Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 
 
 
 
 
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 27.06.2018 - 15:44  ·  #106
Quote door JJM

Oké, ik geef toe: veel van dit soort klussen hebben ook een psychologisch effect....😂


Ik durfde het niet hardop te zeggen maar volgens zit er inderdaad een redelijk placebo effect in O-)
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 04.07.2018 - 19:06  ·  #107
bedankt voor de fraaie how to
volgende week ga ik aan de slag met nieuwe draagarmen en daarna de subframerubbers
Klipr
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 12.05.2019 - 11:51  ·  #108
Iemand een idee waarom het mij niet lukt de beschrijving op pagina 2 te downloaden?
Ben hier toch wel erg benieuwd naar.
arturo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: noord brabant
Leeftijd: 50
Berichten: 198
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 12.05.2019 - 11:53  ·  #109
Op pag 7 staat ie nog een keer
Klipr
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 12.05.2019 - 12:21  ·  #110
Ha bedankt, daar had ik overheen gelezen.

Erg goede beschrijving! Een vraag die ik heb rond stap 21

"Voor je gaat uitlijnen is het goed om alle bouten nog één keer iets los te draaien. Dus niet eruit, maar iets los. Dan de auto op een egale ondergrond een stukje naar voren en naar achter rijden."

Lijkt mij inderdaad zinvol ivm goede positie van het subframe.
-Is het dan dus aangeraden om alle bouten(waaronder ook de 4 kleinere die de platen bij het subframe vasthoude) iets te lossen of enkel de 4 bouten van het subframe zelf?
-Hoe zit dit dan met de loctite, moet er dan niet nieuwe op, of is het het idee om dit vrij snel na de het testritje te doen?
-Heb zelf blauwe loctite liggen, is deze goed of toch rode aan te raden voor dit?
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 26.06.2019 - 17:35  ·  #111
Zelf heb ik daar nog nooit nieuwe bouten of loctite gebuikt, vast is vast en na 100+ keren is het nog nooit los gekomen. Tis geen cilinderkop die precies, op volgorde en stapsgewijs vast moet...
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 27.06.2019 - 08:16  ·  #112
Als je bouten los draait waar loctite op zit dan moet je opnieuw loctite aanbrengen!

Daarbij moeten deze bouten op een specifieke manier worden vast gedraaid. Het zijn trekbouten. Dus geschikt om 1 keer aan te draaien op de juiste manier.
Je kan het nog een keer proberen, dat kan een keer goed gaan. Ik heb het ook gedaan en daarbij brak er al 1 bout doormidden tijdens het opnieuw aandraaien.
Ik adviseer dan ook echt om nieuwe bouten te halen bij de dealer.

Ik heb toen het subframe op het oog recht vast gezet. Volgens Lammert van der Meulen zat hij 100% recht.

Subframe rubbers hadden een positief effect op het weggedrag. Minder zoekerig en de voortrein voelde weer strak aan.

Ondertussen heb ik werkelijk alles vervangen aan rubbers onder de auto. Mijn V70 rijd weer als nieuw.
Janske21
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 46
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 20.08.2023 - 16:46  ·  #113
Is het normaal dat ik de how to pdf van pagina 2 niet open/gedownload krijg?
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 345
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 20.08.2023 - 17:18  ·  #114
Hoi Janske21, een paar jaar geleden is het forum gecrashed. De how to is voor die crash gepost. Daardoor is er helaas een boel verloren gegaan, bijvoorbeeld de link naar de how to and alle foto's die gepost waren.

Edit:
Ik heb even op mijn computer gekeken, en het bestand nog gevonden. Ik heb het bestand geupload. Let wel heel goed op dat als je gaat boren met de gaten zaag, dat je recht boort, anders zaag je in het subframe (eigen ervaring). Missschien een niet al te groot formaat gaten zaag gebruiken.
Succes!!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Janske21
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 46
Geregistreerd: 02 / 2023
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 20.08.2023 - 18:08  ·  #115
Quote door Tonneke

Hoi Janske21, een paar jaar geleden is het forum gecrashed. De how to is voor die crash gepost. Daardoor is er helaas een boel verloren gegaan, bijvoorbeeld de link naar de how to and alle foto's die gepost waren.

Edit:
Ik heb even op mijn computer gekeken, en het bestand nog gevonden. Ik heb het bestand geupload. Let wel heel goed op dat als je gaat boren met de gaten zaag, dat je recht boort, anders zaag je in het subframe (eigen ervaring). Missschien een niet al te groot formaat gaten zaag gebruiken.
Succes!!

Thanks!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 20.08.2023 - 21:39  ·  #116
Quote door Tonneke

Ik heb even op mijn computer gekeken, en het bestand nog gevonden.


Met dank aan Ton de post van pagina 2 en Handige Linkjes aangepast.
Maartjinski
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 43
Berichten: 298
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 21.08.2023 - 13:06  ·  #117
Ik heb het niet zelf geprobeerd, maar dit filmpje lijkt een methode te gebruiken die nog makkelijker is dan met een gatenboor. Slecht met een gewone boor een gat boren op 1 van de plekken die Peppermint op 2.10 in het filmpje laat zien. Daarna met een platte schroevendraaier de bus eruit wippen.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 23.08.2023 - 10:23  ·  #118
Quote door Maartjinski

Ik heb het niet zelf geprobeerd, maar dit filmpje lijkt een methode te gebruiken die nog makkelijker is dan met een gatenboor. Slecht met een gewone boor een gat boren op 1 van de plekken die Peppermint op 2.10 in het filmpje laat zien. Daarna met een platte schroevendraaier de bus eruit wippen.

Heb net de rubber van de achterwiel ophanging vervangen door een nieuw setje Powerflex. Ik had Powerflex al een keer gebruikt voor de ophanging van mijn 911, goed spul. Nu bij de V70 ook zeer goed zelf te installeren zonder de draagarm te verwijderen. Plaatsen van de nieuwe bussen met behulp van 2 stukjes hout en een stukje draadeind. Draaide hem er met grootste gemak zo in. De Volvo garage heeft er een duur speciaal stuk gereedschap voor. Ik 2 kleine stukje hout......Die powerflex is super spul. Aanrader!!
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 26.08.2023 - 10:13  ·  #119
Hé leuk; ik zat er ook naar te kijken. Maar kon geen Volvo p3 ervaringen met powerflex vinden. Nu dus wel. Is het veel stijver?
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Subframerubbers vervangen: is echt goed te doen!

 · 
Posted: 26.08.2023 - 18:01  ·  #120
Quote door JJM

Hé leuk; ik zat er ook naar te kijken. Maar kon geen Volvo p3 ervaringen met powerflex vinden. Nu dus wel. Is het veel stijver?

Ik merk geen verschil. Wat ik wel zeker weet is dat deze Powerflexen zeer lang zullen meegaan. Worden niet gaar zoals de originele rubberen bussen. Ik had ze al een tijdje liggen maar zag er een beetje tegen op ze te plaatsen. Met een luchtbeitel waren de oude bussen er binnen de kortste keren uit. Daarna 2 blokje hout met een gat in het midden om de buiten bussen van Powerflex in de draagarm te persen. Binnen 10 tellen zat de bus er in. Zeer makkelijk zelf te doen op die manier.
Ik had een setje originele Volvo rubbers gekocht maar die doe ik nu weg.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0