Trillen/vibreren wisselende sterkte

 
 
 
 
 
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Trillen/vibreren wisselende sterkte

 · 
Posted: 07.12.2022 - 09:23  ·  #1
Na even twijfelen toch bij onderstel gezet, want ik kan er echt geen touw aan vast knopen.

Soms trilt mijn V70 classic bij het rijden op snelwegsnelheden. Voornamelijk voelbaar in het stuur, maar de hele auto trilt mee. De ene keer is het meer dan de andere keer. Vóór ik mijn remblokken (achterzijde) ging invetten was het een paar honderd km weg, hierna is het weer structureel teruggekomen. Voor mijn gevoel is het meer aanwezig bij weinig gas geven/vaart minderen met nog het gaspedaal in. Ook bij het remmen is het aanwezig. Kan iemand mij helpen, herkent iemand dit of weet iemand wat dit kan zijn?

Mocht het verschil maken nog wat kleine info:
Mijn wielbouten staan ieder op 120nm, elk in 3 momentstappen kruislings aangedraaid. Banden zijn 10000km oud (in mijn bezit vernieuwd) en gebalanceerd. Contactpunten tussen remklauw en bracket zijn vrij van roest/verf. Verder klinkt en oogt het onderstel erg gezond (rubbers etc), op een beginnend roestende achterveer (nivomat) na.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Trillen/vibreren wisselende sterkte

 · 
Posted: 07.12.2022 - 09:31  ·  #2
ik zou me ook eens op het volvo850 forum inlezen, de v70 classic staat op het p80 platform net zoals de 850.
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Trillen/vibreren wisselende sterkte

 · 
Posted: 07.12.2022 - 10:05  ·  #3
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Re: Trillen/vibreren wisselende sterkte

 · 
Posted: 20.02.2023 - 11:34  ·  #4
Uiteindelijk ben ik er nog steeds niet helemaal uit waar het nou aan ligt, maar opgelost is het wel.
Bij het verlagen van de auto heb ik de stabilisatorstangen vervangen en de punten waarmee het wiel de remschijf aanraakt lichtjes geschuurd. Het constante trillen is er in elk geval uit. Nu trilt de auto alleen nog lichtjes bij lichtjes gasgeven bij bergafwaarts rijden op de CC, en bij geheel gas loslaten. Hier ga ik de site van Gero nog bij gebruiken (waarvoor dank......), aangezien ik eindelijk een setje assteunen en fatsoenlijke krik in de schuur mocht stallen :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0