Wat heb je gedaan vandaag ?

 
 
 
 
 
gdog1986
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 37
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 / 2022
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.08.2022 - 22:27  ·  #526
Leenauto van mijn pa teruggebracht, en terug met de trein, twee kids mee. ondertussen wachten op de nieuwe bobines van motointegrator... had er 4 met haarscheuren in de kop.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.08.2022 - 07:27  ·  #527
Quote door brinkie

Quote door Klaasw

Ik snap je keuze wel. Wij gaan er altijd even lekker voor zitten als er mensen met een vouwwagen de camping op komen. Meestal is dat namelijk een garantie voor 2-3 uur vermaak van het mooiste soort: leedvermaak! Als het eenmaal staat is het vast fijn, maar wat een werk zijn die dingen zeg, een enkel merk of model uitgezonderd natuurlijk.

Deze was een "snelklapper", een Combi-Camp Flexi, je kon het basisgedeelte echt in 5 minuten opzetten. Wil je het kuipzeil en de luifel dan kun je er rustig een half uur bij op tellen. Maar dan moet je wel mazzel hebben met het terrein en dat hadden we dit jaar bepaald niet, zeker een half uur wezen klooien met de wig voordat de wagen min of meer recht stond. Afbreken duurt altijd langer want je wilt alles weer netjes inpakken. Van wakker worden tot onderweg zit 2 tot 3 uur en dat is wel de belangrijkste reden dat we volgend jaar met een camper op pad willen.


Dat is ook de reden waarom wij de doorwaaiwoning een paar jaar terug verkocht hadden. Ondanks dat het een triplex woning was, stond er toch een dikke voortent aan van 3,5 meter diep en een luifel. Als het zaakje stond was het prachtig maar het opzetten en afbreken brak mij na de beroertes echt op.
De caravan en klapkar (vouwwagen) verkocht en binnen 2 weken alles opgeruimd. Nu hebben we een stacaravan (met airco) met leuke boot en we hoppen zo van het een naar het ander. Willen we wat anders, huren we ergens wat en gaan we daar heen.
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.08.2022 - 07:40  ·  #528
Hoewel ik best wel eens verlekkerd naar zo'n vouwwagen sta te kijken, het voelt toch altijd als een boel gedoe waar je niet noodzakelijk meer luxe voor terug krijgt.
Mijn "normale" tent is als je alleen bent in een half uurtje (als je rustig aan doet, in de regen lukt het ook wel in een kwartiertje :D ) volledig opgezet inclusief luifel, slaapcabines, kookeilandje, tafel, stoelen en alles.

En goedkoop zijn ze ook niet bepaald, als het je om meer comfort gaat leg dan een beetje geld bij en haal een caravan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En wat hebben we gedaan vandaag? De uitlaat van de Panda van straat geplukt :D

Ik parkeerde eergisteren de auto, gooide de deur dicht en toen plofte de uitlaat op de grond. Over fantastische timing gesproken :)
Van de achterdemper was een rubber compleet verdwenen, en de andere miste de helft en hing blijkbaar nog maar aan een aan paar plukjes van het reserve touwtje totdat ik de deur dichtsloeg.

Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4124
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.08.2022 - 14:44  ·  #529
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.08.2022 - 15:45  ·  #530
Quote door Bolbo

Haha, wel een heel klassiek beeld, koop een Fiat, gooi de deur iets te hard dicht en de uitlaat ligt op de grond :D


Met een Fiat zit je nooit verkeerd, linksom of rechtsom voldoet ie altijd aan de verwachtingen :D
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2720
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 25.09.2022 - 16:11  ·  #531
Marktplaats advertentie gemaakt met voorlopig de laatste sets gereviseerde xenon koplampen die ik heb liggen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 17.10.2022 - 23:04  ·  #532
Voor de Solexclub in Oosterhout ben ik al ruim 15 jaar de chauffeur voor de volgwagen. We hebben tijdens ritten (zo'n 12 tal jaarlijks) de wagen vol met reserve Solexen (2 stuks minimaal) reservedelen, gereedschap en een natje en een droogje voor de deelnemers. Meestal wordt de aanhanger getrokken door moderne auto's maar afgelopen zondag mocht ik met deze Nekaf-jeep op stap. Naast dat ik het leuk vond 52 jaar na mijn diensttijd weer eens met zo'n ding te rijden, was ik toch wel blij na afloop met mijn eigen Volvo weer naar huis te mogen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 17.10.2022 - 23:21  ·  #533
Prachtig !👍🏻
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 17.10.2022 - 23:45  ·  #534
Leuk hoor Folke!
René
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 65
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 2038
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 18.10.2022 - 18:36  ·  #535
Gaaf Folke, je staat lachend op de plaat :Thumbsup:
Ik heb ook ooit eens in een Nekaf gereden in diensttijd, ergens in 1979 of zo :happy:
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2062
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 02.11.2022 - 08:58  ·  #536
Gisteren geslaagd voor het motor rijexamen. Een mooie rit door een stormachtig zeeland gemaakt. Nu eens op mn gemakje rondkijken naar een leuke motor. Neig naar een tourmodel; honda transalp, suzuki vstrom. Zoiets.
Eerst maar is wat proefrijden hier en daar.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 02.11.2022 - 10:05  ·  #537
Gefeliciteerd Joris!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 02.11.2022 - 18:00  ·  #538
Gefeliciteerd Joris!
marten1988
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Ijsselmuiden
Leeftijd: 35
Berichten: 47
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 02.11.2022 - 18:25  ·  #539
Joris gefeliciteerd!
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 721
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 03.11.2022 - 15:10  ·  #540
Gefeliciteerd Joris! :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0