Feitelijk gisteren, maar toen had ik geen tijd om iets op dit forum te zetten.
Het bleef de ochtend droog en kon ik dus paar uur mijn gang gaan.
Maar de Engelse stoel zit er in! Het lastigste van alles waren 2 dingen: die verrekte kapjes aan de achterkant van de stoel en de stoel er uit zien te krijgen zonder al te veel beschadigingen..
Uiteindelijk via de achterbank/achterportier eruit kunnen krijgen.. ik weet dat het via de voorportieren kan, ik was er immers bij toen Rik van auto Rima de stoel uit een Engelse V70 sloopte. Maar blijkbaar was ik trucje vergeten, want ik kreeg hem er niet uit via het voorportier :shame: .
Toch niet slecht voor iemand die voordien nog nooit iets aan zijn/een auto heeft gesleuteld. Verder was ik erg blij dat alles gewoon weer werkte na het aansluiten en vastzetten; geen errors, de stoelverwarming doet het keurig, omhoog, omlaag; alles OK.
Het viel me wel op dat het lastig is /steeds lastiger wordt om een mooi exemplaar stoel te scoren. Dit model auto is gewoon al wat ouder en de kans dat je een sloopauto tegenkomt met bv >50.000 km op de teller wordt steeds kleiner.. Volvo's rijden gewoon te lekker. En als je dan een mooi exemplaar ziet op de sloop, heeft die b.v. weer niet de juiste opties die je huidige wel heeft en valt die ook af
Maar niet getreurd; ik heb de "nieuwe" stoel goed schoongemaakt, daarna met dat leerspul verwend (cleaner en conditioner), hij glimt op het moment van de foto dus nog iets te veel, dat zal er nu we ingetrokken zijn.
Daarna moest ik snel weg, het zat werkelijk heerlijk! Zo moet het zijn, lekker stevig.
Ik heb nu al weer zin in een ritje.. waarheen bedenk ik onderweg wel.
DJ