Quote door Sweson
Hij heeft al vier keer op de brug gestaan, bij drie verschillende mensen, en zelf heb ik er ook al drie keer ondergelegen

.
Er tikt ook iets bij een gehele stuuruitslag naar links, en bij langzaam rijden, aan links. De stuuruitslagbegrenzers zijn al vervangen. Zou het een samenhangend probleem kunnen zijn?
Van het weekend nog eens alles nazien.
Hallo Zweson. Vervelend om horen dat je al deze problemen ervaart. De rubbers hebben allemaal speling in de loop der tijd ontwikkeld door ouderdom. De weekmakers verdampen en daardoor worden ze minder stijf en brosser. Dit heeft allemaal invloed op elkaar, en zeker met de vijf in lijn blijkt het een gevoeligheid.
De analyse van wat waar mis gaat hangt dus door meerdere factoren met elkaar samen.
Als de garage mensen niks gevonden hebben is de kans groot dat het niet de aandrijfassen zijn. Die zijn gewoonlijk dan nog redelijk. Zeker als ze niet lek zijn geweest moeten ze makkelijk 350K mee gaan. Ik vermoed de drie onderste steunrubbers van het blok. Er zitten er drie, twee links voor en links achter en een rechts. Als die niet meer goed zijn staat het blok scheef in het vooronder waardoor de twee assen als het ware niet meer recht uit de differentieel komen. De twee torsie steunen boven en onder helpen bij het tegengaan van kantelende bewegingen dus hebben niet vreselijk veel invloed op de trillingen, maar meer op bokken en trillingen in de carrosserie. De motorsteunen zijn zelf te vervangen al moet ik eerlijk zeggen dat het best een prutsklus is. Ook moet je een serieuze krik of motorbrug hebben, waarbij ik je de laatstgenoemde a 50 euro bij HBM machines kan aanraden.
Ervaring leert dat torsie stangen enzo meestal niet de boosdoener zijn.
Vaak zijn de motorsteunen ook niet meer goed te zien, aangezien de breuk niet zichtbaar is op de brug omdat het gewicht van de motor erop steunt.
Ik heb na het vervangen van de motorsteunen veel minder last van de trilling gekregen (bij mij bleek het beroerde imitatieassen te zijn, heb nu mijn oude weer terug geplaatst waarna het probleem opgelost is) . Als meer vragen hebt stel ze gerust. Ik heb bij mijn wagen een totale revisie gedaan dus heb het meeste wel in de handen gehad. Ik woon jammer genoeg in Amersfoort anders had ik je graag geholpen. Mocht je in de buurt zijn
Groetjes mark