Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 27.12.2021 - 21:13  ·  #16
Quote door Doeke Dobma

Quote door joriz

Een NN met een 2.0T blok is met 205 pk beslist geen trage auto. Ja blok maakt misschien meer toeren maar heeft wel 6 versnellingen in tegenstelling tot de N. (Behalve de latere R dat is geloof ik een 6 bak?).


We hebben het hier niet over de 2.0T, maar over de ongeblazen 2.0 met 145pk en 5-bak.


Excuses zag later op de links dat het een non turbo was. Die lijkt me idd een beetje te mager voor het formaat auto.
Zonder turbo kom je mijns inziens sowieso te kort of het nou een N of een NN is. Ook al ben je geen coureur (ben ik ook niet) maar het is toch wel erg prettig wat extra power met bijv. een inhaal actie. Dat vond ik een tekortkoming op mn 170pk N. Dat was dan wel een automaat (+1). Volgens mij is de beste combo een NN 2.5T Aut. (Of natuurlijk een 6 cilinder turbo, of doe eens gek een V8!)

Verder is van de 2 auto’s de N zeker weten het rijkst uitgerust en de NN erg basic zoals Doeke al zegt. Zou ook niet voor deze NN gaan. Maar ook daarvan zijn fraaiere exemplaren. N is mooi maar te fors geprijsd
FrankVolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 27.12.2021 - 21:35  ·  #17
Bedankt voor de reacties, hier kan ik wat mee. Het was mij ook inderdaad heel duidelijk dat de V70N 2.4 (2007) veel completer is uitgerust dan de V70NN 2.0 (2009). De reden dat ik V70NN overwoog is eigenlijk puur omdat het een nieuwe model betreft.

Er wel wat V70NN's te vinden voor max ~10.000 Euro met minder dan 200k km, maar die hebben meestal een 2.0 motor. Of ik moet het zoekbereik uitbreiden naar meer dan 200k km, maar daar vind ik gevoelsmatig niet zo fijn.

Die V70N 2.4 (2007) is inderdaad best aan de prijs, maar met inruil en nog wat korting kan ik hem denk ik wel kopen voor 9000 Euro.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 27.12.2021 - 21:37  ·  #18
Zoals hierboven al gemeld is die N ruimschoots in het voordeel van de NN. Die NN is beslist niet luxer, alleen een nieuwer model. Die NN is in mijn ogen ogen erg basic uitgevoerd, inderdaad een import auto want de Nederlandse versies van de NN zijn nagenoeg alleen met volledig leer geleverd. Dit is echt een prijspakker uitvoering die ik links zou laten liggen.
Mijn ervaring is dat de Nederlandse versies veel luxer werden uitgevoerd dan bijvoorbeeld de vergelijkbare Duitse modellen. Wat hier standaard op een R-design of Summum zit is in Duitsland alleen als optie geleverd.
De N uitvoeringen zijn ivm met de leeftijd van 15 jaar (voor ondernemers) in verhouding erg fors geprijsd.
Kingrider
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 59
Berichten: 156
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 27.12.2021 - 22:04  ·  #19
Let op: voor de NN staat waarschijnlijk ook nog een terugroepactie open volgens RDW.
De 5-pitter ziet er op de foto's wel een stuk beter uit. Zelfs de xenonlampen zijn niet dof.
Nog ff wat van de prijs proberen af te grieplen en dan wist ik het wel.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1528
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 27.12.2021 - 22:31  ·  #20
Quote door joriz

Volgens mij is de bovenste auto, de N, hier onlangs op het forum uitgebreid besproken. Was in ieder geval iemand die hierin ook geinteresseerd was.



Klopt, daar ben ik met Adriaan in gaan rijden.

De wagen heeft nog wel een stevige waslijst aan zaken die gedaan moeten worden.
Standkachel doet het niet, koplampen zijn van dien aard dat ze eigenlijk vervangen moeten worden.
Blok lekt olie aan D-riem zijde. Niet duidelijk wat precies oorzaak is.

Asrubber aan bestuurderskant geeft scheurtje en moet vervangen worden .

Interieur is erg erg mooi maar stoelverwarming is niet helemaal in orde…
En nog eea…
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1528
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 27.12.2021 - 22:38  ·  #21
Quote door Kingrider

Let op: voor de NN staat waarschijnlijk ook nog een terugroepactie open volgens RDW.
De 5-pitter ziet er op de foto's wel een stuk beter uit. Zelfs de xenonlampen zijn niet dof.
Nog ff wat van de prijs proberen af te grieplen en dan wist ik het wel.


Die koplampen zitten vol met erg diepe krassen, de wielen hebben eigenlijk geen stoeprand vrij stukje, aan de bijrijderskant achter is duidelijk iets overgespoten, kleurverschil.
In het achterlicht van de bijrijder zit een gat en de andere heeft barsten.
FrankVolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 27.12.2021 - 22:39  ·  #22
Quote door MTE

Quote door joriz

Volgens mij is de bovenste auto, de N, hier onlangs op het forum uitgebreid besproken. Was in ieder geval iemand die hierin ook geinteresseerd was.



Klopt, daar ben ik met Adriaan in gaan rijden.

De wagen heeft nog wel een stevige waslijst aan zaken die gedaan moeten worden.
Standkachel doet het niet, koplampen zijn van dien aard dat ze eigenlijk vervangen moeten worden.
Blok lekt olie aan D-riem zijde. Niet duidelijk wat precies oorzaak is.

Asrubber aan bestuurderskant geeft scheurtje en moet vervangen worden .

Interieur is erg erg mooi maar stoelverwarming is niet helemaal in orde…
En nog eea…


Mmm, dat klinkt niet zo best. Morgen ga ik nog een keer proefrijden en dan gaat ie ook even op de brug bij een vriend, die heeft een garage. Hopelijk valt het mee, maar we gaan deze punten zeker ook even nakijken. Bedankt!
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 07:28  ·  #23
Quote door MTE

Quote door joriz

Volgens mij is de bovenste auto, de N, hier onlangs op het forum uitgebreid besproken. Was in ieder geval iemand die hierin ook geinteresseerd was.

De wagen heeft nog wel een stevige waslijst aan zaken die gedaan moeten worden.
Standkachel doet het niet, koplampen zijn van dien aard dat ze eigenlijk vervangen moeten worden.
Blok lekt olie aan D-riem zijde. Niet duidelijk wat precies oorzaak is.

Asrubber aan bestuurderskant geeft scheurtje en moet vervangen worden .

Interieur is erg erg mooi maar stoelverwarming is niet helemaal in orde…
En nog eea…


Dat is nogal een twist in het verhaal. Ik vind dat altijd zo jammer, dat een garage iets voor een dikke prijs neer zet, de indruk wekt dat ie supermooi is, maar dan blijkt er vanalles mis mee te zijn.
Aan de andere kant, in mijn klantenkring zitten veel zakelijke rijders. Een deel van hen kickt op de lage km-stand, de rest kan ze echt niets schelen. Ik zie soms auto's voorbijkomen waarvan ik denk 'wat een hok', maar de koper is er dan vooral blij mee vanwege de lage km-stand, en de rest? Ach...

Maar dit geeft mogelijk wel onderhandelingsruimte, want ik begrijp dat deze auto er al een tijdje staat. Zo'n populair model auto met zo'n lage km-stand die al een tijd te koop staat, dat klopt niet. Dan zal er dus inderdaad nog wel een addertje onder het gras zitten. Wellicht dat de verkoper er inmiddels ook wel vanaf wil, dus als er potentie in zit dan kun je wellicht een mooie deal maken. Ik moet wel zeggen, als ik bovenstaande lees is 9000 euro geen mooie deal...
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 08:30  ·  #24
Quote door Doeke Dobma

Quote door MTE

Quote door joriz

Volgens mij is de bovenste auto, de N, hier onlangs op het forum uitgebreid besproken. Was in ieder geval iemand die hierin ook geinteresseerd was.

De wagen heeft nog wel een stevige waslijst aan zaken die gedaan moeten worden.
Standkachel doet het niet, koplampen zijn van dien aard dat ze eigenlijk vervangen moeten worden.
Blok lekt olie aan D-riem zijde. Niet duidelijk wat precies oorzaak is.

Asrubber aan bestuurderskant geeft scheurtje en moet vervangen worden .

Interieur is erg erg mooi maar stoelverwarming is niet helemaal in orde…
En nog eea…


Dat is nogal een twist in het verhaal. Ik vind dat altijd zo jammer, dat een garage iets voor een dikke prijs neer zet, de indruk wekt dat ie supermooi is, maar dan blijkt er vanalles mis mee te zijn.
Aan de andere kant, in mijn klantenkring zitten veel zakelijke rijders. Een deel van hen kickt op de lage km-stand, de rest kan ze echt niets schelen. Ik zie soms auto's voorbijkomen waarvan ik denk 'wat een hok', maar de koper is er dan vooral blij mee vanwege de lage km-stand, en de rest? Ach...

Maar dit geeft mogelijk wel onderhandelingsruimte, want ik begrijp dat deze auto er al een tijdje staat. Zo'n populair model auto met zo'n lage km-stand die al een tijd te koop staat, dat klopt niet. Dan zal er dus inderdaad nog wel een addertje onder het gras zitten. Wellicht dat de verkoper er inmiddels ook wel vanaf wil, dus als er potentie in zit dan kun je wellicht een mooie deal maken. Ik moet wel zeggen, als ik bovenstaande lees is 9000 euro geen mooie deal...


Eens Doeke, gewoon heel heel erg stevig aan de prijs
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 08:35  ·  #25
Die dozenschuivers ruilen zo'n ding in, kijken nergens naar, zolang het allemaal maar start en rijdt. Prijslabeltje erop en er komt altijd wel iemand die 'm zonder te zeuren koopt.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 08:53  ·  #26
Het helpt ook niet dat de prijzen van occasions met benzine of LPG motor enorm zijn gestegen de laatste tijd.
Goede proefrit maken, je vriend van de garage een schatting laten geven van de te verwachten reparatie en daar mee de onderhandeling in gaan. Met waslijst vol, moet je als doel hebben er nog een 2 ~ 2,5 K van af te grieplen. Je zit vlak voor het einde van het jaar en deze willen ze graag nog kwijt in het boekjaar 2021.....

En niet schamen als je niet tot een deal kunt komen om gewoon weg te lopen. Als je geluk hebt wordt je achterhaald ;-)
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1528
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 09:56  ·  #27
Ik heb bij de verkoper van de 2.4 geprobeerd de prijs omlaag te krijgen. Oorspronkelijk vroeg hij 10k. Hij is nu daar net onder gaan zitten.

Gewezen op de manco’s, het feit dat de koplampen problemen hadden en bijv dat de banden praktisch op de nokken zaten.

Zijn reactie was dat op of tegen de grens ook wettig en dus ok was. Dat je met de koplampen weinig zou zien … wettig zijn ze ok dus…
Heb toen een bod gedaan obv de komende kosten van Max 8 en dat vond hij … geen goed bod.

Heb er inmiddels meerdere gezien en dit is wel de standaard inmiddels . Het kan ze niet schelen.
Overigens, die APK doet een maatje van hem. De genoemde zaken , dat weet hij echt wel.

Echt erg jammer want als je idd op dat leer gaat zitten ben je al bijna verkocht …
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 10:20  ·  #28
Het is inderdaad een mooie wagen om te zien, en Reed ook gewoon prima.

Maar voor dat geld verwacht je van zo'n "eenvoudig gemotoriseerde" wel echt perfectie.

Deze wagen had behalve de genoemde punten ook gewoon 0,0 preventief onderhoud gehad. Hoewel de KM stand leuk is en het interieur daar zeker naar oogt, een plaatje, kan je bij deze wagen dezelfde onderhoudskosten verwachten als bij een wagen met 3x deze km stand.
(en, indien van een liefhebber met degelijk en preventief onderhoud, kan je er beter 1 kopen met 400.000km voor 1/3 van de prijs dan deze en denken dat je met die km-stand geen kosten meer zult hebben).

Quote door MTE

Ik heb bij de verkoper van de 2.4 geprobeerd de prijs omlaag te krijgen. Oorspronkelijk vroeg hij 10k. Hij is nu daar net onder gaan zitten.

Gewezen op de manco’s, het feit dat de koplampen problemen hadden en bijv dat de banden praktisch op de nokken zaten.

Zijn reactie was dat op of tegen de grens ook wettig en dus ok was. Dat je met de koplampen weinig zou zien … wettig zijn ze ok dus…
Heb toen een bod gedaan obv de komende kosten van Max 8 en dat vond hij … geen goed bod.

Heb er inmiddels meerdere gezien en dit is wel de standaard inmiddels . Het kan ze niet schelen.
Overigens, die APK doet een maatje van hem. De genoemde zaken , dat weet hij echt wel.

Echt erg jammer want als je idd op dat leer gaat zitten ben je al bijna verkocht …
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 11:25  ·  #29
Ik zou mij persoonlijk ook niet blind staren op de km-stand. Zoals gezegd, je kan er beter eentje lopen die het dubbele gelopen heeft en waar b.v. het onderstel al van vervangen is en b.v. de carterventilatie, dat soort zaken.
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 11:26  ·  #30
En heb je al eens naar een 2.0T gekeken? Zowel in een N als een NN lijken mij dat mooie motoren als alternatief te hebben voor een 2.4 / 2.0 vs 2.5T.
In een NN zou ik dan wel voor een handgeschakelde versie gaan...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0