Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

S60, S60CC, S80, V60, V70, XC60 en XC70 tussen 2006 en 2019

 
 
 
 
 
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 29.04.2021 - 11:36  ·  #46
Schandalig dat het allemaal zo lang moet duren.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 29.04.2021 - 12:19  ·  #47
Quote door maaidie

Quote door dbs1

Vandaag is de aanpassing aan de gordel gedaan, was binnen 20 minuten klaar. Volgens de monteur gaat het om de kabel die gebruikt is bij de gordelspanner, hieraan zouden in een exeptioneel geval rafels kunnen ontstaan. Volgens hem hebben alle genoemde types sowieso een spanner bij de bestuurder, de bijrijdersspanner was dan wellicht optioneel?


Hoi hoi,
Ik heb nu een XC70 van 2014 met de 4-cilinder 2 liter diesel. Ik heb reeds 3 maand geleden een oproep gekregen om langs te gaan bij de dealer voor die gordels. Ik kan pas begin volgend jaar gaan om het te laten herstellen... :-/
Wie kan me nu eens concreet vertellen wat ze exact uitvoeren/herstellen/vervangen aan de auto?
Graag jullie antwoorden...;-)



Topic even van begin lezen , daar staat het al netjes beschreven .
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 29.04.2021 - 21:42  ·  #48
Ik heb tot nu toe geen uitnodiging ontvangen voor deze terugroepactie en ook de kentekencheck van RDW geeft geen terugroepactie weer. Nou ja, dan niet. 😅
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 722
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 30.04.2021 - 11:27  ·  #49
Quote door brinkie

Ik heb tot nu toe geen uitnodiging ontvangen voor deze terugroepactie en ook de kentekencheck van RDW geeft geen terugroepactie weer. Nou ja, dan niet. 😅


Voor mijn "Zweedse" Volvo staat ook geen terugroep bij de RDW, maar mijn importkenteken staat bij Volvo Bluekens in het systeem en daardoor kreeg ik een oproep denk ik.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1612
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 30.04.2021 - 22:07  ·  #50
Het lijkt erop dat de meeste import auto’s inderdaad tussen wal en schip vallen. Tenzij de dealer het aangeeft; “ zeg meneer er staat nog een terugroepactie open” zal er vermoedelijk weinig gebeuren met deze categorie auto’s.
Beetje gek eigenlijk..

Toen ik mijn (NL) V70 kocht stond dit met dikke letters in het RDW-rapport aangegeven.
Achteraf had ik wellicht kunnen eisen dat zij dat gingen regelen, maar daar dacht ik blijkbaar niet aan/ ik had in mijn achterhoofd dat ik dit zelf kon regelen en dat bleek ook zo..

Maar onder garantie mocht ik de accu laten vervangen, die was slecht bij de aankoop, dat werd dus een ritje Volvo dealer Harderwijk. Daar kwam dit ook ook naar boven en ze wouden het erg graag maken. Bij mij dus wel “ zeg meneer, er staat een recall open voor uw V70”.
Dus heb ik een afspraak gemaakt voor een weekje later en afgelopen maandag hebben ze de recall gedaan.
Heerlijk in die luxe stoelen gezeten en dure koffie gedronken, ik voelde me aardig wat :-) en een half uur later klaar.
Ik had direct de rubber strip besteld en die dag opgehaald voor de achterklep van de P3 modellen, er kan daar lekkage optreden, dus 2 vliegen in 1 klap.

Het vreemde is dat je “luxe/veilige” heup-gordelspanner eruit gaat en vervangen wordt door een vaste verbinding!
Maar volgens Volvo maakt dat niet uit en de spanner in de B-stijl blijft nog wel aanwezig. Voortschrijdend inzicht blijkbaar.
Ik ga er maar vanuit dat het zo is, nu is in elk geval die opmerking bij de RDW weg en levert dat in elk geval geen geneuzel op bij verkoop over paar jaar.

poging tot delen:
https://www.icloud.com/icloudd…delspanner
DJ
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 653
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 19.10.2021 - 14:41  ·  #51
Afgelopen zaterdag is de uitnodiging voor de terugroepactie toch ook eindelijk bij mij op de mat gevallen.
Eerdaags maar eens een afspraak inplannen bij de Volvo dealer.
EricXC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 11.09.2022 - 16:46  ·  #52
Sorry voor reactie op dit oude draadje, maar gaat hier om:
Ik heb recent een XC70 uit 2010 geïmporteerd. Die liep tot en met 2021 in Japan en had daar onderhoud. Dan is het toch logisch dat de recall daar al is uitgevoerd?
En is dat gemakkelijk te zien, of het gedaan is? Want ik krijg van de RDW het bericht dat er een recall-actie is.
Ik denk dat bij de keuring helemaal niet gecheckt is of die recall is uitgevoerd of niet. Het kostte immers "maar" € 859,-... dus daar kun je niet teveel voor verwachten he?
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 206
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 12.09.2022 - 17:08  ·  #53
Quote door EricXC70

Sorry voor reactie op dit oude draadje, maar gaat hier om:
Ik heb recent een XC70 uit 2010 geïmporteerd. Die liep tot en met 2021 in Japan en had daar onderhoud. Dan is het toch logisch dat de recall daar al is uitgevoerd?
En is dat gemakkelijk te zien, of het gedaan is? Want ik krijg van de RDW het bericht dat er een recall-actie is.
Ik denk dat bij de keuring helemaal niet gecheckt is of die recall is uitgevoerd of niet. Het kostte immers "maar" € 859,-... dus daar kun je niet teveel voor verwachten he?


Mijn V70 (2008) is in 2018 vanuit Japan naar Duitsland geëxporteerd, en vervolgens in 2021 vanuit Duitsland naar Nederland, toen ik hem kocht. Kort daarna kreeg ik van Volvo Nederland een brief, dat ik met mijn auto naar een officiële dealer kon gaan, i.v.m. een terugroepactie, welke ik (uiteraard) heb laten uitvoeren.

Het ging over een terugroepactie, vanwege de gordel voorin.
EricXC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 12.09.2022 - 19:36  ·  #54
Ja, dankje, het heeft ook niet met Japan te maken, maar meer met de datum. Bij jou was die misschien al Duitsland uit, toen de recall moest worden gedaan, of ze hadden het in Duitsland nog niet gedaan. Vandaar de vraag, of je makkelijk kunt zien of die recall gedaan is. Weet je dat?
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 12.09.2022 - 20:17  ·  #55
Quote door EricXC70

Sorry voor reactie op dit oude draadje, maar gaat hier om:
Ik heb recent een XC70 uit 2010 geïmporteerd. Die liep tot en met 2021 in Japan en had daar onderhoud. Dan is het toch logisch dat de recall daar al is uitgevoerd?
En is dat gemakkelijk te zien, of het gedaan is? Want ik krijg van de RDW het bericht dat er een recall-actie is.
Ik denk dat bij de keuring helemaal niet gecheckt is of die recall is uitgevoerd of niet. Het kostte immers "maar" € 859,-... dus daar kun je niet teveel voor verwachten he?


De kortste klap die je kan maken is een dealer bellen en vragen of ze je VIN in de Zweedse database willen checken op recalls. Een beetje dealer vraagt je om langs te komen bij de werkplaats om een monteur een blik te laten werpen.,
EricXC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 12.09.2022 - 20:24  ·  #56
Yep! Kan dat wel eens proberen. thx!
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 13.09.2022 - 09:09  ·  #57
Quote door EricXC70

Ja, dankje, het heeft ook niet met Japan te maken, maar meer met de datum. Bij jou was die misschien al Duitsland uit, toen de recall moest worden gedaan, of ze hadden het in Duitsland nog niet gedaan. Vandaar de vraag, of je makkelijk kunt zien of die recall gedaan is. Weet je dat?


In geval van die recall kan je sowieso makkelijk zien of die gedaan is, want ze halen het 'zwengelstuk' weg wat onderaan de bestuurdersgordel zit. Aldus Volvo is de kwaal: "Onder bepaalde omstandigheden kan de sterkte van de bevestigingskabel van de veiligheidsgordels aan de voorstellen na verloop van tijd afnemen."
Als je kijkt naar de bevestiging van de gordel aan de stoel, dan zit onderaan een rubber stuk (met kabel erin) wat de stoel in gaat. Als dit rubber beschadigd is kan dat ook duiden op schade aan de interne kabel. De kabel halen ze weg en maken de gordel direct vast aan de stoel, waardoor ook de gesp een stuk lager komt te hangen als de gordel los is. Daar heeft iemand hier op het forum wel een foto van geplaatst. Link naar dealerpagina
EricXC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 13.09.2022 - 13:36  ·  #58
Bedankt voor de tips! Heb net even contact gehad met dealer, die in het systeem zag dat het nog niet gebeurd was. Ik kon er voor langskomen.
Moet alleen wel aan de rechter ipv linkerstoel, maar dat maakte dus niet uit.

Goed geregeld wel!
Marc-B
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schaijk
Leeftijd: 59
Berichten: 206
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo roept ruim 100.000 auto's terug in Nederland in grote terugroepactie

 · 
Posted: 13.09.2022 - 16:56  ·  #59
Je kunt op de RDW site ook zien of er nog een recall openstaat voor je auto.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0