Trillende S60

Tips

 
 
 
 
 
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Trillende S60

 · 
Posted: 09.04.2024 - 21:34  ·  #1
Jongens,

Aangezien ik nog aan t oorlog voeren ben met de dealer wil ik zoveel mogenlijk info hebben om ze zo klem mogenlijk tezetten.

Één van de dingen waar ze naar moeten kijken is een tril in het stuur op de snelweg.

Nu is dat getril er meer niet dan wel, en is het soort tril van mwa het gaat tot een wiebelend stuur. Getril is er vaak als ik net de snelweg ben opgereden en of een actie heb gedaan zoals een lange doordraaiende bocht of heuvel op bij een tunnel etc.

Getril is er op de zomerbanden en winterbanden, beiden sets zijn op eigen velgenset. Ook na de roadforce balancering. Dus dat kan afgestreept worden.

Nu heb ik ook een kloenk geluid als ik achteruitrij en me rem indruk. Net of er iets zich aan het zetten is omdat je de andere kant oprijd. Remmen zijn vervangen en orgineel. Dus begin het idee tekrijgen dat er ergens speling op moet zitten. Maar kan het nog niet vinden. Iemand tips?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Trillende S60

 · 
Posted: 09.04.2024 - 21:37  ·  #2
Aandrijfas(sen)?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4107
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Trillende S60

 · 
Posted: 10.04.2024 - 09:49  ·  #3
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Trillende S60

 · 
Posted: 10.04.2024 - 09:54  ·  #4
Quote door Bolbo

Idd aandrijfassen, maar ook motorsteunen (met name de torquesteunen), als daar speling op zit kloenkt er ook iets bij lastwisseling (onderaan bij de bak naar subframe met name)


Heej hallo,

Aandrijfassen, hoe check ik die bij een S60 P3?

Motorsteun oke. Maar het is na de last wisseling. Als ik al rijd en dan de rem intrap. Dus niet als ik van de d naar r ga. Maar als ik rol en dan afrem. En alleen als ik voor de eerste keer achter uitrij.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Trillende S60

 · 
Posted: 11.04.2024 - 21:02  ·  #5
Ik ben nog aan t zoeken geweest. Enige wat ik er wat verouderd uit vindt zien zijn de draag arm rubbers. Wat is jullie meening?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Trillende S60

 · 
Posted: 14.04.2024 - 18:37  ·  #6
Draagarm links lijkt slapper als ik er een lichter tussen zet. Zou dat staven met de klachten?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0