Stoelverwarmingsknoppen werken niet (P2)

2001 S60

Nox95
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

Stoelverwarmingsknoppen werken niet (P2)

· 
Posted: 22.08.2025 - 18:41  ·  #1
Hoi!

Weet iemand misschien waarom de stoelverwarmingsknoppen van mijn ECC (electronic climate control) module het niet doen? De lampjes gaan niet aan. Het lijkt erop dat de ECC niet weet dat de knoppen aanwezig zijn, want als ik in VIDA kijk kan ik de temperatuur bijvoorbeeld ook niet instellen. In mijn andere S60 kan ik dat wel. Maar hoe is dat nou mogelijk? Als die knoppen er in zitten kan het toch niet zo zijn dat de software ontbreekt?

P. S. Deze auto is echt een lastige, want het lijkt erop dat de vorige eigenaar alles van waarde uit de auto getrokken heeft/omgeruild voordat hij hem verkocht heeft. Zo zitten er wel premium deurpanelen in, maar basic speakers erachter. De stoelen zaten maar half vast en waren in hele slechte staat, allerlei kapjes missen of zijn kapot, etc. Met een beetje werk is er wel weer wat van te maken, maar manmanman.
elevating
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Stoelverwarmingsknoppen werken niet (P2)

· 
Posted: 22.08.2025 - 18:54  ·  #2
Enige wat ik zo snel ken bedenken is dat het ecc paneel ooit gewisseld is voor 1 met stoelverwarmingsknoppen. Er zitten een aantal componenten op het ecc paneel wat vaak stuk gaat dus ze worden nog wel eens (en niet altijd voor de juiste) gewisseld.
Tim Post
Supporting Member
Subject:

· 
Posted: 23.08.2025 - 14:25  ·  #3
Herkenbaar, heb dit ook. Paneel is uitgewisseld blijkt nu, zit ook geen verwarming in mijn stoelen
Nox95
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.08.2025 - 06:06  ·  #4
Hmm, maar de auto heeft wel de kabelboom voor stoelverwarming, en de stoelen hebben dit ook.

Dat het paneel is omgewisseld kan natuurlijk heel goed, maar is het hebben van stoelverwarming niet lokaal in de ecc opgeslagen?
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 24.08.2025 - 06:48  ·  #5
Je zult software moeten laden. Alleen een setje knoppen en stoelen met stoelverwarming is niet genoeg.
Als de auto hiervoor altijd werkende stoelverwarming heeft gehad, is er iets anders aan de hand.
elevating
VolvoV70forum member
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 24.08.2025 - 06:55  ·  #6
Zou je in vida moeten kunnen zien of de auto met of zonder stoelverwarming nieuw is geleverd.
brulkjaer
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.08.2025 - 20:09  ·  #7
Klinkt als niet-geladen software. Ik heb die destijds laten laden, toen ik de stoelen verving. Halverwege kapte het proces, maar genoeg om de bediening te activeren. De rest heb ik toen in Vida kunnen doen.
Nox95
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.09.2025 - 08:50  ·  #8
Quote door brulkjaer

De rest heb ik toen in Vida kunnen doen.

Oh, je kunt software via VIDA laden? Beetje off topic, maar hoe heb je dat gedaan? Voor zover ik weet moet ik online gaan om dat te doen, maar gezien mijn VIDA waarschijnlijk niet legaal is, durf ik dat niet aan.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 01.09.2025 - 11:54  ·  #9
Dat kan niet met de VIDA versies die 'wij' gebruiken. Mss dat het wel met V-Dash kan?
Selected quotes for multi-quoting:   0