Storing in auto Emissie service vereist.

Uitdraai Vida

WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Storing in auto Emissie service vereist.

· 
Posted: 13.02.2015 - 17:40  ·  #61
Hoi allen,

Ik ben vanzelfsprekend nog steeds bezig met die taaie emissie melding. De storing komt steeds weer. Het stationair blijft wel gewoon stabiel, maar de auto loopt wel minder mooi. Het schakelen gaat minder soepel en wanneer ik afrem en (bijna) stil sta, lijkt het alsof hij erg moeilijk terugschakelt ( lijkt even te hangen en dan merk ik wel even de toeren zo'n 200 lager. Zodra hij schakelt gaat het weer omhoog).
Nou had ik wat zitten lezen over Vida en dacht ik hang hem er nog eens aan.

Nou krijg ik echter niet de ecm-250a melding zoals ik hem eerst had ( bovengrens) en wanneer ik nou dubbelklik krijg ik geen info want de storing lijkt er nu niet te zijn ( oranje in Vida). Het lampje brandt in de auto echter wel en storing dus wel degelijk aanwezig.

Ik ben nu even het spoort bijster :'(
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
V70 400K+
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Homepage: vanbuyten.nl
Subject:

· 
Posted: 13.02.2015 - 22:22  ·  #62
Ik heb met de S60 van m'n zoon zelfde melding. Ben even benieuwd of je nu de voorste lambdasonde al had vervangen? Of heb ik er overheen gelezen?
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.02.2015 - 22:53  ·  #63
Quote door V70 400K+

Ik heb met de S60 van m'n zoon zelfde melding. Ben even benieuwd of je nu de voorste lambdasonde al had vervangen? Of heb ik er overheen gelezen?

Nee, de voorste nog niet. Hier zit nog een aardig nieuwe in zag ik, maar ja, kan ook kapot zijn natuurlijk.
Tot nu toe:
Achterste Lamba, LMM en een Cleaner in de tank. Het weekend voor de zekerheid ook maar het brandstoffilter vervangen.
Sjoerd ( Hunter) dacht dat de kat het probleem wel eens kon zijn.

Het rare was dat ik nu in Vida niet de melding kon weergeven.
De ABS heb ik vorig jaar al eens gesoldeerd en was toen van de meldingen af. Hier staan echter nog wel meldingen in VIDA. Misschien die ook nog maar eens opnieuw doen, al zal die wel los staan van de emissie melding wanneer die zonder de ABS verschijnt (?)
V70 400K+
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Homepage: vanbuyten.nl
Subject:

· 
Posted: 13.02.2015 - 23:31  ·  #64
Als je denkt aan je kat, heb je ook vermogensverlies?
Of als je flink gas geeft het gevoel dat de auto wel wil maar niet kan?
Bij m'n V70 namelijk niks geen meldingen maar wel vermogensverlies.
Bij Furness geweest, Fasttech tuning laten controleren,aangegeven dat ik zelf de kat verdenk, maar dat kon het absoluut niet zijn! Dan krijg je absoluut een melding! Ja,ja, uiteindelijk zelf even kat vervangen en alle paarden weer terug!
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.02.2015 - 00:03  ·  #65
Volgens mij wel iets vermogen verlies inderdaad, maar ik twijfel soms ook wel eens of het niet tussen de oren gaat zitten.
Doordat hij met de melding ook minder soepel schakelt rijdt het allemaal minder en voelt het ook allemaal anders.

Ik dacht eerst ook dat er een melding moest komen, maar volgens Sjoerd was dat niet zo. Moet de tip van een lek her uit het topic echter ook nog controleren. Ik hoop ergens dat het zo iets 'simpels' is.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 14.02.2015 - 09:14  ·  #66
Voor wat de abs meldingen betreft, als je de storingshistorie niet reset blijven ze er in staan. Dus altijd verstandig om dan de historie te wissen, dan weet je op een later tijdstip of de meldingen ook definitief weg zijn.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.02.2015 - 09:27  ·  #67
Dank je, dat wist ik niet. Ik was nog steeds in de veronderstelling dat met het loshalen van de accu de meldingen werden gewist.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 14.02.2015 - 19:51  ·  #68
Ben niet thuis in Vida, maar dat weet ik dan net wel: historie moet je met de laptop resetten.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.02.2015 - 19:58  ·  #69
Vanmiddag inderdaad alles fouten kunnen wissen met Vida. Vond een filmpje op you tube waar het duidelijk werd uitgelegd.
Ben benieuwd of de ABS weer terug komt. :thumb:
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2015 - 16:27  ·  #70
Het brandstoffilter vervangen heeft helaas niet geholpen. Ik had even hoop, omdat ik nu bijna 150 km heb kunnen rijden, maar helaas kwam de storing weer tevoorschijn.
Het terugvallen in toeren lijkt ook wel een klein beetje erger te worden ( met remmen en loslaten gas. Verder mooi stabiel toerental).
Wat me net ook opviel is dat wanneer ik de auto met een koude motor start en een klein beetje gas geef, de net even later reageert. Hij houdt eerst even in en dan zie ik ook de verlichting van het dashboard even een beetje dimmen.

Misschien dat de bovenstaande symptomen iets meer duidelijkheid geven wat het probleem kan zijn?
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 00:25  ·  #71
Volgens mij ben ik weer een stapje verder in de foutcodes

P0141 Zuurstof (Lambda) Sensor bank-1 sensor-2, verwarming, storing in circuit
PC102 Luchtmassameter (G70), signaal te zwak
P0113 Sensor voor de temperatuur aangezogen lucht (G42), signaal te sterk
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 21.02.2015 - 10:00  ·  #72
Ik zit op de site van speek de foutcodes wat door te nemen. Best wel een lastige materie lol.

Kan mijn beredenering kloppen of praat ik onzin :shame:

P0141 Zuurstof (Lambda) Sensor bank-1 sensor-2, verwarming, storing in circuit:
Hier zie ik o.a. onderstaande staan:
Als de verwarming van de lambda-sensor op werktemperatuur komt, dan zal de lambda-sensor gaan reageren op de hoeveelheid zuurstof in de uitlaatgassen. De ECU bewaakt hoe lang het duurt voordat de lambda-sensor begint te reageren. Als de ECU (op basis van de koelvloeistoftemperatuur) vindt dat het te lang duurt, dan zal deze foutcode worden geconstateerd

Kan de hier veel besproken koelvloeistoftemperatuur sensor de oorzaak zijn van deze storing, omdat het zo te lezen ook op basis van de koelvloeistoftemperatuur gaat?

P0102 Luchtmassameter (G70), signaal te zwak
Ik heb inmiddels 3 LMM's geprobeerd en heeft geen verschil gemaakt. Kan onder onderstaande foutcode die ook wordt weergegeven de reden zijn dat ook P0102 wordt weergegeven?

P0113 Sensor voor de temperatuur aangezogen lucht (G42), signaal te sterk
Deze vind ik lastig om te vinden. Al veel aan het zoeken geweest op MAP sensor, maar nog niet kunnen waar die precies zit en of het vervangen van deze überhaupt zou helpen de storing te voorkomen.

Ik ga vandaag bij Maurits ook een bus air intake cleaner bestellen om ook dat maar uit te sluiten.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 12:06  ·  #73
Wat in Vida aan het neuzen geweest en volgens mij zou het dan nummer 17 moeten zijn (?):
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 12:51  ·  #74
Tja wel bij de onderdelen plaatsing maar verder kan ik m niet vinden en dan wel weer een zogenaamde nippel onderdeelnummer 8631288 die weer bij de plaatsing niet vermeld is. lekker duidelijk. Die doet wel wat in het inlaat maar wat? Kan je een van deze ook bij je eigen blok vinden?
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 22.02.2015 - 13:00  ·  #75
bij de LMM (13) staat wel: Luchtmassameter met geïntegreerde temperatuursensor. maar die had je al getest door vervanging begreep ik. Tja?

Selected quotes for multi-quoting:   0