Vreemde geluiden o.a. tik.

Domino effect......?

 
 
 
 
 
PAS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 39
Homepage: schoonburo.nl
Berichten: 25
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Vreemde geluiden o.a. tik.

 · 
Posted: 24.05.2015 - 01:27  ·  #1
- draagarmen beide vervangen ergens eind 2013.
- 07-05 alles aangetrokken en optisch gecontroleerd op gebreken links voor.
- 14-05 aandrijfas links vervangen.
- 22-05 4x nieuwe Michelin Primacy 3 225/45 R17 91W inc. balanceren.
- 22-05 uitgelijnd.
- aantal keer uitgelijnd ivm draagarmen, revisie koppeling en onregelmatige banden slijtage maar nooit wat te horen gehad van zowel Kwitfit als Car Creativ welke laatste keren heeft uitgevoerd dat er iets mis is.

Heb al een tijdje dat de auto naar links trok dus hierop bovenstaande laten uitvoeren nu wil het dat mijn uitlijner zegt dat er toch iets nog niet goed zit (zie bijlage).
Tevens ontdekte ik dat er een sleepende tik voort kwam vanuit de stofplaat dus 1 ontdekt maar de tik als ik in de R zet blijft aanhouden.....(tik klinkt alsof je de auto in de versnelling zet terwijl deze er al in staat).

Lijkt net domino effect met de auto ene probleem lijdt tot andere en blijft zo doorgaan... :'( dus domweg draagarm laten doen (95 euries ex arbeid)?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Vreemde geluiden o.a. tik.

 · 
Posted: 24.05.2015 - 09:35  ·  #2
Ten eerste: er is ook slechte kwaliteit draagarmen te koop, die na een paar jaar al weer op zijn. Ook de rijstijl (hard over drempels) maakt uit.
Ten tweede: ik snap niet dat er nog steeds mensen naar een kwikNondeju gaan.
Kijk ook eens naar de remklauwen, misschien dat deze niet goed vrij komt.
En het kan inderdaad zo zijn dat meerdere zaken de veroorzaker zijn, en dat je met reparatie 1 30% oplost, met reparatie 2 30% etc.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Vreemde geluiden o.a. tik.

 · 
Posted: 24.05.2015 - 09:42  ·  #3
1/ ga naar een fatsoenlijke garage waar ze ervaring hebben met een s60 en laat daar de boel nakijken. Adressen staan hier wel op de site
2/ uitlijnen kan zeker niet iedereen goed. Daarnaast kan het zijn dat het wel goed was maar inmiddels door een stoepje/kuil oid weer ontzet is.
3/ slepend geluid, is het niet toevallig je aircopomp die aanslaat? Die wil ook nog wel eens een slepend metalig geluid maken.
PAS60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 39
Homepage: schoonburo.nl
Berichten: 25
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: Vreemde geluiden o.a. tik.

 · 
Posted: 24.05.2015 - 09:52  ·  #4
Kwikfit is ook niet mijn keuze geweest (weet wel beter) maar de vorige eigenaar, draagarmen zijn gewoon orgineel maar heb een vervangen aangeboden gekregen maar ga dinsdag even opgave doen bij Volvo zelf.
Remmen zijn in januari geheel nagelopen op mijn verzoek en toen kwam er alleen blokken uit maar zal die uitsluiten bij volgende zoek actie.

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0