Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 
 
 
 
 
foemie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 17.08.2022 - 07:05  ·  #1
Hoi forumleden,
Al bijna 9 jaar een v70 uit 2006 2.4 170pk handgeschakeld. De auto rijdt prima en ben er nog tevreden mee.
Toch aan het kijken naar een nieuwere V70 vanaf bouwjaar 2012. Ben een rustige rijden en hard rijden hoeft voor mij niet, wel comfortabel.
Ik zie bij een bedrijf in Roden 1 staan met kenteken.60TBL1.
Tips, ik hoor het graag.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2057
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 17.08.2022 - 09:16  ·  #2
Rij nu een klein jaartje in een V70 NN (2.0T handbak) en kan niet anders zeggen dat het erg goed bevalt.
Daarvoor, en nog steeds, een V70N en is toch wel wat anders. Qua ruimte is het vergelijkbaar (zelfde gewichtsklasse ook met mrb) alleen lijkt de NN groter. Vind m mooier, maar over smaak valt niet te twisten, en lekkerder rijden dan de N. De wegligging is strakker en motor soepel. Verbruik valt wel wat tegen, de 5 cilinder is zuiniger dan de 4 van de NN. Al met al geen slechte keuze. Een nieuwe Volvo is natuurlijk sowieso een goede keuze, wat voor model dan ook ;-)

Overigens staat de NN momenteel even voor onderhoud bij de garage en rij nu weer wat vaker in de N, en dat blijft ook gewoon een lekkere auto! Is wat rauwer allemaal en daar zit een heerlijk geluid in !
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4101
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 17.08.2022 - 09:43  ·  #3
Ik heb ook een V70NN nu en had een V70n vroeger, beide dezelfde motor (2.4D 163pk) dus ik kan aardig vergelijken. De vorige een handbak, nu een automaat. Tja, de V70NN is gewoon een heel andere auto, beide hebben hun plussen en minnen. Bij de V70N vond ik de stoelen geweldig en de audio was nog iets beter dan in de V70NN (beide high performance). De V70NN stoelen zijn ook prima maar kunnen toch niet tippen aan de Sovereign Hide fauteuils uit de V70n. Bij de V70NN zit je meer op de stoelen dan erin (iig in mijn type stoel) en als je veel bochten doet is dat toch niet zo heel prettig, je hebt minder zijdelingse steun. Zal in NL niet zo'n issue zijn maar hier in de bergen merk je het wel.
De V70n was zeker 1 liter op 100km zuiniger dan de V70NN (dezelfde motor, beide euro4), dit zal komen door de automaat en de hogere carrosserie, maar ik vind het toch wel teleurstellend.
De looks van de V70NN vind ik mooier / moderner (zowel interieur als exterieur), maar ik kijk toch met nostalgie naar een V70n als ik er sporadisch eens een zie (ze zijn zeldzaam in Spanje, maar de V70NN ook). Ik vond de dashboardbediening in de V70n fijner, de knoppen zijn groot alsof ze gemaakt zijn om met handschoenen bediend te worden. Bij de V70nn heb je veel geintegreerd in de centrale kolom, en hebben sommige knoppen dubbele functies (bijv. moet je een knopje indrukken om van telefoonbediening naar cd of radio te wisselen, dat vergeet je dan wel eens waardoor je in je telefoonmenu terechtkomt terwijl je een ander radiostation wilt kiezen, en dat vind ik irritant - stom misschien maar het gebeurt me regelmatig).
De ruimte op de achterbank is beter bij de V70NN.
De wegligging van de V70NN is beter.

Dat zijn wel zo'n beetje de hoofdpunten die zo in mij opkomen :-)
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 386
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 17.08.2022 - 10:04  ·  #4
Ik zou persoonlijk wel voor een 5 of 6 cilinder gaan. Maar dat is meer gevoel dan dat ik dat kan beredeneren. Ik rijd nu ook een 5 cilinder, weliswaar een V70N, en ben er erg content mee. Familielid heeft en V70NN 2.5T aangeschaft en die is er ook erg content mee.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 17.08.2022 - 10:24  ·  #5
Dat altijd maar een 5 of 6 cilinder kopen is toch wel achterhaald. De Ford blokken zijn over 't algemeen prima!

De Volvo eigen blokken kennen hun probleempjes wel.. Read units, (hoog) olieverbruik..
foemie
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

dank voor reeds ontvangen reacties

 · 
Posted: 17.08.2022 - 12:02  ·  #6
hoi, allen,
Dank voor de reeds ontvangen reacties. En op het forum informatie kunnen nalezen van een V70 vanaf 2012. Heb vooralsnog geen echte haast en kijk de komende weken wat er allemaal zo te koop wordt aangeboden.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 17.08.2022 - 14:53  ·  #7
Quote door sw2983

Dat altijd maar een 5 of 6 cilinder kopen is toch wel achterhaald. De Ford blokken zijn over 't algemeen prima!

De Volvo eigen blokken kennen hun probleempjes wel.. Read units, (hoog) olieverbruik..


Dat vind jij.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 17.08.2022 - 15:07  ·  #8
Wat wil je zeggen? Dat jij het tegenovergestelde vindt?
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 17.08.2022 - 15:43  ·  #9
Quote door ries123

Ik zou persoonlijk wel voor een 5 of 6 cilinder gaan. Maar dat is meer gevoel dan dat ik dat kan beredeneren. Ik rijd nu ook een 5 cilinder, weliswaar een V70N, en ben er erg content mee. Familielid heeft en V70NN 2.5T aangeschaft en die is er ook erg content mee.

Dat is voor de "zoeker" een probleem. Ik heb een van de laatst geleverde 5 cilinders in Nederland. Juni 2010 maar wel mj 2011.
Hij zoekt modeljaar 2012 dat wordt dus een 4 cilindertje.......
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 17.08.2022 - 15:44  ·  #10
Quote door martijn-a

Quote door sw2983

Dat altijd maar een 5 of 6 cilinder kopen is toch wel achterhaald. De Ford blokken zijn over 't algemeen prima!

De Volvo eigen blokken kennen hun probleempjes wel.. Read units, (hoog) olieverbruik..


Dat vind jij.

+1
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 19.08.2022 - 20:39  ·  #11
Ik wilde om mijn eigen redenen geen Ford blok met PowerShift automaat hebben. Terwijl wij wel in de race waren voor een nieuwer type.
Daarom zijn wij helemaal van Volvo af, en tot nu toe tot volle tevredenheid.
Ik had/heb gewoon helemaal niks met die Frot dingen. Een Volvo moet gewoon een Volvo zijn en niet de helft van Frot. Dan koop ik wel zo’n ding.
sw2983
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 20.08.2022 - 05:47  ·  #12
Wat een loze kreten weer zeg "Dat vind jij.", "+1", Martijn en yes996.

Totaal geen inhoudelijke reacties. Puur diehard 5/6 cilinder fan en een 4 pitter die het prima doet, maar dan niet uit de Volvo stal komt, is waardeloos? De TS zou er wellicht wat aan hebben, als er dan uitgelegd wordt waarom het dan (schijnbaar) zeperds zijn, en hij met een grote boog om alles lager dan 2.5t heen moet lopen.

Daarnaast vergeten jullie waarschijnlijk dat er op zat motorische onderdelen gewoon "FoMoCo" zal staan van zo'n 2.5t/3.2/T6.. Allemaal mede mogelijk gemaakt door meneer Ford. 😉
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 20.08.2022 - 09:53  ·  #13
De degelijkheid van de 5 cylinders zal niemand betwisten lijkt me. Ford maakt goede 4 cylinders alleen de auto's met automaat en de Ford motor kregen een minder degelijke Powershift bak.
De TS zoekt een auto met een schakelbak, dan speelt dit geen rol.
Er zijn veel reacties met goede tips in dit draadje te vinden.
Jammer dat het nu de richting uitgaat van vergelijkingen tussen Ford motoren en Volvo motoren.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 20.08.2022 - 11:32  ·  #14
Dat houd je toch wel.
Elk blok heeft zijn eigen eigenaardigheden en dat zal ook wel zo blijven.
Ik heb er aardig wat gehad, 5 cylinders en ook 4 cylinders.
Olie verbruik was bij allen te verwaarlozen.
Ik moet er wel bij vermelden dat de onderhoudshistorie bij allen goed was.
De 2.0T, handbak was veruit het stilste blok van allemaal.
Wel is het zo dat je bij de direct ingespoten modellen meer op interne vervuiling moet letten.
Met een air-intake kun je dit vaak prima op te lossen, zeker als je de platinum van BG neemt.
Bizar hoe makkelijk dat je de compressie weer naar 100% kunt krijgen.
Wat dit doet met verbruik en vermogen hoef ik, denk ik, niet uit te leggen.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Volvo V70 vanaf 2012 benzine handgeschakeld

 · 
Posted: 20.08.2022 - 13:48  ·  #15
Quote door martijn-a

Quote door sw2983

Dat altijd maar een 5 of 6 cilinder kopen is toch wel achterhaald. De Ford blokken zijn over 't algemeen prima!

De Volvo eigen blokken kennen hun probleempjes wel.. Read units, (hoog) olieverbruik..


Dat vind jij.


Wat Ford blokken en bakken betreft, ik had een nieuwe Ford Mondeo gekocht en bij het starten s'ochtends liep het ding op 3 cilinders...resultaat nieuw blok er in. 1 week oude auto...De volgende nieuwe Mondeo vanaf het begin een jankende versnellingsbak.....zelfs de monteur schrok er van. De enige goede ervaring met Ford was de Kia die ik voor mijn vrouw had gekocht. Verder voor mij nooit weer een Ford.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0