Vraagje over stationair lopen

 
 
 
 
 
tvdhoff
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 42
Berichten: 17
Geregistreerd: 07 / 2022
Subject:

Re: Vraagje over stationair lopen

 · 
Posted: 21.04.2023 - 18:50  ·  #16
Oh, ik zie op een oude thread hier alvast een antwoord op: post.php?mode=reply&f=5&t=2326&quote=13395

Quote door MijnS60

Ik heb dit ook en heb het na laten kijken bij de dealer.

Mij werd ook verteld dat dit normaal is bij een koude motor.
Als hij dit bij een warme motor(+60 graden) nog doet dan is er iets niet goed en moest ik terug komen.

Wat ze erbij vertelde was als men het vervelend vind kun je bij een automaat ook gelijk de pook naar D zetten dan gaat hij gelijk naar een rustiger toerental(voor als je auto voor het raam van de buren staat bijvoorbeeld).


En schijnbaar kun je het wel uit laten zetten: koude-start-hoog-toerental-s60-autom-t15983-3.html

Quote

Er is een Volvo software update voor de ETM waardoor hij bij koude start niet meer van die achterlijk hoge toerentallen gaat jagen. Gewoon verkrijgbaar bij de dealer. Heb deze vorig jaar ergens ook erin laten zetten bij een V70 turbo uit 2004 die exact hetzelfde deed en waar zowel de klant als ik vanaf wilde. Dat aanslaan met die hoge toerentallen is idd bedoeld om de cat zsm op te warmen, maar in dit kikkerlandje totaal overbodig.


Quote

Vanmiddag in een loos halfuurtje even met de dealer gebeld. Er is inderdaad een reload (dus geen update!) voor de ETM beschikbaar: onderdeelnummer 9438290, die 'waarschijnlijk is bedoeld om de verhoogde stationairloop bij koud starten tegen te gaan'.


Quote

Ik heb de update ook laten doen bij de Volvodealer (€96) en daarna startte de auto weer zoals het hoort. Dat is wel een heel fijn gevoel kan ik zeggen :o)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0