Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 
 
 
 
 
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 03.03.2021 - 08:14  ·  #46

Kun je het hier aan zien ravado?

Dank rabbit, daar maak ik graag gebruik van. Ik woon daar vlakbij.
Ik stuur je nog wel even een pm.

Dank BBS, eerst de Vida ja, dacht ik ook al.

Heeft iemand ervaring met Lunetten LPH inbouw in de Bilt? Vlakbij mijn vriendin in Zeist waar ik wekelijks ben, en heb er zelf 10 jaar geleden een fijne ervaring gehad.
joebar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 03.03.2021 - 08:52  ·  #47
Als je een goede storings oplosser zoekt, kan ik je SNOEK in rheden aanraden, die is opgegroeid in de LPG inbouw, en die blijft zoeken tot het opgelost is
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 03.03.2021 - 08:55  ·  #48
Lijkt mij een schakelaar van Vogels.

Er zijn hier wel een paar forumleden die daar ervaring mee hebben en ook software om uit te lezen/schrijven.

Injectoren van Vogels zijn overigens rond de 200 euro voor een rail met 5 injectoren
joebar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 03.03.2021 - 09:22  ·  #49
even een paar vragen:
Heb je een dampgas systeem of een LPI systeem?
zou je een foto kunnen maken van de installatie onder de motorkap?
Als je overschakelt op benzine, gaat dan het lampje direct uit?
Barto
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 50
Berichten: 360
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 03.03.2021 - 10:19  ·  #50
Hoi Leo,

Vervelend dat je problemen ervaart. Volgens mij fijn dat iedereen hier je goed aan het helpen is. Los van het technische deel, heb je mijn inziens recht op een goed werkende auto, na aankoop.

Daarom wil ik je het volgende adviseren.
Zorg ervoor dat je een journaal bijhoudt van alle gebeurtenissen. Ik kan me voorstellen dat je niet alles schriftelijk met de verkoper afhandelt omdat bellen wel zo makkelijk is. Schrijf dan na het telefoongesprek in je journaal dat je een gesprek hebt gehad, met wie je hebt gesproken en wat er is afgesproken/ is toegezegd. Ook als de verkoper iets niet wil, schrijf je dat op. Als je het helemaal volledig wilt doen, mail je de zaken naar de verkoper die je net daarvoor besproken hebt.

Het journaal en de bijlagen (e-mails en andere zaken zoals facturen van eigen onderzoek) kun je tzt overdragen aan je rechtsbijstand.

Wellicht is het niet je bedoeling om er een zaak van te maken of iets te laten escaleren. Aan de andere kant heb je recht op een goed werkende auto. De kosten en moeite die je nu neemt zouden eigenlijk niet nodig moeten zijn.

Een rechtsbijstandverzekering is een enorm handige verzekering. Vaak is één brief van een advocatenkantoor al voldoende om helderheid te krijgen in de medewerking of een oplossing voor het probleem.

Succes!
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 03.03.2021 - 10:29  ·  #51
Dank Barto en ravado. Ik heb idd rechtsbijstand, maar ga er vooralsnog van uit dat het niet nodig hoeft te zijn.
@Joebar kun je het hier op zien?



ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 03.03.2021 - 13:48  ·  #52
Dat is inderdaad een Vogels installatie.

Dat is een dampgasinjectie systeem met injectoren waarover ik in mijn vorige reactie ook schreef.
joebar
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 240
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 03.03.2021 - 13:50  ·  #53
Ja je hebt een dampgas installatie, dus eigenlijk heb je geen injectoren maar kleppen, dan nog de vraag hoe zit het met het MM-lampje, gaat dat direct uit op benzine en weer aan op gas?
Dan zit er waarschijnlijk een fout in de aansturing, als je van benzine naar gas gaat , neemt de LPG computer een deel van de regeling over van het motormanagement, als je dan de fout in VIDA kunt vinden, zal er waarschijnlijk een lambda storing zijn, deze kleppen kunnen ook verkeerd aangestuurd worden, zodat ze te lang open kunnen staan , ook dan kan de lambdasonde een verkeerde waarde aangeven, die meet alleen de O2 in de uitlaatgassen, en bij een te rijk mengsel is die natuurlijk niet OK
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 03.03.2021 - 15:14  ·  #54
Dank weer voor het meedenken jongens.
@Joebar Het lampje bleef na de reset bij de garage nog een tijdje uit, maar ging na een minuut of 5 weer aan. Wellicht tijdens het overspringen naar gas (hij start altijd een paar minuten op benzine als ik het goed heb), maar misschien iets erna.
Ik weet vrij zeker dat hij blijft branden als ik naar benzine ga. Ik zal het bij de volgende rit morgen nog even checken. Hij heeft in die rit of 10 die ik heb gereden ook 1 keer een paar keer geknipperd. Verder dus continue aan ma het starten.
Je uitleg lijkt wat meer op de feedback die ik van de verkoper heb gekregen voor zover ik het allemaal begrijp.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 496
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 03.03.2021 - 22:51  ·  #55
Hallo Leovanderhoef

Ik kan vogel gasinstallatie uitlezen en ik heb vida .
Ik woon in twente en heb een V70 2008 met LPG .
Heb reeds een probleem met een vogel lpg installatie in mijn auto opgelost, beschreven op het forum.

Groeten BUM
Mark
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelooooó (Ov)
Leeftijd: 47
Berichten: 808
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 04.03.2021 - 10:51  ·  #56
Vind persoonlijk dat je er er veel te veel zelf aan doet om het op te lossen.
Ik had de auto voor de deur gezet en gezegd red je er mee en anders per ommegaande geld terug.
Volgens mij zijn er genoeg auto's te vinden die niet zulke problemen hebben, respect voor je volhardendheid maar ik had bedankt zeker aangezien ze zelf geen moeite doen,
HaaVee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westland
Leeftijd: 56
Berichten: 186
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 04.03.2021 - 13:13  ·  #57
Quote door Mark

Vind persoonlijk dat je er er veel te veel zelf aan doet om het op te lossen.
Ik had de auto voor de deur gezet en gezegd red je er mee en anders per ommegaande geld terug.
Volgens mij zijn er genoeg auto's te vinden die niet zulke problemen hebben, respect voor je volhardendheid maar ik had bedankt zeker aangezien ze zelf geen moeite doen,
+1
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 663
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 09.03.2021 - 17:47  ·  #58
Ik heb even naar de auto gekeken, wat mijn bevindingen zijn (ben natuurlijk ook een leek):

- Uitlaat lek ter hoogte van aansluiting motor, kan niet beoordelen of het spruitstuk, katalysator of demper is zonder brug.
- Auto liep niet goed stationair op benzine en lpg. Als je de oliepeilstok eruit trok of de oliedop eraf draaide ging die nog slechter lopen. De dop werd wel stevig aangezogen dus geen drukopbouw in het carter.
- Bij rijden duidelijk wat onregelmatige vermogensopbouw en bij stilstand lijkt de motor bijna uit te vallen.
- Koelvloeistof reservoir zie je borrelen bij koude motor. Bij mijn auto is dit niet het geval, misschien hoort dit bij deze motor?
- Na een tijdje rijden, paar keer motor aan en uit en storingen wissen. Reed de auto opeens wel goed en kwamen de storingen niet meer terug.
- Lambda storing is niet meer teruggekomen, wel storingen op een aantal cilinders. Maar ontstaat de lambda storing niet door de storingen op de cilinders? Dus dat er daadwerkelijk ook een fout mengsel plaatsvindt?

Ik heb een datalog gemaakt van de lambdasensor die een foutmelding gaf toen ik aan kwam, die foutmelding is niet meer teruggekomen.

Leo zal foto's uploaden van:
- de foutmeldingen die erin stonden
- Foutmeldingen die terugkwamen na een ritje
- Filmpje van het datalog. (kan je die niet exporteren in VIDA?)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3776
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 09.03.2021 - 18:05  ·  #59
Whiteblocks lekken wel vaker tussen het spruitstuk en het motorblok. Dat kan je ook goed horen als de motor koud is (tikken, klinkt net als een klep die tikt)
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 663
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Vraagje bij redelijkheid omtrent garantie – Feedback gewenst

 · 
Posted: 09.03.2021 - 18:11  ·  #60
Dit was echt lek-lek, meer een soort Amerikaanse dieseltruck.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0