Nav een opmerking van Ries vandaag even de dempers en rubbers aan een wat betere inspectie onderworpen .
Het lijkt idd of of te zijn wat rubber veer isolators betreft.
Waar het echter even om gaat..
Is 1 veer vervangen voldoende in het volgende geval of moeten het toch 2 zijn?
Auto gekocht met 175k en sta nu op 260k vlak voor aanschaf is er door Volvo dealer rechter veer ivm breuk vervangen.
Bij inspectie vandaag zie ik op 2 plekken best wel roest vorming en afgebladderde lak op de andere veer.
Die is M.I. dan wel rijp voor vervanging . Echter… is die roestige vervangen dan voldoende of moet toch die andere ook mee ? Geen idee wat een originele veer bij de dealer kost dat ff terzijde
Normaal is het vervangen per as maar die ene is dus al eens gedaan ….
Iemand een wijs advies ?
Het lijkt idd of of te zijn wat rubber veer isolators betreft.
Waar het echter even om gaat..
Is 1 veer vervangen voldoende in het volgende geval of moeten het toch 2 zijn?
Auto gekocht met 175k en sta nu op 260k vlak voor aanschaf is er door Volvo dealer rechter veer ivm breuk vervangen.
Bij inspectie vandaag zie ik op 2 plekken best wel roest vorming en afgebladderde lak op de andere veer.
Die is M.I. dan wel rijp voor vervanging . Echter… is die roestige vervangen dan voldoende of moet toch die andere ook mee ? Geen idee wat een originele veer bij de dealer kost dat ff terzijde
Normaal is het vervangen per as maar die ene is dus al eens gedaan ….
Iemand een wijs advies ?