In een ander topic het onderwerp al aangestipt, maar kom er niet uit. Vandaar een nieuw topic.
V70NN 2.5t 2008 B5254T6 M66 handbak
Hoe het begon:
Heb net nieuwe schokbrekers, veren en draagarmen gemonteerd op de auto. Gelijk ook de remmerij schoon gemaakt.
Na het monteren was ik vergeten om de remslang vast te klikken en stekker van de wielsensor van het linker voorwiel erop te drukken🤨. Heb ong. 5 meter met de auto heen en weer gereden. Motor uitgezet en met het afwerken begonnen.
Vervolgens de auto willen starten, en niets..net alsof de accu bijna leeg was.
Minpool eraf gehad voor een minuut of 10 en daarna starten en lopen.
Accuspanning met lopende motor 14,5V
Wilde gelijk ff testrit maken en binnen 40 meter storingen erin
Remstoring,
Koplamp fout,
PDC storing,
ABS en motorlampje branden
Met mijn beperkte kennis van Vida toch maar een poging gedaan en fouten uitgelezen:
Na de reset bleven er 3 storingen staan waarvan ik al weet had..ramen die een eigen leven leiden maar het wel gewoon doen.
Vervolgens weer een ritje en wederom na 40m weer dezelfde storingen:
Vanmiddag weer even bezig geweest, assen los gemaakt en met beperkte ruimte in de fusees aan het boenen geweest, wiel sensoren schoongemaakt, accuspanning gemeten.
Volgende stap is de massapunten opzoeken, en schoonmaken.
Auot rijd verder wel, zij het met storingen en zonder abs e.d..
Wie de gouden tip heeft a.d.h. van de fotos hoor ik het graag!
V70NN 2.5t 2008 B5254T6 M66 handbak
Hoe het begon:
Heb net nieuwe schokbrekers, veren en draagarmen gemonteerd op de auto. Gelijk ook de remmerij schoon gemaakt.
Na het monteren was ik vergeten om de remslang vast te klikken en stekker van de wielsensor van het linker voorwiel erop te drukken🤨. Heb ong. 5 meter met de auto heen en weer gereden. Motor uitgezet en met het afwerken begonnen.
Vervolgens de auto willen starten, en niets..net alsof de accu bijna leeg was.
Minpool eraf gehad voor een minuut of 10 en daarna starten en lopen.
Accuspanning met lopende motor 14,5V
Wilde gelijk ff testrit maken en binnen 40 meter storingen erin
Remstoring,
Koplamp fout,
PDC storing,
ABS en motorlampje branden

Met mijn beperkte kennis van Vida toch maar een poging gedaan en fouten uitgelezen:

Na de reset bleven er 3 storingen staan waarvan ik al weet had..ramen die een eigen leven leiden maar het wel gewoon doen.
Vervolgens weer een ritje en wederom na 40m weer dezelfde storingen:

Vanmiddag weer even bezig geweest, assen los gemaakt en met beperkte ruimte in de fusees aan het boenen geweest, wiel sensoren schoongemaakt, accuspanning gemeten.
Volgende stap is de massapunten opzoeken, en schoonmaken.
Auot rijd verder wel, zij het met storingen en zonder abs e.d..
Wie de gouden tip heeft a.d.h. van de fotos hoor ik het graag!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).