veerpoot links te hoog?

 
 
 
 
 
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

veerpoot links te hoog?

 · 
Posted: 31.01.2016 - 14:40  ·  #1
Forum vrienden,

Zouden jullie een korte blik hier op kunnen werpen?

(Voor de duidelijkheid, ik ben niet op zoek naar extra uitgaven/dingen zomaar te vervangen.. maar wil wel graag de boel veilig en heel houden.)

Tijdens de laatste sleutelmeeting zag ik tot mijn verbazing dat de veerpoot bijrijderszijde wat hoger uitstak dan de bestuurderskant. Ik stuur paar foto's mee.

Is dit erg? en wat moet er dan vervangen worden, de schotel? Ik heb zojuist gezocht op het forum, vind heel veel maar niet direct de juiste info, maar wellicht zoek ik niet goed. :shame:
------
Ik merk eigenlijk weinig geks aan het weggedrag, dit is prima (beetje zompig vergeleken met mijn vorige auto; het knal harde gti-onderstel van de peus, maar deze auto rijd dan weer heerlijk comfortabel.)
Al een keer noodstop moeten maken van 150 naar 50 km of zoiets, ging ook prima, auto bleef keurig in het spoor. Als test: Bij indrukken veert ie een beetje na, niet al te gek vlgs mij.

Of de 1e eigenaar de schokbrekers vervangen heeft? Geen idee moet ik zeggen, ik denk van niet, auto was wel dealer onderhouden en ex lease kreeg voornamelijk om de 30 dkm een beurt.
240 dkm op de klok gekocht bij 230 dkm, geen trillingen e.d. wat je ook wel eens leest, rijd zoals gezegd prima.

Als het me een beetje duidelijk is wat het probleem is en het kan even uithouden, dan wacht ik op de volgende sleutelmeeting, anders wordt het een ritje naar een garage.
Alvast dank.
DJ
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: veerpoot links te hoog?

 · 
Posted: 31.01.2016 - 15:57  ·  #2
Hoi Dirk Jan geen paniek noodzakelijk :D dit kan oa komen door slijtage van het rubber vn de bovenste veerschotel. of bv door twee verschillende schokbrekers {hetgeen onwaarschijnlijk lijkt] Daarnaast zou in een byzonder geval de kruisvormige moer die de veerpoot bij elkaar houdt minder aan-strak kan zitten maar ik verwacht dat je dat wel hoort als je over hobbels gaat.)deze houdt nl de veer en schokbreker bij elkaar. Je zou de bovenste bout(onder het dopje) los kunnen draaien met torx 50 en sleutel 17...19 of zo iets. dan kun je de rubber ring eraf pakken en kijken wat de lengte is van het schroefdraad aan beide kanten is van de kruismoer tot aan bovenkant schroefdraad. . is een beter vergelijk. eventueel met een waterpomptang even checken of niet de kruismoer toch los zit. <

Het zal echt niet meteen los kunnen schieten o zo dus even checken als je tijd hebt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: veerpoot links te hoog?

 · 
Posted: 31.01.2016 - 19:39  ·  #3
Even een gedachte, staat de auto op een gelijke, vlakke ondervloer ?
staaf
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 553
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: veerpoot links te hoog?

 · 
Posted: 31.01.2016 - 19:42  ·  #4
Voor wat het waard is: Ik heb eergisteren de schokdempers van mijn wagen '07 235000km vervangen: een wereld van verschil.
Nochtans had ik totaal niet het idee dat de oude versleten waren. Het was eerder preventief.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0