trilling in differentieel achter

 
 
 
 
 
dnijhoff
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

trilling in differentieel achter

 · 
Posted: 23.10.2015 - 16:03  ·  #1
ik heb een volvo v70 t6 awd 2008. Nu is onlangs de aandrijfas naar achter vervangen vanwege trilling en uiteindelijk veel herrie.
toch blijft er een lichte trilling. garage heeft het differentieel achter uitgezet, toen bleek de trilling over. conclusie differentieel achter is ook kapot en moet vervangen worden: 3600 euro...

Is het differentieel achter te repareren/reviseren?
@@lgra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Groningen
Leeftijd: 64
Berichten: 95
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: trilling in differentieel achter

 · 
Posted: 24.10.2015 - 13:07  ·  #2
Quote door dnijhoff

ik heb een volvo v70 t6 awd 2008. Nu is onlangs de aandrijfas naar achter vervangen vanwege trilling en uiteindelijk veel herrie.
toch blijft er een lichte trilling. garage heeft het differentieel achter uitgezet, toen bleek de trilling over. conclusie differentieel achter is ook kapot en moet vervangen worden: 3600 euro...

Is het differentieel achter te repareren/reviseren?

Differentieel achter uitgezet?????

Er zit geen schakelaar tussen.......

Differentieel en assen draaien gewoon altijd mee, ook al haal je de tussenas er af.
Ik heb het sterke vermoeden dat er onbalans in je tussenas zit. Deze onbalans is doorgaans het beste voelbaar tussen ca 105 en 120 km/h
De remedie is simpel: Allereerst de kruisstukken controleren bij de geringste twijfen gewoon vervangen. Lost dit niets op dat de as(met nwe kruisstukken) in zn geheel laten balanceren.
kosten vallen erg mee. Voor alleen balanceren ben je hooguit 150 euro kwijt. Balanceren incl nwe kruisstukken hooguit 300 euro.

Differentieel zelf is vrijwel altijd te repareren. Als het differentieel al kuren gaat vertonen is dat meestal een defect lager. Lagerproblemen zijn vrijwel altijd ook duidelijk hoorbaar.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: trilling in differentieel achter

 · 
Posted: 24.10.2015 - 18:44  ·  #3
Quote door dnijhoff

Is het differentieel achter te repareren/reviseren?


Ja, zie mijn topic hier.
Hangt er wel vanaf wat er precies aan de hand is denk ik. Bij mij is het een lager wat aan het overlijden is en jankt als een gek.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0