Vida uitgelezen maar nu?

frans1401
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Vida uitgelezen maar nu?

· 
Posted: Gisteren om 20:23  ·  #1
Mijn V70 2003 start niet goed als hij warm is maar als ik een flufje remmenreiniger in de luchtinlaat spuit dan start hij.
Ik heb het aan AI gevraagd en hem dit ook verteld en hij kwam met aantal mogelijke oorzaken waarvan de volgende eenvoudig gecheckt kunnen worden door de auto met Vida uit te lezen. De twee mogelijke oorzaken die hij noemde waren een defecte koelvloeistof sensor en een defecte nokkenassensor.
Vanmiddag heb ik Vida uitgelezen met de motor draaiend en verschillende sensors geselecteerd. Ik heb dit nog nooit gedaan en hoop dat ik de juiste sensors heb geselecteerd.
Graag jullie reactie!
Vida-afbeelding
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Vida uitgelezen maar nu?

· 
Posted: Gisteren om 21:46  ·  #2
Koelvloeistoftemp. -100°C, dan weet je genoeg denk ik? Die zou ik maar eens vervangen. Lees even via Handige Linkjes (zie onder) de laatste pagina's van het topic daarover, dan vind je wel het juiste merk denk ik.
frans1401
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 07:49  ·  #3
Ik heb natuurlijk gezien dat daar -100 staat maar er boven staat ook dat de temperatuur 88,63 is. Zijn er twee temperatuursensors?
Ik heb alle namen van Handige Linkjes doorgenomen maar begrijp niet bij welke ik zou moeten zijn. Ik klikte op Onderhoud en Reparatie maar dat is een loze link.
Wat is de onderwerpnaam waar jij naar verwijst?
frans1401
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 08:39  ·  #4
Obbe, laat maar, ik heb de benodigde info al gevonden.
WillemV
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 08:43  ·  #5
Ter lering, wat heb je gevonden en wat is de oplossing?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 10:26  ·  #6
Excuus, ik heb niet juist verwezen (keek op mijn telefoon en kon de link niet opzoeken), ik doelde op dit populaire topic 'Vervang je koelvloeistoftemperatuursensor': check-koelvloeistoftemperatuursensor-t8514-40.html maar die blijkt niet onder handige linkjes te staan (ik dacht van wel).

Ik zie nu idd ook die 2 verschillende waarden. CEM = Central Electronics Module (meestal de ECU genaamd; dit is de 'spin in het web' qua autocommunicatie, waar alle relevante info bij elkaar gebracht wordt) en ECM = Engine Control Module, da's de module voor alleen de motor. Wel apart dat de ECM wel een logische temperatuur ziet (88 graden), en de CEM niet (-100). Dan zou je bijna denken dat er een communicatieprobleem is, ipv een sensorprobleem. En het is maar de vraag natuurlijk waar de inspuiting op afgeregeld wordt (waarde ECM of CEM?). Ik zou denken CEM want voor juiste inspuiting zijn meer gegevens nodig dan alleen CEM-gegevens (denk aan buitenluchttemperatuur, luchtdruk, brandstofdruk, luchtmassa etc.).

Geen foutcodes? Bij uitlezen via tabblad reparatie (en dan resultaten op tabblad Aflevering) zou je moeten kunnen zien of er (relevante) foutcodes zijn geregistreerd in de auto. Mocht je niet met vida overweg kunnen, dan kan je wel onder Handige Linkjes wat topics vinden die je daar wat wegwijs in maken.
frans1401
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 16:47  ·  #7
Quote door WillemV

Ter lering, wat heb je gevonden en wat is de oplossing?

Ik vond een draadje van Turbodesk en daar vond men het ook vreemd dat er twee temperaturen gegeven worden.
En het werd me wel duidelijk dat het de sensor was. Ik ben er gelijk een gaan kopen maar helaas past mijn stekker niet op de nieuwe sensor en het lijkt alsof alle sensors die te koop zijn alleen geschikt zijn voor een andere stekker dan de stekker die uit mijn kabelboom komt.
Zoiets heb ik wel eens meer gehad bij Volvo, gaan ze over op iets anders en dan halen jouw uitvoering uit Vida. Was bij een vroeg stuurhuis.
frans1401
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: Vandaag om 16:56  ·  #8
Quote door Bolbo

Excuus, ik heb niet juist verwezen (keek op mijn telefoon en kon de link niet opzoeken), ik doelde op dit populaire topic 'Vervang je koelvloeistoftemperatuursensor': check-koelvloeistoftemperatuursensor-t8514-40.html maar die blijkt niet onder handige linkjes te staan (ik dacht van wel).

Ik zie nu idd ook die 2 verschillende waarden. CEM = Central Electronics Module (meestal de ECU genaamd; dit is de 'spin in het web' qua autocommunicatie, waar alle relevante info bij elkaar gebracht wordt) en ECM = Engine Control Module, da's de module voor alleen de motor. Wel apart dat de ECM wel een logische temperatuur ziet (88 graden), en de CEM niet (-100). Dan zou je bijna denken dat er een communicatieprobleem is, ipv een sensorprobleem. En het is maar de vraag natuurlijk waar de inspuiting op afgeregeld wordt (waarde ECM of CEM?). Ik zou denken CEM want voor juiste inspuiting zijn meer gegevens nodig dan alleen CEM-gegevens (denk aan buitenluchttemperatuur, luchtdruk, brandstofdruk, luchtmassa etc.).

Geen foutcodes? Bij uitlezen via tabblad reparatie (en dan resultaten op tabblad Aflevering) zou je moeten kunnen zien of er (relevante) foutcodes zijn geregistreerd in de auto. Mocht je niet met vida overweg kunnen, dan kan je wel onder Handige Linkjes wat topics vinden die je daar wat wegwijs in maken.

Bedankt voor je bericht. Ik ga er van uit dat het de koelvloeistofsensor is en ik denk dat het ook de oorzaak is dat de auto niet meer wil overschakelen naar LPG. Ik heb vandaag een nieuwe sensor gekocht maar alle sensors die nu te koop zijn daar past de connector uit de kabelboom niet op. Ik ga zaterdag de connector op de nieuwe sensor modificeren. Alleen het vergrendelingsmechanisme is anders.
Selected quotes for multi-quoting:   0