Starten en na 3 seconden afslaan

Tweede keer na automaatflush

 
 
 
 
 
mikekiwi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 52
Berichten: 134
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 09:03  ·  #1
Enkele weken geleden is de automatische versnellingsbak van mijn S60 geflushed tijdens de klusmeeting. Daarna kreeg ik gelijk het probleem dat de motor wel startte maar gelijk na een paar seconden ermee stopte. In het dashboard zie je dan een streepje ipv P, D, etc.

Ter plaatse is er iets gereset en daarna heeft het probleem zich niet meer voorgedaan. Maar je raad het al, tot vanmorgen... De melding is er weer.

Kan iemand aangeven wat ik kan doen om het weer werkend te krijgen? Minpool accu eraf voor een tijdje is een optie, maar als dat niet werkt? (ik zit nu in de trein naar werk, geen gelegenheid om iets te proberen). De vorige keer is het gereset zonder de accu aan te raken...

Ik hoop op wat reacties zodat ik ongeveer weet wat ik vanmiddag kan gaan uitproberen. Thanks!
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 09:07  ·  #2
Ik weet niet wie de flush toen heeft uitgevoerd, maar zie dat je in Alphen ad Rijn woont.
Neem anders even contact op met forumsponsor TPR. Hij heeft zijn (flush)bedrijf in Ter Aar en woont zelf in Alphen.
Gemakkelijker kan het niet, lijkt me.
mikekiwi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 52
Berichten: 134
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 09:41  ·  #3
TPR heeft de flush uitgevoerd, maar kende de melding en het probleem niet tijdens de klusmeeting en kon het toen ook niet oplossen.
Het probleem is daarna opgelost (tijdelijk blijkt nu) , maar dus niet door TPR.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 09:47  ·  #4
Maar ze hebben wel het probleem veroorzaakt, dus lijkt me dat er ook wel enige coulance mag zijn om het te helpen oplossen. Als dit zich had voorgedaan in hun werkplaats waren ze er toch ook verantwoordelijk voor geweest? Je hebt een rijdende auto ingeleverd dus wil je ook een rijdende auto terug (met een betere of op z'n minst schonere versnellingsbak, want daar heb je voor betaald, niet om 'm te slopen). Beetje kort door de bocht uitgedrukt misschien maar hij zal ook aan z'n klantenbinding moeten denken.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 09:54  ·  #5
Contact aan en even de versnellingspook een paar keer heen en weer halen van P naar D en naar 4 - 5.

Dan terug naar P.

Lijkt erop dat de auto niet ziet in welke versnelling hii staat.
rolvio
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Berichten: 287
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 12:08  ·  #6
Heb je de auto al uitgelezen? Dat zou ik als eerste doen bij zoiets.
mikekiwi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 52
Berichten: 134
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 16:45  ·  #7
Quote door Bolbo

Maar ze hebben wel het probleem veroorzaakt, dus lijkt me dat er ook wel enige coulance mag zijn om het te helpen oplossen. Als dit zich had voorgedaan in hun werkplaats waren ze er toch ook verantwoordelijk voor geweest? Je hebt een rijdende auto ingeleverd dus wil je ook een rijdende auto terug (met een betere of op z'n minst schonere versnellingsbak, want daar heb je voor betaald, niet om 'm te slopen). Beetje kort door de bocht uitgedrukt misschien maar hij zal ook aan z'n klantenbinding moeten denken.
Eens...wordt volgende stap als de forum-magie niet werkt

Quote door rolvio

Heb je de auto al uitgelezen? Dat zou ik als eerste doen bij zoiets.
Dan moet je dat wel zelf kunnen uiteraard...
mikekiwi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 52
Berichten: 134
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 16:52  ·  #8
Quote door Blade

Contact aan en even de versnellingspook een paar keer heen en weer halen van P naar D en naar 4 - 5.

Dan terug naar P.

Lijkt erop dat de auto niet ziet in welke versnelling hii staat.
Je laatste opmerking is denk ik ook juist. Bij de flush moet je met draaiende motor een tijdje harken tussen de versnellingstanden en daarna ontstond het probleem.
Na de flush zo'n 500km gereden zonder problemen, gistermiddag nog zonder problemen gereden (4km in de stad), nu dus het probleem.

Helaas, je suggestie werkt niet, geen resultaat. Heb ook de minpool een minuutje afgekoppeld en daarna weer aangekoppeld, ook geen verschil
mikekiwi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 52
Berichten: 134
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 16:56  ·  #9
Voor de volledigheid nog een foto, met het streepje op de plek waar normaal P, D, etc staat. Je ziet ook de Anti-Skid service melding, die had ik op de klusdag ook toen het probleem optrad. Daarvoor en daarna nooit gezien.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 16:57  ·  #10
De selector electronica boven op de bak wil nog weleens stuk gaan. Ik heb inmiddels bij meerdere bakken al nieuwe gemonteerd zien zitten.

Maar wat al gezegd werd, even uitlezen.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 17:27  ·  #11
Vida gaf volgens mij aan geen communicatie met automaat computer.

Bij mijn oude V70 (bj 2000) was toen het relais versleten waardoor de computer van de automaat geen stroom kreeg.
Ik verdenk dat de relais op je cem is overleden.
Nu heb ik hier een zak met relais liggen en kan ik je cem er zo uithalen.
Zit alleen komend weekend met nachtdiensten dus mijn patroon is even anders.

De relais waar het om gaan zijn de 2 rijen van 4 en de onderste zwarte rechthoekjes zeg maar..
Je kan je cem onder je dashboard weg laten zakken en dan even de relais van posities wisselen.



Zal even zoek naar een handleiding of filmpje hoe je de cem laat zakken.
Stoel naar achter.
Paneel boven je pedalen los maken zijn 2 Torx.

Je op je rug onder een onmogelijke hoek onder het dashbord frommelen met een hoofdlamp en zaklamp.
Dan zie je hem hangen.
Sec gezien zit er aan 1 kan een klem. Die maak je los en kantel je hem iets naar voren.
Aan de bovenkant zit een geleiderail. Die zorgt dat hij maar op 1 manier naar beneden kan.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 18:23  ·  #12
Daar kan je wat mee.

Even op de relais tikken met een schroevendraaier wil ook weleens (tijdelijk) helpen.

Overigens kan de boel ook gecorrodeerr zijn door vocht (bekende cem problemen)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 18:45  ·  #13
Ik zit even mee te lezen.
Echter, de opmerking van “ik heb problemen, dus moet een ander het maar oplossen, vind ik ongepast.
Ik heb ook nog nooit een automaat bak gezien, welke de motor in 3 seconden kan uitschakelen, als deze nog in “rust” staat.
Een anti skid melding, of problemen met een CEM hebben ook niets met een bak spoeling van doen.
Schakelproblemen wel, mits ze niet door de electronica veroorzaakt worden, zoals bijvoorbeeld een CEM, of zoals blade aangeeft, een slechte selector.
Zijn er schakelproblemen door het spoelen, dan horen we dit graag.
Overigens, als de CEM echt defect is, dan komt er nog een hele waslijst met wazige meldingen in Vida naar boven.
mikekiwi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Alphen aan den Rijn
Leeftijd: 52
Berichten: 134
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 21:10  ·  #14
@Plein69: zo'n relais zou wel kunnen, de verlichting bij de automaatpook, naast de letters zeg maar, doet het ook niet. Ik zal zelf ook zoeken naar een filmpje. Ik neem aan dat ik gericht het juiste relais met iets anders moet wisselen en niet zomaar een willekeurige kan pakken? (straks blijkt die van de airbag te zijn)

@blade: zou idd ook kunnen

@Bigdog: ik hoop niet dat ik die indruk heb gewekt. Echter, dat er een relatie is met het spoelen is voor mij duidelijk, maar het kan ook dat door de bewegingen tijdens het spoelen iets de geest heeft gegeven, dus dat het een indirect gevolg was.
Ik had nooit problemen met de bak en nu was het met draaiende motor spoelen - motor uit - betalen - motor aan - probleem . Dus het zat er wel erg dicht op zeg maar...
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Starten en na 3 seconden afslaan

 · 
Posted: 26.10.2017 - 21:49  ·  #15
Ik snap alle reacties maar er kan altijd iets stuk gaan. mogelijk door de intensievere actie bij spoelen maar das dan wel indirect lijkt me. )Is altijd ook mijn angst dat er gelijktijdig bij onderhoud iets anders stuk gaat.) was anders ook wel opgetreden.· relais klinkt logisch en goed te checken en niet kostbaar. laten we dus hopen dat dat t is en dan weer lekker rijden. hou ons op de hoogte.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0