V70 2006 Audio performance - even een snelle RTA meting gedaan..

..en ik ben supertevreden..!" :-)

 
 
 
 
 
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: V70 2006 Premium Audio performance - even een snelle RTA meting gedaan..

 · 
Posted: 20.12.2020 - 19:10  ·  #31
......EN HET VERHAAL VERANDERT WEER!!!

Ik ging vandaag aan de slag om ontdreunings / isolatiemateriaal te plaatsen.
Dus ik verwijder als eerst het rechtervoordeur paneel... "En wat zien ik" :
Onderin slechts 1 driver, in plaats van 2.... Oh jee... Even checken en ja hoor.

IK HEB HELEMAAL GEEN PREMIUM AUDIO! Blauwe stickers op de drivers -> "High Performance". Premium audio heeft gele stickers!
Er was mij verteld dat ik premium audio heb, en een Vida uitdraai liet dit zien:



Overheen geskimd, het woordje "premium" zien staan, dus aangenomen dat ik premium *heb*.

Niet dus.

Voorgaande metingen zijn dus van toepassing op High Performance speakers / PA200 amplifier, NIET op Premium speakers / PA300 amplifier..!


"Maar Pygmy" hoor ik jullie nu zeggen, "je was toch best tevreden over het geluid en de metingen?"...

Jazekers *was* ik dat.. maar ik zou ik niet zijn als er iets beters beschikbaar was en ik daar niet even aan zou willen snuffelen / meten.. :-)


Ik ga nu dus sub-project 4 in - vervangen van de HP speakers met ofwel Premium Volvo speakers, ofwel ik ga iets verzinnen / maken met aftermarket speakers.
Aangezien ik vanwege mijn andere hobby hier de beschikking heb over apparatuur om speaker drivers door te meten (DATS V3) en geluidsmetingen te doen met m'n Umik1 zou dat ook nog wel eens een leuke optie kunnen zijn.

Wordt wederom vervolgd!
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: V70 2006 Audio performance - even een snelle RTA meting gedaan..

 · 
Posted: 20.12.2020 - 20:11  ·  #32
Haha mooi man, HP audio is dus eigenlijk ook al super!
Als ik mijn S80 uitlees staat er ook netjes 'premium' maar het is HP. Eigenlijk verklapt het '200 watt' verhaaltje het al, Premium heeft een 300 Watt versterker
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2006 Audio performance - even een snelle RTA meting gedaan..

 · 
Posted: 20.12.2020 - 21:18  ·  #33
Idd het 200W geeft al aan dat het HP is. Wellicht bedoelen ze met ‘loudspeakers side doors, premium system’, dat je de Premium deurpanelen hebt?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: V70 2006 Audio performance - even een snelle RTA meting gedaan..

 · 
Posted: 20.12.2020 - 21:24  ·  #34
Quote door Doeke Dobma

Idd het 200W geeft al aan dat het HP is. Wellicht bedoelen ze met ‘loudspeakers side doors, premium system’, dat je de Premium deurpanelen hebt?

Of VIDA ziet alles boven Base als premium (aangezien er bij mijn S80 ook premium staat in VIDA)?
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: V70 2006 Audio performance - even een snelle RTA meting gedaan..

 · 
Posted: 20.12.2020 - 21:26  ·  #35
Quote door Doeke Dobma

Idd het 200W geeft al aan dat het HP is. Wellicht bedoelen ze met ‘loudspeakers side doors, premium system’, dat je de Premium deurpanelen hebt?


Dat zal het zijn - want die heb ik.

Even persoonlijk Doeke - ik zou je liever niet meer lastig vallen op Facebook.
Als ik jou nou voortaan wil vragen of je bepaalde onderdelen hebt, wat is dan de "officiele" manier van contacteren? Heb je een werk-mail-adres ofzo?

Ik wil niet die knakker zijn die tijdens het eten telkens je telefoon "ping" laat zeggen....
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: V70 2006 Audio performance - even een snelle RTA meting gedaan..

 · 
Posted: 20.12.2020 - 22:17  ·  #36
Via messenger is prima hoor. Het gaat niet om de ‘Ping’ tijdens het eten, het gaat erom wat ik er op dat moment mee doe ;)
Ik antwoord wel wanneer dat me uitkomt :)
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 47
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: V70 2006 Audio performance - even een snelle RTA meting gedaan..

 · 
Posted: 20.12.2020 - 22:30  ·  #37
Quote door Doeke Dobma

Via messenger is prima hoor. Het gaat niet om de ‘Ping’ tijdens het eten, het gaat erom wat ik er op dat moment mee doe ;)
Ik antwoord wel wanneer dat me uitkomt :)


Dat is helemaal prima :-)
Ik was even bang dat ik die vervelende "Schat waarom pak je je telefoon nou weer" gast werd ;-)
Klaas76
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 47
Berichten: 274
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: V70 2006 Audio performance - even een snelle RTA meting gedaan..

 · 
Posted: 24.12.2020 - 09:21  ·  #38
Ik heb destijds ook mijn hp speakers in een S60 vervangen door de premium set.
Deurpanelen aangepakt zoals jij dat nu ook doet.
Eerste indruk van de hp speakers waren dat het best goed is en beter dan menig ander systeem wat af fabriek geleverd werd.
Totdat de premiums erin zaten. Toch wel een groot verschil en niet alleen in het laag.
Ook ik heb toen gedacht aan een audio upgrade want 20 cm in de voorportieren tov 16 cm is al een hele vooruitgang en in de hoedenplank ging ik ook naar 20 cm toe maar het kan altijd beter natuurlijk.
Wat me een beetje tegenhield was dat de investering best groot zou zijn om een nog veel betere klank te krijgen.
Want zou je dan actief moeten gaan en neem je dan alle speakers mee? welke fabrikanten leveren nog een 20 cm drie weg systeem met een niet al te grote mid?
uiteindelijk kom je dan al op een zeer uitgebreide installatie (6 kanalen front + 4 kanalen rear + center speaker zijn al 11 kanalen)
Ik heb 4 x een Becker limited 400 dus dat zou kunnen.
Passief is natuurlijk al wat makkelijker, maar het blijft een flinke investering terwijl premium audio eigenlijk al heel goed is.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0