Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 
 
 
 
 
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 21.09.2017 - 00:08  ·  #16
Quote

Laat me raden: even duur...








Helaas, fout antwoord......... :-D
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 21.09.2017 - 07:25  ·  #17
Wellicht kan ik een stukje onduidelijkheid van mijn kant hier kwijt.? Nu Bob dit wellicht ook volgt?
mbtt CFE FULL en CFE plus.

Tot nu snapte ik de CFE uitvoeringen; je had wat Light editions met vastgezette mogelijkheden, maar goedkoper dan de Full.
Deze CFE Full had je in paar aansluitingen dus werd de prijs wat hoger, zodat je die verschillend kan inbouwen.. Deze CFE full, kon zo'n beetje alles aan of uit zetten, zoals dat in de documentatie stond... https://www.volvotech.eu/s60/S…xtender%5D

Bovenstaande kost wat meer dan de Light editions, maar zoals gezegd ALLES wat in de beschrijving staat.... (tot de lancering van de plus blijkbaar?)

Want nu ziek bij de CFE plus een quick reference guide staan met daarin een vergelijking tussen CFE full en de plus voor diverse modeljaren (MY) dus tm MY04 en dan MY05 and up. In deze laatste categorie valt mijn karretje (S60).

Nu staat er plotseling bij MY05-up: heel veel ONmogelijkheden, in het rood staat er een N van No..

Ik zie een paar conclusies:
1. deze lijst is uitgebreider dan de normale documentatie, dus veel N dan daar staat
2. De Full is plotseling niet zo Full..
3. ik heb het gewoon niet goed begrepen, maar voel je vrij om het duidelijk te maken.

Even praktisch, ik had wel stiekem interesse in de CFE full van Steve, die olietemp boeit me niet zoveel, rij toch rustig warm, ik ga meer voor de "luxe shizzles" . Maar als ik nu zie wat de CVE Full niet kan tov van de plus wordt ik iets minder enthousiast. :'(

Wie o wie praat me bij?
DJ
Klein voorbeeld: in de manual: enable passenger window auto UP, dit verwacht ik dan aan te kunnen passen, maar vgls de quick ref guide staat hier een N bij MY05 and up.. wat is het nu?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 21.09.2017 - 08:11  ·  #18
Weetje, misschien doe je er verstandig aan een dagje Groningen stad te plannen.
Dan kan je m'n CFE Full uitproberen.

Ik denk overigens dat het anders is, ik denk niet dat de CFE Full nu ineens minder kan maar de CFE Plus kan gewoon veel meer.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 21.09.2017 - 08:27  ·  #19
Quote door flevodirk

Wellicht kan ik een stukje onduidelijkheid van mijn kant hier kwijt.? Nu Bob dit wellicht ook volgt?
mbtt CFE FULL en CFE plus.

Tot nu snapte ik de CFE uitvoeringen; je had wat Light editions met vastgezette mogelijkheden, maar goedkoper dan de Full.
Deze CFE Full had je in paar aansluitingen dus werd de prijs wat hoger, zodat je die verschillend kan inbouwen.. Deze CFE full, kon zo'n beetje alles aan of uit zetten, zoals dat in de documentatie stond... https://www.volvotech.eu/s60/S…xtender%5D

Bovenstaande kost wat meer dan de Light editions, maar zoals gezegd ALLES wat in de beschrijving staat.... (tot de lancering van de plus blijkbaar?)

Want nu ziek bij de CFE plus een quick reference guide staan met daarin een vergelijking tussen CFE full en de plus voor diverse modeljaren (MY) dus tm MY04 en dan MY05 and up. In deze laatste categorie valt mijn karretje (S60).

Nu staat er plotseling bij MY05-up: heel veel ONmogelijkheden, in het rood staat er een N van No..

Ik zie een paar conclusies:
1. deze lijst is uitgebreider dan de normale documentatie, dus veel N dan daar staat
2. De Full is plotseling niet zo Full..
3. ik heb het gewoon niet goed begrepen, maar voel je vrij om het duidelijk te maken.

Even praktisch, ik had wel stiekem interesse in de CFE full van Steve, die olietemp boeit me niet zoveel, rij toch rustig warm, ik ga meer voor de "luxe shizzles" . Maar als ik nu zie wat de CVE Full niet kan tov van de plus wordt ik iets minder enthousiast. :'(

Wie o wie praat me bij?
DJ
Klein voorbeeld: in de manual: enable passenger window auto UP, dit verwacht ik dan aan te kunnen passen, maar vgls de quick ref guide staat hier een N bij MY05 and up.. wat is het nu?


dat is toch bij de normale cfe? Bij de plus staat alles op groen, voor alle modellen (laatste kolom)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 21.09.2017 - 08:29  ·  #20
Quote door Steve

Weetje, misschien doe je er verstandig aan een dagje Groningen stad te plannen.
Dan kan je m'n CFE Full uitproberen.

Ik denk overigens dat het anders is, ik denk niet dat de CFE Full nu ineens minder kan maar de CFE Plus kan gewoon veel meer.


welke firmware versie heb jij er nu op steve? Ik dacht dat Bob zei dat er woensdag een nieuwe versie beschikbaar kwam, maar ik zie nog niets.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 21.09.2017 - 09:17  ·  #21
Quote

welke firmware versie heb jij er nu op steve? Ik dacht dat Bob zei dat er woensdag een nieuwe versie beschikbaar kwam, maar ik zie nog niets.


Ik heb nog niet gekeken naar de nieuwste firmware. De CFE Plus gaat vrijdag weer in de auto dus doe ik dat tegen die tijd. Het gaat zo snel dat ik het onnodig vind het te controleren als ik ´m toch niet gebruik.

Ik herken het uit mijn eigen omgeving dat als iemand iets toezegt het kan voorkomen dat dat niet gebeurd omdat het er niet van gekomen is.
Dan wacht ik meestal gewoon rustig af. Dus als er woensdag een nieuwe firmware zou komen dan maak ik mij daar in elk geval helemaal niet druk om dat dat niet gebeurd is want wellicht is er met het programmeren iets ontdekt wat meer tijd kost. En dan is een nieuwe release een beetje onzinnig.
volvotech.eu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Schiedam
Homepage: v-division.com
Berichten: 53
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 21.09.2017 - 20:11  ·  #22
Heren/Dames,

Nieuwe firmware staat online.

Er zijn de laatste dagen een aantal 'prive' versies gemaakt voor mensen om te testen met diverse fixes en toevoegingen.
Deze zijn samengevoegd in 1 nieuwe versie V1.099 van de CFE Plus.

Kan dus zijn dat je al een deel had (maar direct via ons verkregen ter test), dat zit nu verwerkt in een volledige fw release.

We gaan weer voort met de volgende zaken natuurlijk, gevraagd is een nieuwe multi-info-regel voor AWD loze auto's (geen haldex temp dus).

Releases zo veel mogelijk op woensdag of donderdag inderdaad, woensdag in beta, donderdag naar live.
(tenzij er dingen uit de Beta komen die live-gang niet verstandig maken).
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 21.09.2017 - 20:37  ·  #23
Klasse Bob,

Ik ben benieuwd.

Van 't weekend weer testen en ik laat je via de mail wel weer weten hoe 't in m'n R eraan toegaat.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 21.09.2017 - 21:30  ·  #24
Quote door ohz274

dat is toch bij de normale cfe? Bij de plus staat alles op groen, voor alle modellen (laatste kolom)

Nope:
Klein voorbeeld: in de manual: enable passenger window auto UP, dit verwacht ik dan aan te kunnen passen, maar vgls de quick ref guide staat hier een N bij MY05 and up.. wat is het nu?

Beetje verwarrend allemaal. .Ik snap heus dat de Plus alles kan, maar ik wil dus graag weten wat de normale CFE kan in mijn auto.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 21.09.2017 - 22:41  ·  #25
v1.099 geinstalleerd hier
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 22.09.2017 - 06:57  ·  #26
Is het een idee om het schermpje wat “D” aangeeft later de actuele versnelling aan te laten geven?

Oeps, in het verkeerde kolommetje gekeken.
My bad :)
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 36
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 22.09.2017 - 07:41  ·  #27
Volgens mij is dat al mogelijk, als ik de folder goed gelezen heb, Jack.
volvotech.eu
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Schiedam
Homepage: v-division.com
Berichten: 53
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 28.09.2017 - 22:03  ·  #28
Firmware versie 1.104 staat voor u klaar!

Belangrijkste;
1- Veel sneller storingen lezen (DTC Read) en wissen (DTC Clear).
(lezen : zo'n 8 seconden, wissen .... zo'n 4 seconden...)
2- Uitgebreidere ondersteuning voor diverse Diesel motoren tbv DIM Info
3- DIM Info multi-info toegevoegd voor de non-awd rijders
4- Diverse fixes
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 28.09.2017 - 22:28  ·  #29
Firmware bijgewerkt. Morgen de resultaten bekijken
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 28.09.2017 - 22:39  ·  #30
ben benieuwd....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0