebben ze rechtstreeks een nieuwe as besteld in Zweden die op 1 dag tijd geleverd werd voor een bedrag van 580 euro incl. verzendkosten en BTW :thumb: .
. De specialist van Spidan wist mij te vertellen dat dit al langer aan de gang was. Toen ik 2 maanden geleden de auto kocht moest de ashoes vervangen worden. De vorige eigenaar heeft waarschijnlijk al lang met die kapotte hoes rond gereden. Ik heb in eerste instantie niets gemerkt omdat er weer 'vers' vet aanwezig was. de binnenste koppeling hadden ze over het hoofd gezien, want die veroorzaakt het specifieke schudden van de auto bij deze bepaalde snelheid.