Wat heb je gedaan vandaag ?

 
 
 
 
 
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.11.2023 - 12:51  ·  #1051
Quote door flevodirk

Quote door ProVolvo

Vandaag de velgen met de winterbanden helemaal alleen gemonteerd,
In het voorjaar een wielhanger gekocht, kende dit hulpstuk niet. Echt ideaal om in je eentje de banden te wisselen. Nu had ik alle vier de banden in circa 20 minuten vervangen waarbij de krik ook nog op 4 verschillende plekken geplaatst.

Leuk ding en ook leuk dat je met een hulpmiddel lekker zelfstandig kan blijven Willy! Ik vind het ook altijd wel ff een ding met die wielen hoor! Ook al heb ik het tig keer gedaan.Waar heb je dit vandaan? Dit lijkt me wel wat!

De automaterialen zaak Staadegaard / Parts Point is honderd meter van mij vandaan dus daar gevraagd of ze die verkochten. Groot vraagteken voor hen, duidelijk voor mij: zij richten zich op de garage bedrijven en niet op de particulier.
Op internet naar “wielhanger” gezocht en kwam terecht bij Fruugo.nl, volgens mij gewoon een shipdropper. Ali en Amazon verkoopt ze ook.
De maat voor de P3 is M14 x 1.5
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.11.2023 - 15:00  ·  #1052
Na 40.000 km, alle 4 wielen zelf gebalanceerd en alles weer strak op '0'. Hoewel de afwijking vóór die tijd niet echt groot was (1 wiel max. '20') Is het verschil toch merkbaar.
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Nieuw stuur en versnellingspook jaloezie gerepareerd

 · 
Posted: 12.11.2023 - 16:03  ·  #1053
Vandaag een nieuw stuur gemonteerd in de C70 en de versnellingspook jaloezie vervangen door een nieuw exemplaar, de oude lag in stukken.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.11.2023 - 16:34  ·  #1054
Het stuurhuis uit mijn auto gehaald, gaat voor revisie. En nu ik de motor er uit had voor een B5244T5 swap is het verwijderen van een stuurhuis opeens heel eenvoudig :-)
The Demon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 57
Berichten: 89
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.11.2023 - 17:32  ·  #1055
Hondenrek met nieuwe gasveertjes gemonteerd. Ik grote blij, kan weer lekker hoog spullen in de achterbak doen zonder ze in mijn nek te krijgen bij krachtig remmen.
Gewoon beter dan zo'n flut bagagenetje.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1622
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.11.2023 - 19:52  ·  #1056
Quote door The Demon

Hondenrek met nieuwe gasveertjes gemonteerd. Ik grote blij, kan weer lekker hoog spullen in de achterbak doen zonder ze in mijn nek te krijgen bij krachtig remmen.
Gewoon beter dan zo'n flut bagagenetje.

Of minder binair remmen? 8-) :happy:

Remmen is een uiting van angst staat bij Folkert zijn onderschrift :-)
Met binair bedoel ik aan of uit overigens, het heeft tegenwoordig een extra lading.. (speaking of)

Persoonlijk probeer ik als sinds het verkrijgen van mijn rijbewijs zo soepel mogelijk te rijden en te remmen, ik heb de functionaliteit vh net dan nog nooit nodig gehad, het is bij mij meer “voor het geval dat” / acties van anderen/ ongeluk e.d.

Ik heb dat “flutnetje” dus in de auto, het zat er al in en ik vind het prima spul eigenlijk. Ook is het gecertificeerd van meneer Volvo om spulleboel tegen te houden bij ellende, dus vlak het niet uit!

Qua nieuwprijs maken ze elkaar ook niets, het is meer wat je belangrijk vind, stukje flexibiliteit of nog meer degelijkheid/uiterlijk, dat soort dingen vermoed ik.
https://www.vstore.nl/veiligheidsnet-volvo-v70-xc70
The Demon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 57
Berichten: 89
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.11.2023 - 20:09  ·  #1057
Ik heb het ook over hard remmen door acties van ander weggebruikers.
Vergis je niet in de krachten die op je lading komen te staan bij hard remmen (noodstop), dat is snel 8 tot 10 keer het gewicht dat zich gaat verplaatsen, dat net is stevig maar ik heb meer vertrouwen in staal in deze.
Daarnaast vind ik dat het net het zicht naar achteren in de spiegel vertekend en dat is lastig als je in een krap hoekje parkeert, maar dat is mijn beleving.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 1622
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 13.11.2023 - 19:25  ·  #1058
Quote door The Demon

Ik heb het ook over hard remmen door acties van ander weggebruikers.
Vergis je niet in de krachten die op je lading komen te staan bij hard remmen (noodstop), dat is snel 8 tot 10 keer het gewicht dat zich gaat verplaatsen, dat net is stevig maar ik heb meer vertrouwen in staal in deze.
Daarnaast vind ik dat het net het zicht naar achteren in de spiegel vertekend en dat is lastig als je in een krap hoekje parkeert, maar dat is mijn beleving.

Klopt, dat vertekenen, anders zicht e.d. daarom zit het net standaard in de cassette :-) En alleen bij gelegenheden trek ik het uit en haak het in de daarvoor bestemde gaten. Daarna gaat ie gauw weer in zijn huisje.
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.12.2023 - 17:21  ·  #1059
Vandaag mijn nieuwe rijbewijs opgehaald. Vanaf vandaag mag ik legaal met onze motoraanhanger rijden zonder een bekeuring te krijgen....

Volvo v70T6 TMM 2410 kg
TMM aanhanger 1500 kg (318+1182)
Totale combinatie = 3910 Kg

Nu kunnen mijn vriendin en ik straks afwisselen (ze heeft B+E ook maar erbij gekregen bij haar C+E 🤪)

Klein detail; er moet nog een trekhaak op komen 🤣.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.12.2023 - 21:28  ·  #1060
Dan heb je een beste motoraanhanger!
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.12.2023 - 22:28  ·  #1061
Quote door [-Tom-]

Dan heb je een beste motoraanhanger!


Oorspronkelijk een auto ambulance voor wat kleinere auto. Onze smart past er makkelijk op 🤣



[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.12.2023 - 23:06  ·  #1062
Dat is een beste ja! Ik heb achterin de tuin een kleine motortrailer staan, maar dat is in feite niet meer dan een lange dissel met een ongeremde as en een breed u-profiel van plaatmateriaal haha (en een inrij beugel en wat montage-ogen)
Winterswijkposse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Winterswijk
Leeftijd: 50
Berichten: 460
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.12.2023 - 23:10  ·  #1063
Quote door [-Tom-]

Dat is een beste ja! Ik heb achterin de tuin een kleine motortrailer staan, maar dat is in feite niet meer dan een lange dissel met een ongeremde as en een breed u-profiel van plaatmateriaal haha (en een inrij beugel en wat montage-ogen)


Aha.. als je 1 motor hebt dan volstaat dat prima.
Hier hebben we 2 moteren met koffers. En misschien stap ik in de toekomst over op een BMW R1200RT (boxer) en die zijn best breed.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3767
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 11.12.2023 - 23:13  ·  #1064
Tot nu toe hebben er alleen maar brommers op gestaan haha. Nouja, 1x mijn oude bami Monkey op motorplaat, maar die kan onderhand in de kofferbak ;)
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3195
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Wat heb je gedaan vandaag ?

 · 
Posted: 12.12.2023 - 13:32  ·  #1065
Wij hebben vorige week deze opgehaald. Volgend jaar met 3 motoren naar Noorwegen.
Op de aanhanger naar Noorwegen en vanaf daar stukje touren.
TTM 1500 is idd een beste. Wij hebben nu 1000 kg, motoren zijn samen 643 kg en aanhanger is leeg 332.

Wil er nog een disselbak op hebben voor de spanbanden en klein spul.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0