€ 1.000 is wel de moeite.
De motorsteunen zijn besteld.
Ben vandaag bij de garage geweest (geen specifieke Volvo-specialist) waar ik wel vaker ga, om hem eens op de brug te kunnen zetten.
Je ziet dan toch nog altijd meer dan op de stoep onder de auto.
De monteur en ik zagen de volgende zaken:
1. De voorste draagarmrubbers (die horizontaal zitten) waren aan beide kanten kapot, en moeten vervangen worden. Dus daarvoor moet ik binnenkort terug om te laten vervangen. Lijkt me geen klus om zelf te doen.
2. Op de linkeraandrijfas zat er nauwelijks speling. Op de rechter een klein beetje, maar ook heel weinig. Nu heb ik geen idee hoeveel speling er mag zijn, maar het was echt niet veel. Maar dit leek hem niet de oorzaak.
3. Zijn eerste reactie was dat de motorsteunen van dit type auto's er om bekend staan vrij zwak te zijn.
4. De voorbanden waren nog vreemd afgesleten aan de randen, zowel vanbinnen als vanbuiten.
5. Hij had op dit moment een Land Rover staan die een probleem had met de koppelomvormer van de automaat, en min of meer dezelfde symptomen Ik had daar ook al iets van gelezen op het forum, maar ik hoop dat het dat niet eens.
Hij raadde aan de motorsteunen te vervangen, en ook die draagarmrubbers (ik zal dan nog eens specifiek vragen of ze een keer goed naar die aandrijfas kunnen kijken).
Als jullie nog tips hebben, wees welkom. Verdere updates laat ik zeker weten.
De motorsteunen zijn besteld.
Ben vandaag bij de garage geweest (geen specifieke Volvo-specialist) waar ik wel vaker ga, om hem eens op de brug te kunnen zetten.
Je ziet dan toch nog altijd meer dan op de stoep onder de auto.
De monteur en ik zagen de volgende zaken:
1. De voorste draagarmrubbers (die horizontaal zitten) waren aan beide kanten kapot, en moeten vervangen worden. Dus daarvoor moet ik binnenkort terug om te laten vervangen. Lijkt me geen klus om zelf te doen.
2. Op de linkeraandrijfas zat er nauwelijks speling. Op de rechter een klein beetje, maar ook heel weinig. Nu heb ik geen idee hoeveel speling er mag zijn, maar het was echt niet veel. Maar dit leek hem niet de oorzaak.
3. Zijn eerste reactie was dat de motorsteunen van dit type auto's er om bekend staan vrij zwak te zijn.
4. De voorbanden waren nog vreemd afgesleten aan de randen, zowel vanbinnen als vanbuiten.
5. Hij had op dit moment een Land Rover staan die een probleem had met de koppelomvormer van de automaat, en min of meer dezelfde symptomen Ik had daar ook al iets van gelezen op het forum, maar ik hoop dat het dat niet eens.
Hij raadde aan de motorsteunen te vervangen, en ook die draagarmrubbers (ik zal dan nog eens specifiek vragen of ze een keer goed naar die aandrijfas kunnen kijken).
Als jullie nog tips hebben, wees welkom. Verdere updates laat ik zeker weten.
. Nu eerst op die motorsteunen wachten.
. Sommigen rijden standaard met 2.8 omdat het wat zuiniger is, maar het stuitert wel wat meer. Hangt ook van je band af. Toch kan ik je alleen maar aanraden om het regelmatig te controleren (minstens maandelijks, liefst tweewekelijks, zelfs al zie je meermaals geen wijziging, toch volhouden want je staat zomaar ineens te laag). Ik heb zelf zo'n metertje in de auto liggen waarvan ik zeker weet dat die nauwkeurig is. Lucht kan je bij de meeste pompen nog altijd wel gratis krijgen (hier tenminste).