Wat heb je gedaan vandaag ?

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3762
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 06.02.2023 - 15:12  ·  #736
Quote door V70train

Quote door [-Tom-]

Mooi speelgoed! Op een blauwe maandag bijna zo'n apparaat gekocht, maar uiteindelijk op aanraden van een collega (die er ook eentje HAD) laten staan :P


Het enige wat ik kan zeggen hierop....
Als je verstand hebt van sleutelen, het niet erg vind je handen vies te maken, rauw wil rijden (en als je echt een junkie bent, wheelies wil maken) en geen uuuuuurenlange toeren wil maken maar meer bergjes zoekt...... kopen!!!!!!

Sleutelen vind ik op zich niet erg, maar pech krijgen wel :P Heb mijn motoren altijd zelf onderhouden en al een paar keer een 4-takt blok opnieuw opgebouwd (ok, wel iets kleiner, 50cc en 125cc Honda). Heb toen mijn GSX-R verkocht omdat het eigenlijk gekkenwerk was in Nederland (en alle dijken vol liggen met drempels >_< ) en je zo'n ding ook niet snel pakt voor 'even' een blokje om (en als ik dat deed, ben je meer bezig met het behouden van je rijbewijs dan echt lekker genieten).
Een dikke eenpitter staat wel hoog op mijn verlanglijstje (Yamaha WR450F ofzo), maar dan om er off-the-road ritten mee te rijden
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 06.02.2023 - 15:32  ·  #737
Quote door [-Tom-]

Quote door V70train

Quote door [-Tom-]

Mooi speelgoed! Op een blauwe maandag bijna zo'n apparaat gekocht, maar uiteindelijk op aanraden van een collega (die er ook eentje HAD) laten staan :P


Het enige wat ik kan zeggen hierop....
Als je verstand hebt van sleutelen, het niet erg vind je handen vies te maken, rauw wil rijden (en als je echt een junkie bent, wheelies wil maken) en geen uuuuuurenlange toeren wil maken maar meer bergjes zoekt...... kopen!!!!!!

Sleutelen vind ik op zich niet erg, maar pech krijgen wel :P Heb mijn motoren altijd zelf onderhouden en al een paar keer een 4-takt blok opnieuw opgebouwd (ok, wel iets kleiner, 50cc en 125cc Honda). Heb toen mijn GSX-R verkocht omdat het eigenlijk gekkenwerk was in Nederland (en alle dijken vol liggen met drempels >_< ) en je zo'n ding ook niet snel pakt voor 'even' een blokje om (en als ik dat deed, ben je meer bezig met het behouden van je rijbewijs dan echt lekker genieten).
Een dikke eenpitter staat wel hoog op mijn verlanglijstje (Yamaha WR450F ofzo), maar dan om er off-the-road ritten mee te rijden


Meer ervaring dan gedacht, oeps!
De eerste rebuild van dit kreng komt er over 2 zuigers pas aan (1000 uur meen ik? Staat op 390 nu). Als je echt veel gaat offroaden zou ik eerder een 250 halen ofzo. Zo'n 450/500 heeft zoveel power dat je niet eens weet wat je ermee moet offroad. Toch mooi om te zien dat er meer motorliefhebbers zijn hier :)
Alfadragon
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 91
Geregistreerd: 09 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 06.02.2023 - 15:55  ·  #738
Op de terugweg van het weekendje weg nog even de honden laten lopen en dat we terugkwamen moest ik hier toch even fotootje van maken.

PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3207
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 06.02.2023 - 17:07  ·  #739
Quote door V70train

Toch mooi om te zien dat er meer motorliefhebbers zijn hier :)


Is zelfs een apart topic voor hier (in het off-topic gedeelte).
Naast Volvo fan ook motorfan
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 06.02.2023 - 20:22  ·  #740
Vandaag sinds lange tijd weer een leuke handel auto gekocht, werd me aangeboden door een klant vanmorgen en binnen een paar minuten hadden we een deal. De V70 is vanaf begin volgende maand ook nog eens een youngtimer! Vermoed dat het een summum is, audio is ook dik in orde (dynaudio). Onder de kap ligt de populaire 2.5t icm automaat.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 06.02.2023 - 20:32  ·  #741
Quote door V70train

Niks aan de volvo, maar de motor!
Iets kleinere, maar zwarte tank gemonteerd.
Zo is mijn cilinder+kop te zien, vind ik er een stuk beter uit zien. Ook is de tank dan van bruin~grijs~wit~doorzichtig (echt geen flauw idee wat voor kleur) naar zwart.
Tweedehands op de kop getikt, schoongemaakt, brandstofpomp en slangen overgezet en rijden maarrrr (ook mijn hond was fan:))



Gaaf ding! Een oud collega van mij is ook helemaal gek van zijn KTM supermoto, hij rijdt ook bijna het hele jaar door tenzij het écht niet kan.
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 58
Berichten: 341
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 06.02.2023 - 21:16  ·  #742
Mooie bak Blade!!!
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 07.02.2023 - 16:23  ·  #743
Quote door Blade

Vandaag sinds lange tijd weer een leuke handel auto gekocht, werd me aangeboden door een klant vanmorgen en binnen een paar minuten hadden we een deal. De V70 is vanaf begin volgende maand ook nog eens een youngtimer! Vermoed dat het een summum is, audio is ook dik in orde (dynaudio). Onder de kap ligt de populaire 2.5t icm automaat.


Mooi... zo'n 2.5T staat nog op mijn verlanglijstje 🙈
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3207
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 07.02.2023 - 16:54  ·  #744
Poika gaat straks weer iemand blij maken met een mooie en technisch goede V70!
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 330
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.02.2023 - 13:59  ·  #745
Niet vandaag, maar gisteren. Met de Volvo naar Poika gereden, had een afspraak voor een heuse 'nose job'. Nieuwe koplampen, mistlampen en grille. Ik vind zelf dat de auto er erg van is opgeknapt. De service was zoals altijd uitstekend en het ritje op en neer naar Nieuwveen eigenlijk ook nooit een straf.

Ook de V70 waar Poika het hierboven over had kunnen zien in bevroren maar in de middag ook in ontdooide toestand: mooie wagen!

Hier de plaatjes bij het praatje ...

Voor en na:


brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.02.2023 - 14:34  ·  #746
En ook nog een plaatje van de achterkant. Je had 'm naast de 480 geparkeerd :D
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 330
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.02.2023 - 15:32  ·  #747
Quote door brinkie

En ook nog een plaatje van de achterkant. Je had 'm naast de 480 geparkeerd :D


🤣🤣was inderdaad even op Castellum begin van de middag... Ben ik mooi gesnapt Robert 😉Heb in mijn haast de 480 niet gespot, maar misschien was je ook al weer weg...
Nickzzz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Berichten: 81
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.02.2023 - 15:53  ·  #748
Daar knapt ie zeker van op. Blokjes gril staat ook op mijn verlangijstje.
En de rit naar Nieuwveen is eigenlijk nooit een straf, kan ik zeker beamen ;-)

Quote door Spier1968

Niet vandaag, maar gisteren. Met de Volvo naar Poika gereden, had een afspraak voor een heuse 'nose job'. Nieuwe koplampen, mistlampen en grille. Ik vind zelf dat de auto er erg van is opgeknapt. De service was zoals altijd uitstekend en het ritje op en neer naar Nieuwveen eigenlijk ook nooit een straf.

Ook de V70 waar Poika het hierboven over had kunnen zien in bevroren maar in de middag ook in ontdooide toestand: mooie wagen!

Hier de plaatjes bij het praatje ...

Voor en na:



1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2716
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.02.2023 - 16:49  ·  #749
Benieuwd wat je lichtopbrengst is en hoe het eruit ziet met dagrijverlichting etc…
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 08.02.2023 - 16:56  ·  #750
Het beeld is iig dikke prima. Met halogeen is het natuurlijk niet zo’n bak licht als met xenon. De led mistlampen geven ook goed beeld, maar niet zo strak als de koplampen, maar apk waardig wel.
De koplamp glazen zijn van glas, ik hou daar wel van. Worden niet dof en beschadigen niet snel.

Het was een leuke klus, de beste upgrade vond ik de grill. Deze zou er standaard in moeten zitten!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0