Vanavond viel het me weer op, de wijzer van koelsysteem bleef in de hoek staan. En nadat ik de auto op slot deed viel op dat de koelfan nog draaide, en dat na een rustig ritje van 6 km bij een buitentemperatuur van 8 graden. Na 10 minuten weer gekeken en toen was de fan uit.
Ik heb het wel eens eerder gezien dat de wjizer in de hoek bleef, maar geen aandacht aan besteed.
Wordt deze wijzer direkt aangestuurd door de temperatuursensor die bij de dynamo in de buurt zit?
De sensor zit er al lang in, ooit wel eens doorgemeten en de waarden waren toen goed. Maar ligt het wel aan deze sensor?
Misschien heeft het er niks mee te maken, maar misschien ook wel: ongeveer eens in de 10 a 20 keer starten dan slaat de motor erg moeilijk aan en loopt eerst niet op 5 cylinders. Er komt dan ook een aardige wolk uit te uitlaat, dus het lijkt er op dat er wel brandstof ingespoten wordt.
Ik heb het wel eens eerder gezien dat de wjizer in de hoek bleef, maar geen aandacht aan besteed.
Wordt deze wijzer direkt aangestuurd door de temperatuursensor die bij de dynamo in de buurt zit?
De sensor zit er al lang in, ooit wel eens doorgemeten en de waarden waren toen goed. Maar ligt het wel aan deze sensor?
Misschien heeft het er niks mee te maken, maar misschien ook wel: ongeveer eens in de 10 a 20 keer starten dan slaat de motor erg moeilijk aan en loopt eerst niet op 5 cylinders. Er komt dan ook een aardige wolk uit te uitlaat, dus het lijkt er op dat er wel brandstof ingespoten wordt.