Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

S60, S60CC, S80, V60, V70, XC60 en XC70 tussen 2006 en 2019

 
 
 
 
 
rvberloo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Berichten: 124
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 06.07.2020 - 09:25  ·  #16
Gaat dit niet via het RDW register? Die kennen me wel want sturen elk jaar een APK brief.. Ben ook benieuwd want mijn (import) V70N uit Jan 2007 valt net wel/net niet in de terugroep groep. Al lijkt me dit kabeltje niet super spannend..
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 06.07.2020 - 10:02  ·  #17
V70N (P2 platform) wordt niet teruggeroepen, dit is uitsluitend van toepassing op de V70's die op het P3 (Ford Mondeo) platform staan.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 06.07.2020 - 10:29  ·  #18
Quote door bartv70

Valt iets voor te zeggen, je koopt een import of doet het zelf omdat de autos via een dealer te duur zijn. Maar je wil de dealer wel gebruiken, kan me er iets bij voorstellen dat ze niet allemaal heel happig zijn.

Zelf op het werk heb ik hetzelfde met elektrisch handgereedschap. Ik werk bij een groothandel voor bouw en industrie. Bij ons zijn die machines duurder als bij div internetshops. Dat komt omdat wij alleen bij de Nederlandse importeur kunnen kopen van bijv makita, bosch, festool etc.. Grijs import is vaak veel goedkoper, maar onze accessoires zijn weer veel goedkoper en dat merken ze (helaas) niet. Maar wel bij ons komen voor garantie, ja doei!

Wordt een beetje off-topic, maar qua garantie doet Volvo überhaupt moeilijk als de auto uit het buitenland komt.

De V70 die ik 3 jaar geleden heb gekocht was niet te vinden bij de dealers, die waren ofwel veel te nieuw (dus buiten budget) ofwel diesel en automaat en in de kleur van het pak van een consultant (zwart/donkergrijs/donkerblauw), alledrie dingen die mijn vrouw (die het meest met de V70 rijdt) niet wil. Dus: geïmporteerde V70 gekocht die wel aan de eisen voldeed. Met uitgebreide historie, niet alleen het boekje maar ook een pak rekeningen erbij. Gekocht bij een autobedrijf die de auto's zelf uit Zweden haalde en de auto afleverde met Nederlandse gebruiksaanwijzing en boordcomputer op Nederlandse taal. Dealer deed wel moeilijk bij een importauto maar de receptie werkplaats van deze dealer (Verkerk in Houten) doet ALTIJD moeilijk want het is gewoon een vervelende vent die achter de balie staat. Wat de neuk maakt het nou uit waar de klant zijn auto vandaan heeft, als hij bereid is om bij jou een heleboel euro stuk te slaan aan onderdelen of een onderhoudsbeurt? De auto was net 6 jaar oud toen ik daar voor het eerst kwam. Ik snap nog steeds niet waarom die kerel zo ontzettend vervelend deed.
Afijn, de auto had in januari 2017 een nieuwe brandstofpomp gekregen, maar in december 2017 ging deze weer stuk. Volvo Assistance bracht de auto naar de dealer, dealer kon qua garantie niets voor me doen, want reparatie niet bij hen uitgevoerd en onderdeel niet door hen geleverd dus kostte weer 800 euro. Ik kreeg totaal geen respons van de dealer in Zweden (Bilia) waar deze pomp is vervangen, het woord klantenservice komt kennelijk niet in het Zweedse woordenboek voor. Volvo Zweden gevraagd wat mijn rechten zijn, dat antwoord was simpel: bij export vervallen alle garanties. De enige garantie die je kunt claimen is bij de verkoper. Aangezien het juridisch een lastig verhaal wordt en er geen kwade opzet in het spel was oftewel domme pech, heb ik het hierbij gelaten.

TL;DR: bij een exportauto garantie claimen? haha, trolololololol!
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1461
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 15.07.2020 - 20:47  ·  #19
"Recall by distributer" staat er in de officiele Volvo tekst.
Je krijgt dus in ieder geval geen brief van de RDW maar van de dealer.
Ik lees het als "we gebruiken uitsluitend de dealer-administratie"
Gunz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 157
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 16.07.2020 - 18:58  ·  #20
Ik mail die recall screenshot naar de dealer waar iK altijd me spullen haal en kijk wel wat die zegt.
Ik haal er alleen maar spullen, al gezegd daar, jullie monteurs kunnen alleen nieuwe auto's uit pakken.
auto,s van 5 jaar of ouder dan staan ze te kijken van dat model ken ik niet.
krijg er wel std. 13% korting dus dat snappen ze dan wel.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 17.07.2020 - 09:10  ·  #21
Offtopic: zo jammer is dat, dealers waar geen passie meer is voor het merk. De plaatselijke Volvodealer (dat er überhaupt een dealer is, is me een raadsel, vrijwel iedere merkdealer in mijn woonplaats is ermee gestopt) kende de 480 niet meer, maar de oogjes gaan glimmen van de V70 omdat de monteurs er zelf in rijden.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 09.11.2020 - 12:45  ·  #22
Hoe zit het met de recall bij andere V70-bezitters, met name de geïmporteerde auto's?
Mijn auto is door een autobedrijf uit Zweden geïmporteerd en een half jaar later vernederlandst door de dealer, bij 3 verschillende dealers intussen binnen geweest, 2 jaar lang Volvo Assistance op gehad en krijg daar nog steeds brievenbusspam over, dus genoegzaam bekend binnen Volvo Nederland. Bij de import zijn de correcte gegevens opgenomen met betrekking tot variant en handelsbenaming.
Maar geen recall, terwijl ik bij iedere andere V70 waarvan ik het kenteken opvraag, een openstaande terugroepactie zie in de RDW voertuiginformatie. Zelfs bij een auto die op dezelfde dag als de mijne op NL kenteken is gezet.
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 09.11.2020 - 12:47  ·  #23
Inderdaad, ik heb ook nog geen recall brief in de brievenbus gehad...
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 09.11.2020 - 12:54  ·  #24
Ook niet als je je kenteken opvraagt op https://ovi.rdw.nl ?
(onderaan bij "Terugroepacties")
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 09.11.2020 - 13:19  ·  #25
Ja, daar heb wel een regel staan.
Maar ik ben toch echt wel bekend bij de dealer, misschien zelf maar eens aan de bel trekken...
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 722
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 09.11.2020 - 14:43  ·  #26
Quote door brinkie

Hoe zit het met de recall bij andere V70-bezitters, met name de geïmporteerde auto's?
Mijn auto is door een autobedrijf uit Zweden geïmporteerd en een half jaar later vernederlandst door de dealer, bij 3 verschillende dealers intussen binnen geweest, 2 jaar lang Volvo Assistance op gehad en krijg daar nog steeds brievenbusspam over, dus genoegzaam bekend binnen Volvo Nederland. Bij de import zijn de correcte gegevens opgenomen met betrekking tot variant en handelsbenaming.
Maar geen recall, terwijl ik bij iedere andere V70 waarvan ik het kenteken opvraag, een openstaande terugroepactie zie in de RDW voertuiginformatie. Zelfs bij een auto die op dezelfde dag als de mijne op NL kenteken is gezet.


Voor mijn import V70 heb ik geen brief gehad van de dealer, terwijl ik wel in hun bestand sta. Van acties krijg ik wel mail.
Bij de RDW staat de recall inderdaad vermeld zie ik nu. Ik zal de dealer eens vragen wat ik moet doen.
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 653
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 09.11.2020 - 15:14  ·  #27
Ik heb een origineel Nederlandse auto, vorig jaar gekocht bij de Volvo-dealer, en ook nog geen brief gehad.
Ze doen er rustig aan mee denk ik....
NK-S90
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 386
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 09.11.2020 - 15:26  ·  #28
Naar aanleiding van dit bericht zonet gebeld met de dealer, waar ik nog nooit geweest ben. Direct een afspraak gemaakt voor morgenmiddag. Ben benieuwd.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 09.11.2020 - 18:05  ·  #29
Quote door Kuip

Ik heb een origineel Nederlandse auto, vorig jaar gekocht bij de Volvo-dealer, en ook nog geen brief gehad.
Ze doen er rustig aan mee denk ik....


Die van mij hebben ze met het reguliere onderhoud gedaan.
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 653
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 09.11.2020 - 18:28  ·  #30
Reguliere onderhoud wordt door Poika gedaan, en ik denk niet dat hij dat meepakt.... ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0