Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 
 
 
 
 
Knoem
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 40
Berichten: 115
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 27.02.2024 - 19:36  ·  #541
Oke, dus het zou kunnen dat er als ik ga rijden er dan een berekende waarde wordt weergegeven.
Nou ik ga het meemaken.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 27.02.2024 - 21:24  ·  #542
Wat Jeroen zegt, mijn v70 p2 2007 heeft blijkbaar ook geen olie temp sensor en geeft wel een waarde .

Er is wel ergens een topic waarin men wat brainstorm werk had over eventueel een temp sensor in te bouwen.
Vermoedelijk/schijnbaar kan de sensor hiervoor van de R niet zomaar in een non R worden ingebouwd .


Overigens is er ook een olie peil optie in de cfe. De sensor daarvoor geeft echt een wat vreemde waarde . In vida geeft dat ding maximaal 40%. Volgens de dealer kan dat ding van een P2 variant niet gereset of gecalibreerd worden 🤔
Knoem
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 40
Berichten: 115
Geregistreerd: 01 / 2023
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 28.02.2024 - 16:55  ·  #543
Vandaag een stukje gereden maar er wordt geen olie temperatuur gegenereerd. Dan moet ik het naar met de rest van de info doen 😀
Martinus83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 40
Berichten: 169
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 07.03.2024 - 09:13  ·  #544
Quote door SwedeSolutions

Even een kleine update omtrent de CFE.
Helaas is de ontwikkeling compleet gestopt
We moeten dan ook mededelen dat de CFE niet meer gemaakt gaat worden.
Dit project is dan ook klaar.

Wij, als SwedeSolutions, houden de software om te updaten en te configureren zo lang mogelijk online. Tot dat deze ook niet meer werkt, hierna houdt het helaas op. Wij hebben geen toegang tot de broncode en kunnen deze helaas ook niet aanpassen.

Dit is niet het einde waar wij op gehoopt hadden.

/Mods edit;
Persoonlijke, niet ter zake doende verwijzingen verwijderd.


Wat bedoel je met "Tot dat deze ook niet meer werkt, hierna houdt het helaas op."?

CFE met ditto software blijft gewoon werken neem ik aan?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3169
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 07.03.2024 - 10:36  ·  #545
Lijkt mij ook maar het zoeken naar nieuwe firmware gaat online.
Als je alleen de instellingen en niet de firmware aanpast moet dat ook offline kunnen.
Borre
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noordwijkerhout
Leeftijd: 54
Berichten: 53
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 20.03.2024 - 08:51  ·  #546
Help?

Ik heb al enige jaren een CFE Ultra in mijn XC70 die buiten een paar bugs prima werkte en ook tussentijds aan te passen was via de CFE Updater. Vanwege de aanschaf van een 2e Volvo, een type 1 V70R (2004) heb ik 2e hands een CFE Plus WIFI gekocht. Omdat deze alleen met een harnas in een type 1 past, wilde ik de Ultra in de R installeren. Alleen nu krijg ik via de CFE Updater zonder problemen keer op keer verbinding met de CFE Plus maar niet met de Ultra?!

Uiteraard heb ik online gezocht naar tips, heb ik meerdere USB kabels, systemen en USB poorten geprobeerd, alles opnieuw geïnstalleerd, drivers geforceerd bij de betreffende com poort maar niks heeft resultaat.

In tegenstelling tot de Plus wordt de Ultra bij mij weergegeven als USB-SERIAL CH340. Wanneer ik de updater opstart zie ik wel 1 van de ledjes knipperen op de Ultra maar de Updater meldt CFE not found. Als ik de drivers wil aanpassen naar Silicon Labs Cp210X USB to UART Bridge krijg een foutmelding en start het apparaat niet. En dus heb ik geen idee meer wat ik nog meer kan proberen en hoop ik dat een van jullie nog de gouden tip heeft? Alvast bedankt voor het meedenken.
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 316
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 20.03.2024 - 09:34  ·  #547
De ultra heeft dacht ik een usb c aansluiting. Via de stekker aan de usb kabel werkt niet.
Borre
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noordwijkerhout
Leeftijd: 54
Berichten: 53
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 20.03.2024 - 10:16  ·  #548
Nee, er zit een micro usb aansluiting op de CFE Ultra zelf en deze heeft jaren goed gewerkt icm een USB kabel. Overigens bij het terugplaatsen van de Ultra in de XC70 werkt deze gelukkig nog wel op eerdere instellingen. Het gaat alleen om het niet kunnen verbinden met de CFE Updater.
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 333
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 20.03.2024 - 11:07  ·  #549
Gebruik je Windows 11? Bij mij werkt de CFE Updater ook niet met mijn CFE Plus WiFi. Mijn workaround is dat ik de CFE Updater software heb geinstalleerd op een VM met Windows 10. Toevalligerwijs is dit ook mijn VM met VIDA2014D van Volvodiag die hier is te vinden. Dat werkt wel uitstekend.
Borre
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noordwijkerhout
Leeftijd: 54
Berichten: 53
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Volvotech CFE plus. De ontwikkelingen lees je hier.

 · 
Posted: 20.03.2024 - 12:28  ·  #550
Mijn laptop draait nog op W10 maar mss dat een tussentijdse update de boosdoener is geweest. In ieder geval dank voor het meedenken. Ik zal als ik iets meer tijd heb ook een VM W7 aanmaken om het hierop te testen. De plus draait bij mij ook probleemloos op W10.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0