uitdaging met de automaat bak

 
 
 
 
 
eV70T
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel
Leeftijd: 58
Berichten: 303
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: uitdaging met de automaat bak

 · 
Posted: 22.02.2021 - 11:27  ·  #31
Mee eens, dat van die 5 ton had ik over het hoofd gelezen
Meestal begint het klappen van de bak bij een ton of 3
En een gereviseerd brein is dan een goede oplossing
Heb dubbele ervaring
1e heb zelf bij een revisiebedrijf gewerkt
2 mijn eigen V 70heeft bij 310D een breinrevisie gehad, ben nu bijna 2 ton verder
nog steeds zonder problemen
Met 5 ton kun je kiezen e.a hangt af van de totale staat van de wagen
Is die wagen verder nog hard, en wil je er nog 2,5 ton mee verder dan kan je revisie doen , reken ergens op 3000,00
Het meest is arbeid hoor, ca 2 dagen ben je de wagen kwijt
Wil je niet zo lang meer met deze wagen door dan inruilen of een ruilbak
Ruilbak is ook een dag werk
Dus slaap er een nachtje over en tel je knopen
Succes
E.T.
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 48
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: uitdaging met de automaat bak

 · 
Posted: 22.02.2021 - 12:52  ·  #32
Hier ook een positieve ervaring mbt vervangen van het kleppenhuis/brein.

Ik heb destijds bij 380.000 km bij onze vrienden in Elst het kleppenhuis van de GT laten vervangen door een nieuwe. Nadien nog drie jaar en ruim een ton gereden met de auto en geen problemen meer gehad met de bak. Kleppenhuis vervangen compleet met flush was in een ochtendje geregeld.

Twee jaar geleden de auto ingeruild waarbij het opviel dat de bak nog zo mooi schakelde.

Ik zou zeggen ga eens praten met Gerry Slot.
fpetry
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heino (Zwolle)
Leeftijd: 69
Homepage: frans-petrij.nl/vo…
Berichten: 108
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: uitdaging met de automaat bak

 · 
Posted: 10.05.2021 - 19:15  ·  #33
Ik heb voor een week of drie geleden het "brein" laten vervangen bij GS- Powerflush (Gery Slot) in Uden omdat de Geartronic versnellingsbak heel slecht begon te schakelen naarmate hij warmer werd en vooral bij bij stadsritten of binnendoor weggetjes. Terug schakelen naar 1 ging altijd gepaard met een schok. Achteraf had ik dit veeeeeeel eerder moeten doen. De bak schakelt nu weer als een nieuwe. De reparatie kostte € 950 euro inclusief fabrieksnieuw brein en het spoelen van de bak, ja ik weet dat is een hoop geld maar het is het absoluut waard. Ik rij nu weer met plezier de binnendoor weggetjes en ga met een goed gevoel de stad in. Je moet het zo zien, als je een manuele bak hebt en de drukgroep, koppelingsplaten en druklager moeten worden vervangen dan ben je ook rond de € 1000.- armer. Dus eigenlijk is het helemaal niet zo bijzonder. Ik kreeg trouwens netjes een leen auto mee en mijn S60 2.4T was in ongeveer 4 dagen klaar. Gelijk ook de motor laten spoelen zodat die ook weer helemaal fris is en kostte € 350 euro. Nu gewoon bijhouden en elke 80.000 km gaat de auto naar Gery waar de bak een spoelbeurt krijgt. Als je meer wilt weten dan moet je me maar even mailen Frans Petrij O ja brein reviseren is geen optie omdat je dan binnen een paar maanden weer terug kan naar de garage omdat het probleem langzaam weer terug komt .
 
Selected quotes for multi-quoting:   0