Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

vuurenaa
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Homepage: restauratieatelier…
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

· 
Posted: 08.02.2026 - 12:09  ·  #556
Problemen met installeren in W11 ? Probeer het volgende klik op het vergrootglaasje of vierkantje, typ cmd boven aan command promt open als administrator, Typ in de cmd cd C:\Users\gebruikersnaam\Downloads zoek naar setup.exe die je gedownload heb typ dan setup.exe
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

· 
Posted: 17.04.2026 - 07:11  ·  #557
Ik ben ondertussen in de markt voor een CFe plus (wacht even tot St. Salaria, volgende week) en vroeg me af, voor de oudete wagens is een harnas nodig omdat de ODB2 aansluiting geen permanente plus heeft. Betekend dat dat die module helemaal niet werkt of alleen als de wagen niet op contact staat?

Naast voor de Blauwe engel (waar ik 'm voor wil hebben, past ie eigenlijk wel met het klepje dicht?) zou ik 'm ook graag voor Briquette gebruiken om dat dingen uit te lezen als de motor draait. (soort van odb2 reader op het interne display)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 17.04.2026 - 07:49  ·  #558
vanaf de facelift werken die extra functies wel dacht ik.
Pre facelift zou je wat moeten door solderen om dat voor elkaar te krijgen. Maar ook zonder werkt de CFE wel, ik weet niet welke extra's je dan mist.
T_I
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Subject:

· 
Posted: 18.04.2026 - 06:30  ·  #559
Het is puur voor het uitlezen als het contact aan staat, maar dat kan evt ook met de generieke EDB2 lezer. Het is in elk geval een optie, goed om te weten.
elevating
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 08.06.2026 - 20:15  ·  #560
De laatste tijd begint mijn CFE in de S80 wat dingetjes zo nu en dan te missen. De radio mute bijvoorbeeld ineens niet meer bij achteruit, spiegels klappen soms niet in of uit, en soms nog wat van dat soort vage dingen. Vanmiddag de auto weer mee vanaf werk, waar die 5 dagen stil gestaan heeft, en de CFE deed voor het gemak niet meer mee. Geen enkele functie was er nog, alsof dat ding niet bestond. Thuis een keer eruit en weer erin, opnieuw laten opstarten en alles werkt weer... Heel apart. Zou het iets met staat van de accu te maken kunnen hebben? Ik heb verder geen startproblemen ofzo. Iemand die dit herkent?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.06.2026 - 20:53  ·  #561
Als je zegt dat hij na 5 dagen niets meer deed, en na opnieuw inprikken met lopende motor wel weer, ja dan denk ik ook vrij snel richting de accu.
Heb ik hier nog niet meegemaakt dat de CFE bepaalde functies (tijdelijk) kwijt is.
elevating
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 09.06.2026 - 05:21  ·  #562
Vanmorgen gaf de CFE een welkomst tekst, spiegels deden kantelen bij achteruit. Extra slag na het ruitensproeien deed hij ook. Maar geen comfort knippers, en geen tekst met info in het linker display. Bijzonder. Nog gekker was dat halverwege de rit alle extra functies het wel weer deden... Oh ja, woon werk is voor mij 70 km overigens. Dus laden doet die wel. Kan zijn dat de accu zn beste tijd heeft gehad, geen idee of de CFE er een beveiliging tegen heeft.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.06.2026 - 08:02  ·  #563
Die beveiliging zou er best in kunnen zitten, verbaasd me niets.
Maar dan is het toch alles of niets?
elevating
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 09.06.2026 - 08:44  ·  #564
Dat lijkt mij dus ook...
elevating
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 10.06.2026 - 19:27  ·  #565
Nou, vanmorgen weer geen welkomsttekst en geen spiegels die uitklappen... Even wachten en Ja hoor, de CFE is weer aan het "inleren" (grootlicht indicator). Is die klaar, weer pas na een tijdje comfort knippers. Toen nog storing lampje dimlicht, maar beide xenons branden gewoon (terwijl ze eigenlijk uit moeten zijn want de CFE is ingesteld op dagrijverlichting met mistlampen en dimlicht uit). En dan heb ik ook nog steeds halverwege de rit anti skid melding... Welke elke keer weer weg is bij opnieuw starten en dan pas na 30-40 km weer eens opduikt...

Laadspanning tijdens rijden volgens de CFE 14,3 volt. Eigenlijk op contact niet op gelet, ben wel benieuwd wat hij dan zegt.
PvL
Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

· 
Posted: 11.06.2026 - 14:40  ·  #566
Ik vond van de week tijdens het opruimen van mijn bergzolder deze kabel. Volgens mij is deze voor de CFE.
Mocht er iemand interesse hebben, stuur maar een PM.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
elevating
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 11.06.2026 - 15:44  ·  #567
Ik ga toch de accu vervangen van de S80. Heb diverse spookstoringen en een CFE die een eigen leven heeft. Volgens de CFE heeft de accu met motor uit 11,8 volt en dipt met starten naar de 11,3 volt. Ik vind het wat aan de krappe kant ook al start de auto er altijd prima op.
elevating
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 16.06.2026 - 20:57  ·  #568
Van de week even gekeken bij de accu (nou ja even, spullen uit de kofferbak en beugel en kap over de accu verwijderen) kwam ik tot de conclusie dat de klem op de minpool los zat, toen wist ik al genoeg... Daar krijg je dus hele rare storingen van... Inclusief een hoop gezeik met de CFE en anti skid storing. Beide problemen zijn nu weg, alleen nu nog een LED in de sidemarker vervangen en een xenon pit. Beide zijn stuk, ik gok ook door de spanningsverschillen.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.06.2026 - 22:45  ·  #569
Toch weer die accu he. Maar mooi dat dat het was en niet iets dieper in de auto ;)
Selected quotes for multi-quoting:   0