Voor de anwb leden die op vakantie gaan….

ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

Re: Voor de anwb leden die op vakantie gaan….

· 
Posted: 03.08.2025 - 09:51  ·  #16
even een snel vergelijk:
huidig: anwb abbo: europa standaard á €180,-/jr
doorlopende reisverzekering werelddekking á €10,-/mnd
€300,-/jaar
Volvo verzekert bij interpolis:
pechhulp en vervangend vervoer europa inclusief dekking extra geneeskundige kosten wereld: €14,72/mnd
~€175,-/jr

Best nog wel een verschil. Ben dan alleen niet verzekert van pechhulp in NL. En vervangend vervoer geldt voor max 5 dagen, maar in overleg, afhankelijk van de situatie, kan dit worden verlengd naar 30 dagen.
Ik laat dit even bezinken. Heb mijn anwb lidmaatschap toch al betaald tot december.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.08.2025 - 13:54  ·  #17
Weet iemand misschien waar de lat ligt om zo’n Volvo service card te kunnen krijgen. Als je die in premium hebt zit je goed.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2025 - 14:06  ·  #18
Quote door MTE

Weet iemand misschien waar de lat ligt om zo’n Volvo service card te kunnen krijgen. Als je die in premium hebt zit je goed.

Onderhoud moet wel volgens de Volvo normen gebeuren. Dus bij de dealer.
rifwachter
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2025 - 19:32  ·  #19
Volvo assistance krijg je bij de onderhoudsbeurt bij de Volvo dealer.
Standaard incl. 3 dagen vervangend vervoer.
Hierboven kun je voor ongeveer 50 euro per jaar extra premium Assistance afsluiten met daarin 30 dagen vervangende auto.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2025 - 20:12  ·  #20
Quote door rifwachter

Volvo assistance krijg je bij de onderhoudsbeurt bij de Volvo dealer.
Standaard incl. 3 dagen vervangend vervoer.
Hierboven kun je voor ongeveer 50 euro per jaar extra premium Assistance afsluiten met daarin 30 dagen vervangende auto.

Yep, dat had ik op mijn vorige Volvo. Met upgrade naar premium.
Als je dan leest wat je krijgt bij pech… 😳😃
Toch eens even kijken wat een onderhouds beurtje kost of wat daar voor door mag gaan.
viermaal
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.08.2025 - 13:30  ·  #21
De kosten om voertuigen te repatrieren, worden bekeken. Je bent nooit verplicht om je voertuig naar de "sloop" te brengen.
Maar....
Er zijn 'helaas' altijd mensen die hun, uit t buitenland, afgehaalde voertuigen _niet_ komen ophalen. Dit vaker omdat de centjes opzijn na vakantie, of enigzins gelijke strekking. Daar is de kern van t probleem, ook n ANWB maakt gebruik van verzekeraars, ze zijn geen non profit geld weggevers in deze, dat hun voorwaarde on aangepast kunnen blijven. Een taxatie of een goed onderhouds overzicht, is in deze, net als bij n dealer org, doorslaggevend, om t jaft vd koren te scheiden.
viermaal
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.08.2025 - 13:31  ·  #22
[quote="viermaal"]
De kosten om voertuigen te repatrieren, worden bekeken. Je bent nooit verplicht om je voertuig naar de "sloop" te brengen.
Maar....
Er zijn 'helaas' altijd mensen die hun, uit t buitenland, afgehaalde voertuigen _niet_ komen ophalen. Dit vaker omdat de centjes opzijn na vakantie, of enigzins gelijke strekking. Daar is de kern van t probleem, ook n ANWB maakt gebruik van verzekeraars, ze zijn geen non profit geld weggevers in deze, dat hun voorwaarde on aangepast kunnen blijven. Een taxatie of een goed onderhouds overzicht, is in deze, net als bij n dealer org, doorslaggevend, om t kaft vd koren te scheiden.

Door deze strekking in de regels te plaatsen, is het dus mogenlijk om eea aan te passen
Marcel classic v70
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 06.08.2025 - 14:16  ·  #23
Heb mijn auto ook bij unive verzekerd(all risk) 2011
Maar die pech hulp is ook in NL
is mss wel interessant
hetschaap
VolvoV70forum member
Leeftijd: 104
Subject:

· 
Posted: 10.08.2025 - 17:42  ·  #24
dan had mijn XC70 vorig jaar en het jaar ervoor ook naar de sloop gemoeten toen ik in Duitsland stond met een kapot stuurhuis. Ding is de eerste keer in duitsland (of was het net in oostenrijk?) gerepareerd en de tweede keer netjes gerepatrieerd. In beiden gevallen heb ik op eigen initiatief een huurauto bij het dishtsbijzinde vliegveld geregeld omdat ik niet 3 dagen in een snelweghotel wilde wachten op een huurauto (eigenlijk, op het oordeel van de garage dat de auto niet binnen 48 uur gemaakt kon worden etc.). Kosten van de taxi naar het vliegveld en de kosten van de huurauto gewoon gedeclareerd bij de ANWB zonder problemen.
Ik denk dat deze regeling een beetje bedoeld is om de mensen (studenten) eruit te vissen die een auto van een paar honderd euro kopen en daarmee in het buitenland pech hebben (en er eigenlijk op rekenen dat ze dan via de ANWB vervangend vervoer hebben).
Dickamerica
Supporting Member
Leeftijd: 25
Subject:

· 
Posted: 20.08.2025 - 08:15  ·  #25
Wellicht is een Knac lidmaatschap een optie?

Ik had vorig jaar al eens gekeken maar had het niet nodig ivm niet met auto naar buitenland gaan
Deze herfst wel dus ga weer eens even vergelijken.

Zij garanderen wel dat je auto naar Nederland gebracht word zonder discussie en verder nog wel wat pluspunten dacht ik.
Prijskaartje was/is uiteraard wel wat hoger.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2025 - 12:01  ·  #26
Quote door Dickamerica

Wellicht is een Knac lidmaatschap een optie?

Ik had vorig jaar al eens gekeken maar had het niet nodig ivm niet met auto naar buitenland gaan
Deze herfst wel dus ga weer eens even vergelijken.

Zij garanderen wel dat je auto naar Nederland gebracht word zonder discussie en verder nog wel wat pluspunten dacht ik.
Prijskaartje was/is uiteraard wel wat hoger.

Nope… helaas…

Heb knac gesproken en hun info gelezen.

Ze garanderen voertuig repat indien je een oldtimer module hebt. Die kost 230 euro bovenop meeste uitgebreide pakket. Dan halen ze m terug ook al is hij TL. Kan alleen op voertuigen ouder dan 25 jaar.

Jonger dan 25 ?
Dan slepen ze m naar een garage, die garage moet de waarde van het voertuig inschatten zoals het daar staat, dus met de malheur EN vertellen wat de reparatie gaat kosten…
Dat wordt af gezet tegenover de repat kosten EN of de reparatie daar hoger of lager is dan in NL…

Kortom… you do the math…

je ziet ook legio berichten deze vakantie al voorbij komen men “ anwb laat me staan, wat nu”
ikkelaurensz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Goede ervaring ANWB

· 
Posted: 20.08.2025 - 13:13  ·  #27
Ik wil toch even een lans breken voor de ANWB.

Paar jaar geleden blijven steken in Zwitserland met een Saab 9000 met autoambulance met daarop een Saab 9000.

Trekkend voertuig blies de koppakking op en liet ons staan. ANWB heeft deze auto zonder morren naar Nederland afgesleept, zodat we deze in eigen beheer konden repareren. De repatriëring was wellicht duurder dan de dagwaarde van die auto.

Ook is er een vervangende trekauto vanuit Nederland gebracht (!) zodat we de trailer met de andere Saab naar huis konden brengen. Ik heb de premie er dus wel uit tot mijn dood, ik betaal ieder jaar met plezier.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2025 - 13:35  ·  #28
Oh das absoluut herkenbaar hoor. Maar dat zijn ze beetje moe geworden denk ik(?) sinds 1/125 dus niet meer…
elevating
VolvoV70forum member
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 20.08.2025 - 13:45  ·  #29
Ik heb ook nog geen kant en klare oplossing gevonden, bijna allemaal hebben ze die voorwaarden. Auto van 20 jaar oud is dus eigenlijk rot.. 25 jaar je leuk mits tegen flinke prijs maar ok dat kun je zelf afwegen. Ik ben nog steeds ervoor om op te zeggen voor eind dit jaar, ik heb er zo werkelijk niks aan. Het gaat mij er in mijn geval om dat de auto terug gehaald wordt als de bak of motor kapot gaat, maar dan is een s80 van 2005 op zo een moment nog maar een appel en een ei waard dus blijft die staan in verweggistan... Wat ik zeg heb nog geen oplossing gevonden, maar dit is geld over de balk gooien.
Barre gaander
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 100
Subject:

· 
Posted: 20.08.2025 - 13:54  ·  #30
Was jaaaaaaren lid,had de op een na hoogste...ik meen platina.Toen na een akkefietje opgezegd.
Paar jaar terug toch weer lid geworden.
Aantal weken terug mijn dochter laat de sleutels in een ouwe toyota starlet zitten en deur op slit gegooid.
Auto is van haar vriend.
Dus ik bel de anwb,zeg dat ik een auto geleend heb en dat deur dicht iz met sleutels in het contact.
O meneer,het is dus niet uw auto? Euh,nee is geleend maar volgens de regels maakt het niets uit in welke auto ik zit(had dat ff snel gegoogled).
Euh meneer,de eigenaar dient aanwezig te zijn,zoniet kunnen we niks doen voor u...meen dat mijn laatste woord" sterf" was😂😂😂 ik heb de anwb de rug weer toegekeerd...
Selected quotes for multi-quoting:   0