Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 
 
 
 
 
FrankVolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 13:18  ·  #31
Hij staat nu op de brug en ze kijken hem na, de v70N 2007. De banden zijn nog heel goed (hebben ze er toch nieuwe onder gezet). De beschadigde velgen vind ik niet storend. Wel wat beginnende roest op de daklijst, maar is dat niet kunststof? De standkachel deed het niet, maar stoelverwarming lijkt in orde, links en rechts werkt (ook rug).
Klaasw
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 1000
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 14:15  ·  #32
Dit is een mooie nette wagen naar mijn idee. En met de verkoper heb ik goede ervaring

https://link.marktplaats.nl/m1…nt=app_ios
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 14:27  ·  #33
Quote door Klaasw

Dit is een mooie nette wagen naar mijn idee. En met de verkoper heb ik goede ervaring

https://link.marktplaats.nl/m1…nt=app_ios

Voor bijna 10.000 euro mogen er wel wat meer opties op zitten, dit ding is bijna kaal...
Ibanez
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogstraten (B) - net iets onder Breda
Berichten: 44
Geregistreerd: 11 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 14:32  ·  #34
Quote door MTE

Ik heb bij de verkoper van de 2.4 geprobeerd de prijs omlaag te krijgen. Oorspronkelijk vroeg hij 10k. Hij is nu daar net onder gaan zitten.

Gewezen op de manco’s, het feit dat de koplampen problemen hadden en bijv dat de banden praktisch op de nokken zaten.

Zijn reactie was dat op of tegen de grens ook wettig en dus ok was. Dat je met de koplampen weinig zou zien … wettig zijn ze ok dus…
Heb toen een bod gedaan obv de komende kosten van Max 8 en dat vond hij … geen goed bod.

Heb er inmiddels meerdere gezien en dit is wel de standaard inmiddels . Het kan ze niet schelen.
Overigens, die APK doet een maatje van hem. De genoemde zaken , dat weet hij echt wel.

Echt erg jammer want als je idd op dat leer gaat zitten ben je al bijna verkocht …


Mijn persoonlijke mening: als ik dit soort reacties krijg, haak ik af. Wettig gezien.....dus ok, vind ik echt niet ok. Ik vind het nog een aardige lijst met mankementen. Dan is deze wagen in mijn optiek gewoon echt (veel) te duur. Ik ken het gevoel dat je zo'n wagen graag zou willen hebben. Mijn advies: zoek toch nog even door. Je zult er uiteindelijk geen spijt van krijgen.
Volvofiel2
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 124
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 14:53  ·  #35
Even out of the box: waarom geen mooie S80? Daarvan staan er ook een aantal voor ongeveer je budget te koop.
Bijvoorbeeld zoiets (met rustgevende zescilinder):
https://www.autowereld.nl/volv…1589105965
FrankVolvo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 15:08  ·  #36
Ok, we zijn net terug en toch met een gemengd/licht positief gevoel. We hebben de auto bij onze Ford garage met Volvo monteurs op de brug gehad. Hij is technisch nagekeken en de volgende punten gevonden:
- Airco condenser is lek
- Airco leiding erg roestig bij de pomp
- Ophanging RV lijkt een heel klein beetje krom zo blijkt uit de wielvlucht van het uitlijn rapport
- Remschijven zijn op het randje en moeten volgend jaar vervangen worden
- Uitlaat einddemper is matig
- Brandstoffilter is nog nooit vervangen, zit nog onder de oude tectyl
- Auto "zwalkt" een heel lichtjes bij accelereren en remmen, kan ook met wielvlucht te maken te hebben

Verdere opmerkingen: de riem is na 10 jaar vervangen bij 147000 km en de lucht filter ziet er goed uit.

De banden hebben 3mm tot 4.5mm profiel, dus nog gewoon goed.

Mijn punt is wel een beetje nu, hoe perfect kan een auto van 13/14 jaar zijn? Van binnen is de auto echt super strak. De stoelverwarming deed het bij mij eigenlijk gewoon goed. De as rubbers zagen er ook goed uit. Inderdaad bij de bijrijder koplamp zitten er krassen op het glas, maar is zeker nog helder genoeg. Voor mij is dit puur cosmetisch, net als de krassen op de velgen, er is 13/14 jaar mee gereden. De stand kachel sloeg wel aan, maar we hebben helaas niet kunnen checken of het daadwerkelijk warm wordt. Op de daklijsten zitten wel twee kleine (1cm) beginnende roest plekjes (van die bubbels in de lak), maar dat is iets dat niet gelijk aandacht nodig heeft.

Ik weet het niet meer. Kun je verwachten dat een tweedehands auto van 13/14 jaar nog punt gaaf is? Met veel auto's is er ook wel eens een keer een paaltje geraakt en is iets overgespoten. Daar kom je veelal toch ook niet achter. In dit geval zijn van alle reparaties factureren aanwezig, het enige is dus eigenlijk dat de verkoper de schijn tegen heeft omdat het een handelaar is. Als deze auto bij een Volvo dealer had gestaan was het denk ik toch een ander verhaal.

De duurste en urgentste puntjes hierboven zijn de airco condensor en het vervangen van de remschijven. We hebben een bodem prijs neergelegd en dat werd uiteraard niet geaccepteerd, maar dat moet ik via de mail nog even beter onderbouwen, wie weet.

Dat model hierboven (V70 uit 2006 bij Kooistra) heeft geen volledig leren bekleding en dat is voor ons wel een must....in verband met kinderen en sporten (mountainbiken en windsurfen).
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 15:21  ·  #37
Quote door FrankVolvo

Ik weet het niet meer. Kun je verwachten dat een tweedehands auto van 13/14 jaar nog punt gaaf is? Met veel auto's is er ook wel eens een keer een paaltje geraakt en is iets overgespoten. Daar kom je veelal toch ook niet achter. In dit geval zijn van alle reparaties factureren aanwezig, het enige is dus eigenlijk dat de verkoper de schijn tegen heeft omdat het een handelaar is. Als deze auto bij een Volvo dealer had gestaan was het denk ik toch een ander verhaal.


Nee, dat denk ik niet. Maar persoonlijk vind ik de vraagprijs behoorlijk hoog voor de mankementen.
In zeer goede staat zou ik, denk ik, er max 9k voor over hebben. En eigenlijk moet daar nog de kosten van meest belangrijke punten nog af.
Dat zou in mijn ogen de prijs van de auto moeten zijn.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 15:31  ·  #38
Ik heb mijn V70 D5 (diesel) met aantoonbaar meer onderhoud gekocht voor een kwart van de vraagprijs van deze V70.
Het enige wat moet gebeuren is een nieuwe stabilisatiestang voor het mooie. Verstuivers, koplamp, remmen etc waren allemaal preventief vervangen. Maar ja er staan een hoop kilometers op, aan het interieur zie je het er niet aan af, en aan het rijden van de auto zelf merk je daar niks aan.
Met dat prijsverschil in het achterhoofd kan je nog jarenlang dieselen.....
Verschil MRB tussen benzine - diesel en het verschil aanschaf prijs. Ben je zo een jaar of wat verder en kun je dan kijken naar een opvolger of wat voor wilde plannen ze verder in het Haagse gaan verzinnen....
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 15:31  ·  #39
Quote door FrankVolvo

Dat model hierboven (V70 uit 2006 bij Kooistra) heeft geen volledig leren bekleding en dat is voor ons wel een must....in verband met kinderen en sporten (mountainbiken en windsurfen).


Verstandig! Had eens een half leren bekleding (ook nog eens beige) prima stoelen maar man wat een ellende. Een druppel regenwater veroorzaakte al een lelijke vlek. E'n keer laten reinigen toen was het weer heel mooi. Maar na een week zat er al weer een vlek in en toen de boel vervangen door een compleet leder interieur.
Leuk een windsurfer en mountenbiker op het forum, dat zijn ook de 2 hobby's die ik beoefen. Kom as we speak net het water af ;-) Jarenlang surfspulletjes in de V70 vervoerd. Voorstoel plat en alles schoof je zo naar binnen. Met mtb de brede helft vd achterbank plat en dan hoef ik alleen voorwiel eruit te halen en hoppa dicht die klep.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70 (gen2 of gen3), 2.0 of 2.4?

 · 
Posted: 28.12.2021 - 15:32  ·  #40
Lekker laten staan. Voor dit bedrag en zelfs minder heb je veel betere Volvo's!

Dit is echt een exorbitante prijs voor alles wat je meteen op mag knappen. En wie weet komt er na de aankoop weer van alles uit de kast.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0