Wat heb je gedaan vandaag ?

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3218
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 09.02.2023 - 00:20  ·  #766
Quote door Blade
De koplamp glazen zijn van glas, ik hou daar wel van. Worden niet dof en beschadigen niet snel.


Zou weer standaard moeten worden, verbieden dat kunststof! Al die doffe lampen gaan irritant strooilicht geven. Mag van mij best strenger bij de apk.
En de RDW mag ook wel wat doen aan die kerstbomen tegenwoordig, dimlicht hoort achter een projector. Ook met led kan dat prima.
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 339
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 09.02.2023 - 08:16  ·  #767
Quote door MTE

Zag jij iets van verf/spuitwerk ? Een originele is keurig zwart kunstof.


Ha Michiel, ik had voor ik hem bestelde in een ouder topic ook iets gelezen van afbladderende verf. Na ontvangst heb ik de grille daarom maar eens goed bekeken: het is zoals geadverteerd zwart ABS, dus niet gespoten ofzo. Ik heb er wel vertrouwen in.
ries123
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 390
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 10.02.2023 - 11:58  ·  #768
Zojuist een deal gemaakt voor een Toyota Yaris uit 2005 ter vervanging van de Hyundai Cuore van mijn zusje die na 4 jaar toch te veel ging kostten. Zo op de trein naar Den Haag om het bakkie op te halen :) Hopelijk net zo betrouwbaar als mijn Starlet uit 95 destijds. Mooi uitgevoerd met 5 deurs, airco, elektrische ramen. Altijd handig, ondanks woon-werk, zeker met een kleine.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 10.02.2023 - 17:52  ·  #769
Gefeliciteerd !🍾
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2720
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.02.2023 - 18:20  ·  #770
De xc90 koplampen voorzien van nieuwe kunstof lenzen.
Nieuw verchroomde reflectoren waren al gemonteerd.
Ook nog een set Xc70 xenon koplampen voorzien van nieuwe kunstof lenzen.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3741
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.02.2023 - 18:54  ·  #771
Alfadragon
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 91
Geregistreerd: 09 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.02.2023 - 18:29  ·  #772
Vandaag en gister.

Weer eens wat tijd besteed aan de projectauto.
Cardanas en bak er onder vandaan gehaald.

FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.02.2023 - 10:32  ·  #773
Zo de nieuw gepoedercoate velgen zitten d'r op. Was nog wel ff een dingetje. Want eh et verhaal was: band lek en later een andere band ook zacht. Wij vinden niks geen gekkigheid in/aan de band(en), maar tsja 18 jaar oude velgen, wellicht poreus? Dus misschien een keer poeder coaten? D'r was niet zoveel voor nodig om mij over te halen moet ik zeggen 8-) . Maar de vrouw was een ander verhaal. Uiteindelijk ging zij ook maar akkoord. Want ja ook zij vond een Volvo is een fijne auto maar met een telkens lege band rijdt het toch een stuk minder comfortabel. Dus stempel voor akkoord verkregen een maandje terug. Afgelopen vrijdag de nieuw gepoedercoate velgen eronder. Zag er top uit allemaal! Maar éénmaal thuis, bandjes goed in de gaten gehouden en een paar uur later bleek één band toch nog steeds lek. Vrouw dus pissig want ja dan was dat poeder coaten niet echt nodig toch? Nou ja vandaag alsnog het gaatje in de band gevonden en er waren twee banden die niet hard bleven dus misschien was het toch wel nodig toch? Oh en oncoaten van velgen is ook zo'n gedoe. Dus, weliswaar onder protest, de buit is binnen....

Zie maar:


PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.02.2023 - 10:40  ·  #774
Eind goed, al goed....
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.02.2023 - 11:00  ·  #775
Quote door PvL

Eind goed, al goed....


Zo ist.

Nu in de zomer, als ik jarig ben of zo, nog een dapje kado vragen en dan de auto, na wat oefenen natuurlijk, eens heel voorzichtig helemaal polijsten etc. En dan is echt alles gebeurd wat er moest gebeuren aan de "zwarte parel". En daarna? Daarna begint het hele verhaal langzaam maar zeker weer van voor'n af aan opnieuw. :happy:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3218
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.02.2023 - 11:24  ·  #776
Het is soms maar goed dat de vrouwen hiet niet mee lezen haha
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.02.2023 - 11:42  ·  #777
Zo is het Jeroen ;)
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.02.2023 - 15:56  ·  #778
Ben ik even blij dat mijn vriendin van de details /detailing is. Net zoals spullen voor de motor kopen is bij ons geeen probleem. Ze geeft haast meer uit dan ik 🤣😉
FullThrottle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hengelo
Leeftijd: 58
Homepage: directadministrati…
Berichten: 275
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.02.2023 - 17:35  ·  #779
Quote door Winterswijkposse

Ben ik even blij dat mijn vriendin van de details /detailing is. Net zoals spullen voor de motor kopen is bij ons geeen probleem. Ze geeft haast meer uit dan ik 🤣😉


Ach weet je, het vergt gewoon een beetje planning in mijn geval en dan komt het bij ons ook wel weer goed.

Bijvoorbeeld, neem nu vandaag, tijdens de wandeling met de hond.

Ik dacht laat ik maar weer even alvast een voorzetje gegeven, een dapje voor de verjaardag. Dat dat dus wel een geinig kadootje zou zijn, lekker handig, meerdere keren te gebruiken, goedkoper dan laten doen enzo. Ok, ik weet et, tactisch niet de beste timing misschien. Net na het poedercoatverhaal.... maar dat geeft niet. Het gaat er om dat je dit ruim van te voren duidelijk aan geeft en er daarna niet te vaak meer op terug komt. Leg ik hierna uit.

Jaja en... hoeveel kost zo'n ding dan wel niet?

Eh.. een paar honderd piek....maar.

Sjongejonge het is toch ook niet te geloven. Wat een geld!

Ok en dan moet je vervolgens dus gewoon stil zijn en/of over iets anders beginnen.
Het is dus niet compleet van de hand gewezen anders was de reactie geweest. Geen sprake van! Ben je nou helemaal van de ratten… Of zoiets. Dan zit je in een wat lastiger pakket.
Maar goed ook nu ben je er natuurlijk nog niet helemaal. Ze weet immers nog niet precies wat je wilt hebben. Want wat is in hemelsnaam een Dap machine? Hoe ziet zo’n ding er uit en waar kun je het (juiste exemplaar) kopen? Maar het goede nieuws in mijn geval is. Daar heb ik dus nog zo'n 5 maanden voor. Om te bedenken hoe ik die info subtiel, dus soort van per ongeluk, overgedragen krijg. Waar het nu om gaat is: het zaadje is geplant. Want zeg nou eerlijk bij elke verjaardag denk jij (en je vrouw dus ook) wat moet ik nu weer in hemelsnaam voor hem/haar kopen waar hij/zij echt blij mee is? En heel eerlijk vrouwen letten wel op en mannen dus niet (ik niet in ieder geval, ook al probeer ik het elke keer weer, ik ben zo attent als een loden deur).

Dus kort gezegd je doet je vrouw/vriendin daar gewoon een plezier mee. Met zo'n voorzetje. O-)

Zeker een paar weken voor de verjaardag het er totaal niet meer over hebben want ze moet je wel kunnen verrassen anders is er voor haar ook geen lol aan.
En natuurlijk niet vergeten heel verrast te zijn als je het kadootje vervolgens echt krijgt en dat blij zijn gaat je, als het goed is, heel overtuigend lukken.

Kortom iedereen weer happy!
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.02.2023 - 18:54  ·  #780
Quote door FullThrottle

Quote door Winterswijkposse

Ben ik even blij dat mijn vriendin van de details /detailing is. Net zoals spullen voor de motor kopen is bij ons geeen probleem. Ze geeft haast meer uit dan ik 🤣😉


Ach weet je, het vergt gewoon een beetje planning in mijn geval en dan komt het bij ons ook wel weer goed.

Bijvoorbeeld, neem nu vandaag, tijdens de wandeling met de hond.

Ik dacht laat ik maar weer even alvast een voorzetje gegeven, een dapje voor de verjaardag. Dat dat dus wel een geinig kadootje zou zijn, lekker handig, meerdere keren te gebruiken, goedkoper dan laten doen enzo. Ok, ik weet et, tactisch niet de beste timing misschien. Net na het poedercoatverhaal.... maar dat geeft niet. Het gaat er om dat je dit ruim van te voren duidelijk aan geeft en er daarna niet te vaak meer op terug komt. Leg ik hierna uit.

Jaja en... hoeveel kost zo'n ding dan wel niet?

Eh.. een paar honderd piek....maar.

Sjongejonge het is toch ook niet te geloven. Wat een geld!

Ok en dan moet je vervolgens dus gewoon stil zijn en/of over iets anders beginnen.
Het is dus niet compleet van de hand gewezen anders was de reactie geweest. Geen sprake van! Ben je nou helemaal van de ratten… Of zoiets. Dan zit je in een wat lastiger pakket.
Maar goed ook nu ben je er natuurlijk nog niet helemaal. Ze weet immers nog niet precies wat je wilt hebben. Want wat is in hemelsnaam een Dap machine? Hoe ziet zo’n ding er uit en waar kun je het (juiste exemplaar) kopen? Maar het goede nieuws in mijn geval is. Daar heb ik dus nog zo'n 5 maanden voor. Om te bedenken hoe ik die info subtiel, dus soort van per ongeluk, overgedragen krijg. Waar het nu om gaat is: het zaadje is geplant. Want zeg nou eerlijk bij elke verjaardag denk jij (en je vrouw dus ook) wat moet ik nu weer in hemelsnaam voor hem/haar kopen waar hij/zij echt blij mee is? En heel eerlijk vrouwen letten wel op en mannen dus niet (ik niet in ieder geval, ook al probeer ik het elke keer weer, ik ben zo attent als een loden deur).

Dus kort gezegd je doet je vrouw/vriendin daar gewoon een plezier mee. Met zo'n voorzetje. O-)

Zeker een paar weken voor de verjaardag het er totaal niet meer over hebben want ze moet je wel kunnen verrassen anders is er voor haar ook geen lol aan.
En natuurlijk niet vergeten heel verrast te zijn als je het kadootje vervolgens echt krijgt en dat blij zijn gaat je, als het goed is, heel overtuigend lukken.

Kortom iedereen weer happy!


In de voorzet ook altijd even de prijs onnodig hoog inzetten, en gaandeweg de prijs naar beneden bijstellen.
Werkt hier ook altijd zeer goed ✌🏻
 
Selected quotes for multi-quoting:   0