Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 
 
 
 
 
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.07.2013 - 14:19  ·  #1
Dit topic miste ik eigenlijk nog op dit forum, de zoekfunctie gaf geen resultaat.
Allerhande klusjes, reparaties, schoonmaakactiviteiten of wat dan ook, als het maar met de geliefde Volvo te maken heeft. :-)

Zelf ben ik vandaag op zoek gegaan naar aan rammel waarvan ik dacht dat er iets los was aan het hitteschild van de uitlaat. Na een poosje zoeken heb ik de oorzaak gevonden, het rammelende geluid komt uit het uitlaatspruitstuk en ik ben bang dat ik er niks aan kan doen.

Tot mijn schrik vond ik ook nog aan de linker wielkast een hoop smurrie. Na een snelle controle zag ik dat mijn aandrijfashoes gescheurd was aan de wielkant. Meteen maar een afspraak gemaakt om te laten maken anders loopt de boel droog en wordt het nog duurder. Ik had gedacht dat de garage er een uurtje mee bezig zou zijn en dat het me een rekening opleverde van 70-90 euro. Niks was minder waar, blijkbaar was er iets niet in orde met de homokineten aan de bak kant want ze kregen de as er niet goed in, ik hoorde continu de balletjes op grond vallen. Na 3,5 uur zat de boel weer in elkaar, dat leverde een rekening van €200,- op. :-|
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.07.2013 - 14:39  ·  #2
dat is inderdaad iets wat hier nog mistte op het forum!

die balletjes homokineet aan de bakkant is inderdaad een nachtmerrie...
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.07.2013 - 15:37  ·  #3
Net even bezig geweest voor de V70.... USB stick eruit gehaald en nu bezig om deze royaal te vullen met wat nummers. Voor de rest vind ik het te warm op dit moment... alleen genieten als ik door het raam naar buiten kijk.
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.07.2013 - 16:39  ·  #4
Leuk topic inderdaad! Ik heb gisteren het kapje op de middenconsole van de S60 eruit gesloopt (letterlijk... 8-) palletje afgebroken natuurlijk, maar gelukkig nog goed terug vast kunnen lijmen) om deze een opknapbeurt te geven. Weet alleen nog niet precies wat ik 't beste kan doen maar daar kom ik wel uit.

Vanavond ook kijken of ik m'n telefoonhouder op een nette wijze kan inbouwen!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.07.2013 - 17:29  ·  #5
Inderdaad, hier kunnen we nog wel het e.e.a. kwijt.
Vandaag alle lampen vervangen (doe dit eens per jaar en alleen bij mooi weer).
Voor mijn schoonvader het interieurfilter vervangen, tevens alle aanwezige verlichting vervangen en brandstoffilter afgetapt.
Tevens zijn doffe lampen weer helder gemaakt.
Morgen ga ik een hardnekkige storing, van een andere Volvo proberen op te sporen.
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.07.2013 - 18:10  ·  #6
Niet vandaag, maar gisteren.....Verse olie en onderste motorsteun. Beide nodig!! 8-) 8-)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Mike-V70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 41
Berichten: 631
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.07.2013 - 18:40  ·  #7
Ik heb de beide kenteken lampjes vervangen (1 was stuk, volledig wit uitgeslagen door 14jaar vocht) De boel meteen weer schoongemaakt en correct gedicht.
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 23.07.2013 - 19:11  ·  #8
De velgen in de was gezet. En een schakelaar gemonteerd in de kelder, als ik de deur open gaat het licht aan.
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.07.2013 - 08:55  ·  #9
Quote door rpholmes

Leuk topic inderdaad! Ik heb gisteren het kapje op de middenconsole van de S60 eruit gesloopt (letterlijk... 8-) palletje afgebroken natuurlijk, maar gelukkig nog goed terug vast kunnen lijmen) om deze een opknapbeurt te geven. Weet alleen nog niet precies wat ik 't beste kan doen maar daar kom ik wel uit.

Vanavond ook kijken of ik m'n telefoonhouder op een nette wijze kan inbouwen!


Ik merk zelf ook dat je inderdaad erg voortzichtig moet zijn omdat de palletjes met die leeftijd poreus kunnen zijn. Bij mij was het palletje van het klima gedeelte afgebroken, gelukkig doet een beetje secondelijm wonderen. :D
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.07.2013 - 08:59  ·  #10
Quote door Bigdog

Inderdaad, hier kunnen we nog wel het e.e.a. kwijt.
Vandaag alle lampen vervangen (doe dit eens per jaar en alleen bij mooi weer).
Voor mijn schoonvader het interieurfilter vervangen, tevens alle aanwezige verlichting vervangen en brandstoffilter afgetapt.
Tevens zijn doffe lampen weer helder gemaakt.
Morgen ga ik een hardnekkige storing, van een andere Volvo proberen op te sporen.


Doffe lampen helder gemaakt met nat schuur papier, Commandant 4 en een polijstmachine?
Dit heb ik bij mijn vorige auto een keer gedaan, het resultaat was zo verbluffend dat ik nog weken erna de auto's van buren, vrienden en kennissen aan het polijsten was.. :lol:
sailor
 
Avatar
 
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.07.2013 - 12:33  ·  #11
gisteren avond auto 2x gewassen, dan stuk per stuk geclayed en daarna in de wax gezet, moet alleen de velgen nog eens in de wax zetten. wist eigenlijk niet dat dit gedaan werd en vraag me nu af of dit met speciale velgenwax is of nie?

resultaat is mooi.

als ik tijd heb de voor- en achterruit nog eens behandelen met rainX(zijruiten zijn af fabriek behandeld).
sjoerdd5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 140
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.07.2013 - 14:46  ·  #12
Net de auto gewassen met de hogedrukspuit. Tot ik bij het waxen kwam ging het goed. Als ik de wax uitsmeer komt er een hele dofe waas over heen en hoe goed ik het ook uitsmeer het gaat niet weg. Ik gebruik ultimate quik wax iemand ervaring?

En ik zag ook dat de koplampen aan de bovenkant een beetje wazig werden is daar wat aan te doen?

-edit-
De koplampen het ik al gevonden ^hierboven^ haha. Alleen hebben wij een grote pollijst machine voor de boot en dat gaat op een kleine koplamp jammer genoeg niet werken.

gr, Sjoerd
jurgenpos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 41
Berichten: 65
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.07.2013 - 14:56  ·  #13
Het wazig worden van je koplampen kun je op verschillende manieren oplossen.
De manier zoals Roy hem omschrijft werkt uitstekend en heeft i.i.g. mijn voorkeur boven allerlei pakketten die te koop zijn.

v.w.b. de ultimate quik wax: is dat die spray van Mequiars? Wat voor soort doek gebruik je?
En spuit je de auto alleen af of was je hem daarna met de hand om vervolgens te kleien om daarna te kunnen waxen?

Groeten Jurgen

Ik lees nu dat het best wat vragen zijn :D
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.07.2013 - 15:19  ·  #14
Quote door sjoerdd5

Net de auto gewassen met de hogedrukspuit. Tot ik bij het waxen kwam ging het goed. Als ik de wax uitsmeer komt er een hele dofe waas over heen en hoe goed ik het ook uitsmeer het gaat niet weg. Ik gebruik ultimate quik wax iemand ervaring?

En ik zag ook dat de koplampen aan de bovenkant een beetje wazig werden is daar wat aan te doen?

-edit-
De koplampen het ik al gevonden ^hierboven^ haha. Alleen hebben wij een grote pollijst machine voor de boot en dat gaat op een kleine koplamp jammer genoeg niet werken.

gr, Sjoerd


HowTo: Koplamp restauratie, let op dit werkt alleen op kunstof koplampen niet op glazen koplampen!

In de video wordt een spray gebruikt om de koplamp helder te krijgen, ikzelf gebruik na het schuren commandant 4 met een polijstmachine op 2000 toeren, hiermee krijg je een resultaat alsof de koplamp nieuw is.
http://youtu.be/QQOHaqD1rCM
FUNK3
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Enschede
Berichten: 1555
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Wat heb jij vandaag aan je Volvo gedaan?

 · 
Posted: 24.07.2013 - 16:41  ·  #15
Ik heb premium hoedenplankspeakers "jawel premium" gescoord op de sloop ;)
Kan ik m'n high performance verkopen.

Super!!!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0