V70 classic met Nivomats verlagen

 
 
 
 
 
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

V70 classic met Nivomats verlagen

 · 
Posted: 29.11.2022 - 20:50  ·  #1
Heb hier op verschillende pagina's en forums veel over gelezen met heel veel gemixte signalen, dus ik zou toch nog een keer het onderwerp willen aansnijden om het wat duidelijk te krijgen... Nivomats en verlagen!

Mijn V70 heb ik een tijdje geleden gehaald en hier optisch e.e.a. aan veranderd. Toch bleef bij mij het idee hangen om haar te verlagen. De standaard wielen zijn vervangen voor 17'' pegasus wielen (met hogere bandenrand dan standaard wordt aangeschreven om de gigantische standaard tellerafwijking er wat uit te halen) en nu staat ze toch aardig hoog op haar poten.

Op marktplaats een mooi setje eibach veren gezien, maar bij mijn laatste check vandaag zag ik typenr 8626028 op de gasveer staan. Deze blijkt van een Sachs nivomat veer, daar gaat het setje...

Op internet lees ik het een en ander over beugeltjes/brackets, verlaagde veren voor specifiek nivomats, maar nergens één antwoord of het kan of niet, en wat je uiteindelijk nodig gaat hebben. Heeft iemand voor mij een alwetend antwoord, of een pagina die me verder op weg kan helpen?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: V70 classic met Nivomats verlagen

 · 
Posted: 30.11.2022 - 09:00  ·  #2
Bij nivomats horen de specifieke nivomats veren anders werkt het systeem niet..
Om te verlagen aan de achterzijde moet je verlagingsbussen gebruiken
Deze bussen zorgen ervoor dat de hele schokbreker een paar cm "in de bagageruimte" komt te staan

https://www.europeantuning.nl/…70-classic
Exero
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groesbeek
Leeftijd: 27
Berichten: 74
Geregistreerd: 05 / 2022
Subject:

Re: V70 classic met Nivomats verlagen

 · 
Posted: 30.11.2022 - 11:34  ·  #3
Ik heb ze persoonlijk omgewisseld voor normale dempers.
Die nivomats worden toch steeds duurder aangezien ze niet meer geproduceerd worden.
125-200 euro voor een enkele 2e hands demper is nogal wat en dan is nog de vraag hoe lang hij mee gaat.
Verder alleen ervaring met die van mij die lek waren, heb dus verder niet echt een goed beeld van hoe lang ze mee horen te gaan.
Echter met de 300k de je auto al gereden heeft neem ik aan dat die nivomats hun beste tijd ook al wel gehad hebben.
Zou persoonlijk die nivomats op rijden of al gelijk (als je de auto graag gelijk lager wil hebben) die 80 euro in het ombouwen naar normale dempers steken met verlaagde veren.
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: V70 classic met Nivomats verlagen

 · 
Posted: 30.11.2022 - 15:30  ·  #4
Wat kost dat ombouwen naar normale dempers en veren? De kont van 2001XC hangt nogal, voor mijn vooral aan één zijde. Setje nivomats is 1500 euro, veren en arbeidsloon gaat dan richting 1800. Ik wil wel comfortabel rijden, haakse bocht met 100 hoeft niet meer, vond laatst 70 al te gek. Moet wel op de A50 bij Hattem naar Apeldoorn met 110 kunnen :)

Dank voor het delen van jullie kennis en ervaring!

JP
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: V70 classic met Nivomats verlagen

 · 
Posted: 30.11.2022 - 19:42  ·  #5
Een poos geleden zat er iemand op Marktplaats die die dingen reviseerde. Dan had je zo goed als nieuwe nivomats voor een stuk minder als nieuw. Je kan die dingen gemakkelijk zelf vervangen, de auto aan de achterkant opkrikken onder de trekhaak, de boel goed stutten en ja kan er zo bij. De veren zitten separaat van de nivomats, daarom kan je het zelf doen.
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Re: V70 classic met Nivomats verlagen

 · 
Posted: 30.11.2022 - 21:01  ·  #6
Quote door jpelverding

Wat kost dat ombouwen naar normale dempers en veren? De kont van 2001XC hangt nogal, voor mijn vooral aan één zijde. Setje nivomats is 1500 euro, veren en arbeidsloon gaat dan richting 1800. Ik wil wel comfortabel rijden, haakse bocht met 100 hoeft niet meer, vond laatst 70 al te gek. Moet wel op de A50 bij Hattem naar Apeldoorn met 110 kunnen :)

Dank voor het delen van jullie kennis en ervaring!

JP


Zoals BBS schrijft vond ik gister ook een adres. Iemand kon ze bij http://Jd-shocks.nl tussen de 50 en 200 euro laten reviseren. Het precieze bedrag kon hij pas na openen van de shock opgeven. Misschien een poging waard?
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Nivomats revisie

 · 
Posted: 02.12.2022 - 14:47  ·  #7
Klinkt interessant, 400 euro, porto een tientje of 4, set veren zal 150 zijn zit ik alleen met arbeidsloon en een huurauto, want ze zitten aan de andere kant van het land. En hij is ziek :(

Ga er wel naar kijken, zou een heel mooi alternatief zijn.

Dank voor de tip!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0