Spoorstangen/stuurstang uiteinden

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Spoorstangen/stuurstang uiteinden

 · 
Posted: 06.02.2024 - 22:54  ·  #16
Quote door Johan XC70

Doe jezelf een plezier en gooi die oude pomp weg en koop een nieuwe !!
Waarom het risico nemen dat je slijpsel door je gereviseerde stuurhuis jaagt ?


Idd, wat kost een nieuwe pomp , iets van 250 euro ofzo met inlevering van je oude ?
Martinus83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 40
Berichten: 169
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Spoorstangen/stuurstang uiteinden

 · 
Posted: 07.02.2024 - 09:46  ·  #17
Hoe merk je dat je stuurhuis, of pomp kapot is? Had week of 3 terug een heel apart geluid bij insturen naar links. Klonk als zon knijptoeter zeg maar..
Neervenj
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 42
Berichten: 54
Geregistreerd: 07 / 2023
Subject:

Re: Spoorstangen/stuurstang uiteinden

 · 
Posted: 07.02.2024 - 11:53  ·  #18
Quote door latten

Idd, revisie kostte dat. Zelf geplaatst. Was motor aan het wisselen dus fluitje van een cent zo.


Motor aan het wisselen? Is dat nog wel rendabel??? Ik moet ook mijn motor wisselen, maar zelf ga ik dan niet kunnen denk ik. heb geen brug in m'n werkplaats. vervangende motor zou mij al 1400euro kosten en wisselen nog eens 1500 euro
Nox95
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bedum
Leeftijd: 29
Berichten: 106
Geregistreerd: 10 / 2021
Subject:

Re: Spoorstangen/stuurstang uiteinden

 · 
Posted: 07.02.2024 - 12:54  ·  #19
Quote door Neervenj

Motor aan het wisselen? Is dat nog wel rendabel??? Ik moet ook mijn motor wisselen, maar zelf ga ik dan niet kunnen denk ik. heb geen brug in m'n werkplaats. vervangende motor zou mij al 1400euro kosten en wisselen nog eens 1500 euro


Het is eigenlijk best makkelijk, geen brug nodig! Ik heb 'm er in mijn V40 van boven uit getild. In de P2 generatie heb je meer ruimte, dus moet het helemaal wel makkelijk kunnen. Misschien de motorkap demonteren? Dat hoefde bij mijn V40 niet eens trouwens.

€1400 is veel te veel. Ik heb kort geleden nog een 2.3T5 voor €500 kunnen overnemen, maar dat was mazzel. Ik zie ze ook wel voor €650-800 voorbij komen in redelijke staat. Houd facebook marketplace een beetje in de gaten, of zorg dat je in een Volvo liefhebbers whatsapp groepje terecht komt. Op onderdelenlijn stond laatst nog een te koop voor €1100, maar dat is wel echt de hoofdprijs.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Spoorstangen/stuurstang uiteinden

 · 
Posted: 07.02.2024 - 18:36  ·  #20
Tenzij je m hebt horen lopen lijkt een gebruikte motor mi eigenlijk een grote gok. Voor hetzelfde geld lepel je er een in die non-stop aan het olie infuus moet.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Spoorstangen/stuurstang uiteinden

 · 
Posted: 07.02.2024 - 22:16  ·  #21
Quote door Martinus83

Hoe merk je dat je stuurhuis, of pomp kapot is? Had week of 3 terug een heel apart geluid bij insturen naar links. Klonk als zon knijptoeter zeg maar..



even stand olie stuurhuis checken. staat waarschijn lijk te laag.
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Spoorstangen/stuurstang uiteinden

 · 
Posted: 09.02.2024 - 11:14  ·  #22
Quote door MTE

Quote door Johan XC70

Doe jezelf een plezier en gooi die oude pomp weg en koop een nieuwe !!
Waarom het risico nemen dat je slijpsel door je gereviseerde stuurhuis jaagt ?


Idd, wat kost een nieuwe pomp , iets van 250 euro ofzo met inlevering van je oude ?


Ja twijfel ook of ik de pomp nog moet gebruiken, denk dat ik toch maar even contact met Hans de |Haas ga opnemen. wil niet mijn net gereviseerde stuurhuis slopen.
Mick moker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heerhugowaard
Leeftijd: 55
Berichten: 172
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: Spoorstangen/stuurstang uiteinden

 · 
Posted: 09.02.2024 - 11:30  ·  #23
Quote door Martinus83

Hoe merk je dat je stuurhuis, of pomp kapot is? Had week of 3 terug een heel apart geluid bij insturen naar links. Klonk als zon knijptoeter zeg maar..


Als sturen zwaarder gaat naar links en rechts dan je gewend bent is het grote kans dat je pomp niet meer goed functioneert, bij mij V70 zit een ZF stuurhuis onder de auto en daar is van bekend dat die nog wel eens tegen druk (pompen gevoel in lange bochten) geeft. Dat deed hij bij mij dus al een tijdje lichtjes , maar nu ging sturen ook zwaar en zat leek het of ik ergens door heen moest drukken met sturen, Hans de Haas gaf ook aan dat revisie geen overbodige luxe was geweest.

Als je maximaal naar links of rechts stuurt gaat de pomp intern circuleren dan maakt de pomp een apart geluid. maar mocht je het niet vertrouwen gewoon even naar de Volvo (of ander garage) en ze even laten luisteren. Deze mensen hebben ervaring en kunnen je vertellen of het normaal is of dat er toch iets niet klopt.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0