De VDD dongle van Vdash

Happy met de VDD dongle van Vdash

 
 
 
 
 
Superknutsel
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 59
Berichten: 55
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 20.12.2022 - 00:29  ·  #1
Sinds een paar weken in het bezit van de VDD dongle van de jongens van Vdash.

Mij was ter oren gekomen dat Obbe van ObbeTuning de vernieuwde versie van deze dongle in de verkoop heeft en heb me er maar eens in verdiept.

Via de website van Vdash kun je dmv gebruik van de VIN code van je auto kijken wat de mogelijkheden zijn voor jou specifieke Volvo, in mijn geval de S80 op P3 platform.

VIN code check

Naast de leuke dingen die de CFE ook biedt vind ik toch wel een groot voordeel dat je altijd online bent met de dongle via 2G netwerk wat het handig maakt om vanuit de luie stoel via de VDD app je auto te monitoren, storingscodes, GPS tracking, ritten registratie, historisch verbruik overzicht, storingscodes, enz,enz,enz.

Wat ook mogelijk is, als je daar toestemming voor geeft, is het uitlezen op afstand door je service garage wat analyse van mogelijke problemen natuurlijk een stuk makkelijker maakt.

Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jou auto kijk dan met je VIN code op de site van Vdash of voor meer algemene info over de voordelen op de site van ObbeTuning

Ik ben er blij mee en met alles wat nog komen gaat.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
1-wiel
Standkachel deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2711
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 20.12.2022 - 22:35  ·  #2
Heb de VDD-3X net besteld bij Obbe….
Kan de Cfe obd plug in de verkoop zodra de VDD-3X binnen is…
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2390
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 20.12.2022 - 22:57  ·  #3
Heb het VIN nr van mijn XC70 ingegeven en zie hiermee dan weinig upgrades voor mijn auto, het voordeel hiermee zou zijn dat ik ‘t via mijn mobiel kan regelen. En dat ik de temperatuur van de olie en koelwater kan aflezen.
Is dit ook afhankelijk aan wat voor uitvoering je hebt: Kinetec, Momentun of Summun ?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 37
Homepage: o550.nl
Berichten: 3089
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 20.12.2022 - 23:52  ·  #4
Oh, dat ding kan ook de CEM pin code kraken?

Ik gebruik de CFE vooral voor de extra info in de DIM, dat zie ik hier dan weer niet tussen staan.
En kan het OBD klepje nog dicht als deze in de OBD poort hangt?

Wel grappig ding verder. Vooral die app maakt het wat moderner dan de CFE.
ObbeTuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elst (Gld) (werkplaats)
Leeftijd: 60
Homepage: obbetuning.nl
Berichten: 145
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 21.12.2022 - 00:16  ·  #5
Kinetec, Momentun of Summun maakt niet uit, voor sommige extra optie's moeten in de auto configuratie aanstaan om te laten werken.

Voor de oudere Volvo's zijn er al best veel extra's , de vea modellen (P3) wordt vol aan gewerkt, voor de spa modellen is er nog niet echt veel.
Ikzelf (xc90 spa) vond van de zomer remote start prettig, een auto waarvan de airco binnen gekoeld heeft stapt toch echt prettiger in :-)

Er is 1 persoon in CZ alleen maar bezig met de ontwikkeling van deze dongle, de updates gaan via de sim kaart, dus niet apart aansluiten en downloaden etc.
ObbeTuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elst (Gld) (werkplaats)
Leeftijd: 60
Homepage: obbetuning.nl
Berichten: 145
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 21.12.2022 - 00:25  ·  #6
Quote door Jeroen

Oh, dat ding kan ook de CEM pin code kraken?

Ik gebruik de CFE vooral voor de extra info in de DIM, dat zie ik hier dan weer niet tussen staan.
En kan het OBD klepje nog dicht als deze in de OBD poort hangt?

Wel grappig ding verder. Vooral die app maakt het wat moderner dan de CFE.


CEM pin kraken kan alleen bij P1 en P2, helaas nog niet idiotproof (dus nog niet alle CEM's)
P3 kan men met Vdash, dit werkt 100% .

Het klepje van de obd kan niet dicht, de dongle is daar net te groot voor.
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 21.12.2022 - 14:52  ·  #7
Quote door ObbeTuning

Kinetec, Momentun of Summun maakt niet uit, voor sommige extra optie's moeten in de auto configuratie aanstaan om te laten werken.

Voor de oudere Volvo's zijn er al best veel extra's , de vea modellen (P3) wordt vol aan gewerkt, voor de spa modellen is er nog niet echt veel.
Ikzelf (xc90 spa) vond van de zomer remote start prettig, een auto waarvan de airco binnen gekoeld heeft stapt toch echt prettiger in :-)

Er is 1 persoon in CZ alleen maar bezig met de ontwikkeling van deze dongle, de updates gaan via de sim kaart, dus niet apart aansluiten en downloaden etc.


Ik wacht nog even af, zie op dit moment ook nog niet zo heel veel meerwaarde ten opzichte van de CFE Ultra.
Als ik die laatste niet net schoorvoetend gekocht had dan zou ik zeker afgaand op jouw aanbeveling deze VDD dongle gekocht hebben.
(Tenzij iemand een CFE ultra die 200km in de auto zat wilt overnemen.🤣)
Uiteindelijk denk ik niet dat jij je door de jaren heen opgebouwde goede naam te grabbel gooit voor een inferieur product..

Vraagje nog?
Kunnen de (adspirant-)klanten input geven c.q. wensen kenbaar maken? Zou wel een grote pre zijn, zeker als dat transparant zou zijn… (ideetje wellicht)
ObbeTuning
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elst (Gld) (werkplaats)
Leeftijd: 60
Homepage: obbetuning.nl
Berichten: 145
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 21.12.2022 - 22:50  ·  #8
Vdash heeft een helpdesk, vanuit daar zit een knop dongle (alleen vragen over de dongle).
Radomir die zuiver alleen de dongle doet, zit achter deze knop en beantwoord meestal binnen 1 dag (zover ik weet).
Natuurlijk als er 100 vragen binnen komen is dat naast het ontwikkelen niet haalbaar.

Wensen zal men altijd kunnen ingeven echter moet het natuurlijk wel haalbaar en een + toevoegen.
Ze gaan xxx tijd in iets stoppen wat maar een beperkt aantal mensen willen.
Er wordt momenteel vol op aan gewerkt, updates gaan er komen (automatisch via de datakaart)
Benno123
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Langeweg, brabant
Berichten: 190
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 22.12.2022 - 10:20  ·  #9
Klinkt best als een leuke gadget. Is er een ook een optie om een Cabriotop te openen in de software. Dan zou het voor onze C70 wel een mooie optie zijn. Is per slot van rekening ook een groot dakraam :)
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 27.12.2022 - 09:19  ·  #10
Quote door ObbeTuning

updates gaan er komen (automatisch via de datakaart)


Hmmm dat is dus iets waar ik minder blij van wordt…
Ik hou er niet van dat ongevraagd gerommeld wordt.
Lees te vaak, zie te vaak, zelfs met de hele grote companies met grote ontwikkelafdelingen, dat er tóch releases worden gedaan die vervolgens weer gepatched moeten worden…
Als ik dat naast het gegeven zet dat de CFE niet in alle auto’s goed werkt omdat de auto’s zo verschillend kunnen zijn dan zou dat kunnen betekenen dat je dongle “zomaar opeens raar doet”…..
Ik zou dus liever zien dat je als koper een melding vooraf krijgt dat er een update beschikbaar is, die je dan uiteraard kunt uit stellen of zelfs compleet weigeren…
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1475
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 27.12.2022 - 17:07  ·  #11
@Noob

Jij zou eigenlijk gewoon de dongle willen kopen voor bedrag X en dan klaar.
Een soort TomTom idee.

Wil je daarna updates, dat kost dat geld maar kun je zien wat je dan koopt.
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 27.12.2022 - 18:56  ·  #12
Nee Michiel dat zeg ik niet.
Ik zeg dat ik als koper/eigenaar van zo’n dongle zelf wil kunnen beslissen of en wanneer ik een update accepteer.
(Dat is bij TomTom overigens ook zo? Je krijgt updates aangeboden, maar je beslist zelf of je ze accepteert, eventuele kosten staan daar min of meer los van)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 37
Homepage: o550.nl
Berichten: 3089
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 28.12.2022 - 01:17  ·  #13
Ik heb er ook geen moeite mee om het ding even met een usb kabel aan de computer te hangen voor een update, zoals dat met de CFE ook gaat.
Er hoeft echt niet overal een sim kaart in voor die 'handige' extra's en controle.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3729
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 28.12.2022 - 11:13  ·  #14
Mss een generatie dingetje, maar apparatuur loskoppelen en via USB updaten is niet meer van deze tijd. Het OTA (over the air) updaten, is toch echt wel een dik pluspunt
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: De VDD dongle van Vdash

 · 
Posted: 28.12.2022 - 12:45  ·  #15
Quote door [-Tom-]

Mss een generatie dingetje, maar apparatuur loskoppelen en via USB updaten is niet meer van deze tijd. Het OTA (over the air) updaten, is toch echt wel een dik pluspunt


Heb ik nergens gevraagd/gesteld heb alleen gezegd dat ik baas over mijn dongle wil zijn en blijven en dus de mogelijkheid wil hebben om zélf te bepalen of en wanneer ik een eventuele update accepteer/installeer.
(Zie ook niet in waarom dat dan via USB zou moeten? Je hebt toch een app??)

/edit
Zie dat Jeroen (die overigens even oud als jou is) dat schreef en dat je daar waarschijnlijk op reageerde.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0